Bukefalos 28 år!

fornaboda närmar sig, vem kommer?

Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag kommer! Bor ju ca 15 km från tävlingsplatsen, så är ju nästan tvungen att anmäla mig... ;) Startar PP, min häst har aldrig startat någon distans tidigare och han är bara 5 år.
 
Senast ändrad:
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Desert_wind, Maddeengstrom och Neywaz
Har strukit oss, Honey inte ok att rida.
Hon har varit lite små (obs - lite) öm längst bak i sadelläget ett par veckor, men inte reagerat vid ridning. Fick klartecken av ET per telefon att rida normalt. Idag var hon torr, ömmar ungefär halva sadelläget sas, både vid visitation (klämde lite försiktigt) och vid massage. Hon sänker ryggen ordentligt.
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Ojoj! Jag har "råkat" hamna på radio på fredag kl 11.30 med anledning av just Fornaboda! Min stallkamrat/slav i Team Lönnroos, Maddis här på buke, råkade språka med en hästintresserad på radio P4 Västmanland och de kom in på distans. Tjejen tyckte det verkade vara en superkul gren och ville ha Maddis att berätta om det i radio, men Maddis tyckte JAG skulle göra det, och för sportens skull och för en elak artikel i en tidning för några år sedan ställer jag upp och berättar för västmanland vad distans är (att det inte är djurplågeri bla) Reporten tyckte det var stålande att det är tävling just på söndag när vi ska prata om det på fredag, så kanske blir Fornaboda nämnt! Så för er som vill lyssna, (men ha överseende med att jag aldrig pratat i radio förut och att jag kan säga fel i direktsändning) ratta in radio västmanland FM 100.0(?) eller webradio sr.se :laugh:
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

:D Jag tyckte att du skulle göra det, dels för att du har vart med längre inom distansgrenen än mig och dels för att det är faktiskt du som tävlar på söndag! :p:cool:

Radio Västmanland finns på 100.5 och på webben!

Det ska bli riktigt skoj att få höra dig! Det kommer att bli kalasbra! :bump:
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag är nöjd själv! Var det någon härifrån som hörde?? Om inte så går det att höra igen på www.rs.se tryck på västmanland och sen lyssna igen 11.30-12.00
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

är det första 12 milaren du gör??? det går bra för er kul=) tänkte starta i vår med Jorunn=) en liten CR vi håller oss till runt 5 milarna vi=)

Grymt bra tävlingsgren för att hålla upp en bra och skonsam kondis=)
 
Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Vi tog en 8a istället, det blev för dyrt med en 12a och jag kännde att jag ville ta en 8a och rida fortare istället!

Klart du ska ut på tävlingar med jorunn!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 026
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
767
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
13
· Visningar
737
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp