Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag får faktiskt skriva vad jag vill när jag vill.Som diskussionen såg ut då så lämnade jag den-nu är jag tillbaka! Kul va? Det hade väl varit ganska tråkigt att skriva här om man inte fick lite mothugg??

Aha, det är alltså det som får dig att gå igång :grin:.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

gå igång och gå igång..jag är en diskussions människa och är uppfödd i en politiker släkt;) Men det jag säger är fakta. Jag ljuger inte för att trigga folk.
Som sagt så VET jag fortfarande att det svart slaktas på Knorrevången och om ni rannsakar er själva så tror jag ni fattar det också-även om just ni inte har de bevis som jag har.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Men läste du inlägget du svarade på när du skrev inlägg 191?
Hade du gjort det hade du tydligen inte behövt skriva det.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Men just nu är det bara ditt påstående att du vet fakta o är så insyltad som du säger.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Men just nu är det bara ditt påstående att du vet fakta o är så insyltad som du säger.
PL

Hade jag sagt vad jag visste så hade jag blivit anklagad för att säga sånt som polisen skulle veta och inte ni-eller förtal kanske? Och inte f*n tror ni mig ändå så därför berättar jag inte vad jag vet för er.Men lika lite kan ni säga att ni VET att dom inte svartslaktar..jag vet..jag lever i min verklighet och ni lever i eran.Hade ni sett det jag har så hade ni tyckt annorlunda,men ni får väl veta tids nog.Tills dess kan du väl fortsätta Försvara Knorrevången om du känner för det.Då blir det bara roligare att diskutera med dig:rofl:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Det finns inget som säger att den hämtde kroppen var Ametists, däremot visar kvittot att pjoks tvärsäkra påstående att inga kadaver hämtats var felaktigt vilket naturligtvis gör en frågande inför alla andra tvärsäkra påståenden.
PL

Men hur kan du vara så säker på att den här hämtningen inte var den första?
Det var ju så sent som den 8 dec.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Och varför måste något av det vara att föredra?? Båda alternativen är kontraktsbrott.Menar du att det är okay att bryta kontrakt och lura människor eller tycker du att det är okay med svartslakt??



I inlägg 174, alltså väääldigt nyss, har jag än en gång skrivit att det är fult att luras.:idea:Missade du det?:grin:

Och nej, jag tycker inte slakterier ska pyssla med svartslakt, om detta slakteri satt det i system tycker jag att de ska åka dit för det- om det finns bevis.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

*kl*

TROR NI VERKLIGEN ATT POLISEN HADE STARTAT EN UTREDNING OCH UPPDRAG GRANSKNING HADE GJORT ETT REPORTAGE OM DETTA OM DET INTE HADE VARIT NÅGOT FUFFENS???!!!??? PÅ ALLVAR??


Uppenbart får jag fortsätta hålla för öronen.Så gapigt!

Kalla fakta hade ett program om grisfösarÅke, är du säker på att allt i det repotaget var granskat innan och allt var sant?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag har aldrig försvarat knorrevången. Men jag har från pjoks första numera borttagna tråd reagerat att man så starkt bedriver en kampanj mot ett företag innan utredningen är kvar o utan reella bevis.
Att sen alla som har synpunkter anklagas för att vara i maskopi med o försvara knorrevången gör inte saken bättre.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Så högljutt du gapar!:eek:

Jag tycker inte något av det du fetmarkerat är upprörande, alltså vare sig slakten eller "tjäna pengar", däremot är det fult att luras.

Skulle du bli lika upprörd om VL sålt Ametist vidare som promenadhäst, allt för att tjäna pengar?

Japp, det hade jag blivit. Själva slakten har jag inte problem med, förutom svartslakt då. En död häst lider inte. Däremot tycker jag att VL har begått ett bedrägeri och ska straffas för det, oavsett om hästen säljs eller slaktas.

Så du tycker att det är okej att luras för att själv få vinning?! Då har jag full förståelse för din ståndpunkt i den här diskussionen. :angel:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Japp, det hade jag blivit. Själva slakten har jag inte problem med, förutom svartslakt då. En död häst lider inte. Däremot tycker jag att VL har begått ett bedrägeri och ska straffas för det, oavsett om hästen säljs eller slaktas.

Så du tycker att det är okej att luras för att själv få vinning?! Då har jag full förståelse för din ståndpunkt i den här diskussionen. :angel:

Själv ser jag varje gång jag läser inlägget att vår Lilla vän Ginnies tycker det är fult att luras.. :idea:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Ja, jag tolkar också meningen "däremot är det fult att luras" som att Ginnies tycker att det är fult att luras.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Varför ställer hon då en sådan korkad fråga?
Skulle du bli lika upprörd om VL sålt Ametist vidare som promenadhäst, allt för att tjäna pengar?
Det är väl självklart att hon även i ett sådant fall lurat till sig hästen och skitit i kontraktet hon precis skrivit på.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Frågan är inte alls korkad utan helt berättigad i den här tråden.

Och vaddå, betyder det att hon tycker det är ok att luras för att hon ställer den frågan? Ni tolkar allting väldigt konstigt.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Själv ser jag varje gång jag läser inlägget att vår Lilla vän Ginnies tycker det är fult att luras.. :idea:



Och för "lilla vännen Ginnies" känns det skönt att höra att mina inlägg inte är skrivna med osynliga bokstäver, när både du och Snuffsan ser och läser, då borde det väl synas? :confused:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Varför ställer hon då en sådan korkad fråga?

Det är väl självklart att hon även i ett sådant fall lurat till sig hästen och skitit i kontraktet hon precis skrivit på.


Jag ställer den, enligt dig, korkade frågan för att det inte är ovanligt när hästar säljs att hästen faktiskt används till något annat än vad den säljs för, och jag tror inte att det upprör så väldigt många, även om jag tycker det är lika fel att luras på det sättet.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag ställer den, enligt dig, korkade frågan för att det inte är ovanligt när hästar säljs att hästen faktiskt används till något annat än vad den säljs för, och jag tror inte att det upprör så väldigt många, även om jag tycker det är lika fel att luras på det sättet.

Vanligare än att folk luras vid hästköpet är väl att saker och ting i livet ändras. Så att någon måste sälja vidare eller slakta en häst trots att intentionerna var något annat är inget konstigt. varför säljer eller skänker man en häst om man vill forsätta ha kontrollen?

Och ja jag tycker också det är tragiskt att folk lurar till sig hästar till slakt trots att de vet att säljaren inte vill ha det så. Det är för djävligt. Dock vet jag sedan länge att det finns många sådan bedragare och skulle ha det i bakhuvudet vid en försäljning.

För vad skall man anars göra åt problemet? Bli upprörd och ledsen när skadan redan har hänt?

Jag kommer bara på ett bra råd. Sälj inte hästen för billigt! Det är heller ingen garant för att hästen aldig kommer att lida men det är nog det bästa man kan göra.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag låter föregående inlägg bli ett klokt slutord i denna tråd. Innan pajkastningen fortsätter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Miingla
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 333
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Yle granskar hästförsäljning i en tredelad artikelserie. Granskningen visar på en utbredd handel med sjuka hästar, större import...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp