Försvunnen katt

sthu

Trådstartare
Lång historia kort, svärföräldrarna skulle passa våra katter när vi var på semester. Sammanlagt ungefär tre veckor skulle katterna bo hos dem.
Ena katten är väldigt skygg, vilket de vet om mycket väl.

Nåväl. I lördags får vi veta att de inte sett henne på hela dan. OK, tänker vi, hon är väldigt bra på att gömma sej och har förmodligen hittat ett bra ställe.

Men nu har ingen sett henne sedan i lördags.. De har haft balkongdörren öppen (ca 3 m upp) och utan uppsikt, hävdar att alla andra dörrar varit stängda.

Vi kom hem till Sverige igen idag, sambon åkte direkt till sina föräldrar och letar mem hittills ingen lycka..

Vad ska vi göra? La ut efterlysning på facebook redan i lördags kväll, sambon la ut en till idag.
De har provat stänga in min katt och lägga ut lite torrfoder (så man sett om hon varit framme och ätit), men inget. Jag är rädd att hon ramlat/hoppat ut... Och med tanke på hur skygg hon är, och vilken bra kamouflering hon har (mörk sköldpadda) är hon extremt svår att upptäcka även inomhus om hon blir skrämd och osäker..

Hjälp, vad kan vi göra? Vill ju ha tillbaka vår lilla kisse!
 
Om ni bara skrivit om det på era egna facebook-konton så lägg ut efterlysningen i någon av de stora efterlysningsgrupperna, viktigt att skriva ut vart i landet katten försvann med stadstnamn(, närliggande större städer) och framförallt län. En bra bild på katten, ett montage av bilder om fler bilder krävs för att få med kännetecken och liknande.

Anmäl katten som försvunnen hos polisen, ring närliggande katthem och kanske även veterinärer. Kan även vara bra att be grannarna vara uppmärksamma på om de kanske råkat stänga in katten av misstag (förråd/garage) - lappa även området där försvinnandet skedde.
 
Lång historia kort, svärföräldrarna skulle passa våra katter när vi var på semester. Sammanlagt ungefär tre veckor skulle katterna bo hos dem.
Ena katten är väldigt skygg, vilket de vet om mycket väl.

Nåväl. I lördags får vi veta att de inte sett henne på hela dan. OK, tänker vi, hon är väldigt bra på att gömma sej och har förmodligen hittat ett bra ställe.

Men nu har ingen sett henne sedan i lördags.. De har haft balkongdörren öppen (ca 3 m upp) och utan uppsikt, hävdar att alla andra dörrar varit stängda.

Vi kom hem till Sverige igen idag, sambon åkte direkt till sina föräldrar och letar mem hittills ingen lycka..

Vad ska vi göra? La ut efterlysning på facebook redan i lördags kväll, sambon la ut en till idag.
De har provat stänga in min katt och lägga ut lite torrfoder (så man sett om hon varit framme och ätit), men inget. Jag är rädd att hon ramlat/hoppat ut... Och med tanke på hur skygg hon är, och vilken bra kamouflering hon har (mörk sköldpadda) är hon extremt svår att upptäcka även inomhus om hon blir skrämd och osäker..

Hjälp, vad kan vi göra? Vill ju ha tillbaka vår lilla kisse!
Stor chans tyvärr att den kan ha hoppat ut ju, vad dumt att dem att ha balkongen öppen!:s
 
Ja.. Knappt sovit nått i natt, är så orolig att hon blivit skadad eller värre.. :(

Ska lägga en efterlysning på den facebooksidan med. Det är ett väldigt litet samhälle långt bort från större städer, förmodligen har hon stuckit ut i skogen.
Alla i närheten och alla de känner har fått bild och så, sitter lappar på flera ställen i kvarteret och mataffären.

Suck.. Hoppas hon kommer tillbaka!
 
Sambon ringde i natt vid ett tiden. Han hade suttit ute på baksidan hela kvällen och vid ett hade han hört henne. Efter en liten stund kom hon fram så han kunde ta in henne.

Känns så skönt! Hon är lite sliten och väldigt trött, men verkar frisk i övrigt. Hungrig var hon med. Svårt att då sambon att ta det lugnt med matningen ;) Hon fick lite blötmat, sen somnade allihop.
 
Åh vad härligt att hon kom tillbaka och dessutom är hel och välbehållen! Stackars liten vad rädd hon måste ha varit.
 
Åh vad skönt! Så hon hade hamnat ute? Men gud vad skönt det måste ha varit, kan nästan känna den känslan :D Stackarn, mysmys riktigt med henne nu från bukefolket :)
 
Så skönt att hon inte hade skadat sej! Lite uttorkad men veterinären trodde inte det var någon fara. Har gett henne vätskeersättning för säkerhets skull.

Pigg och glad och superkelig!
Känns bra att inte få plats i sängen igen :D
 
Skönt att höra att katten är återfunnen!

Förstår även din oro då katten var borta, då jag har varit med om samma sak. Förra året försvann vår katt och var borta ca 2,5 vecka.
I år gjorde hon samma sak.

Husse har hotat med att spika igen kattluckan nästa år vid midsommartid...:D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: Sol
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 030
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag är ofta ut och promenerar och träffar ofta på en hel del katter. Har tagit för vana att kolla efter efterlysta katter på katthemmets...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Cilla
·
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 828
Senast: TryMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp