Forumet har uppdaterats

Forumet och standardstilen har precis uppdaterats till senaste version.
Förhoppningen är att det rättat en del buggar och kanske snabbat upp något.
Det har även tillkommit en del ny funktionalitet, vissa saker har jag för tillfället valt att inte slå på så skillnaderna bör vara mycket små.
En ny funktionalitet är möjlighet att skapa en säkrare inloggning (2-stegs). Behovet för detta är nog vanligen inte så stort och det kan göra inloggningen aningens krångligare, om det ändå verkar intressant hittar du funktionaliteten under din profil. (Jag håller precis på att översätta detta till svenska.)

Som vanligt vid uppdateringar vill jag gärna höra om något ändrats till det bättre, eller det sämre. Finns det några nya eller gamla buggar eller är det något som inte är översatt till svenska eller ser konstigt ut?
 
Jag verkar inte få notiser längre? Såg att en användare taggat mig men jag hade inte fått en notis om det och när jag tryckte på notiser så fanns det ingen notis där?

Om taggen är tillagd i efterhand, som en ändring av inlägget, så får man ingen notis.
Om inte så är det ju något knas...
 
Jag verkar inte få notiser längre? Såg att en användare taggat mig men jag hade inte fått en notis om det och när jag tryckte på notiser så fanns det ingen notis där?

Så har det tyvärr alltid varit av någon anledning. Vissa dagar värre än andra. De senaste två dagarna har det slumpvis visats notiser om uppdaterade trådar.
 
Om taggen är tillagd i efterhand, som en ändring av inlägget, så får man ingen notis.
Om inte så är det ju något knas...

Va? Jag fattar inte.......Jag har fått notiser sedan månader tillbaka och rätt var det är en dag får jag inte det trots att jag inte svarat efter det. Sedan kommer notiserna tillbaka igen.
 
Va? Jag fattar inte.......Jag har fått notiser sedan månader tillbaka och rätt var det är en dag får jag inte det trots att jag inte svarat efter det. Sedan kommer notiserna tillbaka igen.
Just den delen om att inte få en notis om man är taggad i ett inlägg var det jag skrev om.

Exempel:
Jag missar @:t framför användarnamnet och postar inlägget. Jag inser mitt misstag och trycker på "ändra" och lägger till @:t.
Då får användaren ändå ingen notis.
 
Just den delen om att inte få en notis om man är taggad i ett inlägg var det jag skrev om.

Exempel:
Jag missar @:t framför användarnamnet och postar inlägget. Jag inser mitt misstag och trycker på "ändra" och lägger till @:t.
Då får användaren ändå ingen notis.

Ah, ok. När här gäller det de inlägg med kikare. Idag t.ex har jag fått hälften av de notiser jag ska ha trots att jag kollat alla notiser jag får. Någon föreslog att det var när man inte gick in på de notiser man fick men så är det alltså inte.
 
Ah, ok. När här gäller det de inlägg med kikare. Idag t.ex har jag fått hälften av de notiser jag ska ha trots att jag kollat alla notiser jag får. Någon föreslog att det var när man inte gick in på de notiser man fick men så är det alltså inte.

Bevakade trådar tror jag man måste gå in på tråden för att börja få notiser om den igen. Det räcker alltså inte att bara kolla notisen.

Om taggen är tillagd i efterhand, som en ändring av inlägget, så får man ingen notis.
Om inte så är det ju något knas...

Woohoo, lärt mig nåt nytt! Tackar! :bow: :D
 
Bevakade trådar tror jag man måste gå in på tråden för att börja få notiser om den igen. Det räcker alltså inte att bara kolla notisen.

Jag menar att man går in i tråden. DEt kanske var lite otydligt. Det var det tipset jag fick, att klicka på notisen för att komma in på tråden. Men det spelar ingen roll.
Jag har t.o.m varit noga med att ta den senaste notisen för att vara säker.
 
Jag menar att man går in i tråden. DEt kanske var lite otydligt. Det var det tipset jag fick, att klicka på notisen för att komma in på tråden. Men det spelar ingen roll.
Jag har t.o.m varit noga med att ta den senaste notisen för att vara säker.
Knepigt, det brukar fungera för mig.
Läser du klart, sas? Så du är på sista sidan igen? Annars kanske det spelar in, tänker jag...
 
Vassego. (tacka varulvslekarna, var där jag lärde mig :p;))

Kan lägga till att det finns ett maxantal för hur många man kan tagga i samma inlägg. Fast jag vet inte var gränsen går.
(och det har jag också lärt mig tack vare varulvslekarna :angel::D :p)

Ånäru, jag sa nytt i singular - maxantalet visste jag redan. :D
(Hade för mig det var fem st, men nu låter det lite när jag skriver det...)
 
Det förklarar varför vissa trådar som man bevakar "försvinner" trots att man bevakar dom.
Menar du där man går in på Bevakade trådar? Längst ner finns en länk, klickar man där så kommer en lista med alla bevakade trådar upp, jag har trådar där ända från 2012 tror jag. :D
 
Menar du där man går in på Bevakade trådar? Längst ner finns en länk, klickar man där så kommer en lista med alla bevakade trådar upp, jag har trådar där ända från 2012 tror jag. :D
Jag vet att jag klickade i att jag skulle bevaka en tråd, sen "dog" tråden då jag inte fick uppdateringar, men så visade det sig att det hade skrivits ändå i tråden, men jag fick inga notiser. Så därav "försvann" den, men men. :p
 
Testade precis och för mig fungerade det, såg även att det hade tillkommit några val där som jag inte kände till och hade missat.
Testade att kryssa i och kryssa ur, men den är klistrig oavsett... Rensade historik och cookies, men det hjälpte inte heller...

Har Explorer, ska testa chrome.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt. Min tanke är...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 181
Senast: Silver Girl
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan...
Svar
18
· Visningar
1 668
Senast: Efwa
·
Bukefalos Jag kommer under dagen genomföra en uppdatering av forumet till senaste version av programvaran. Det handlar framförallt om ett antal...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 734
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp