Bukefalos 28 år!

Forumet segt och fastnar

Jag däremot har bekymmer, med att sidan hoppar omkring, seg att ladda upp sidorna, detta gäller dator
Mac och Firefox
Dessutom försvinner ord jag VET jag skrivit och är inte med sedan?
samt att det är segt att skriva och tangenttryck kommer långt senare än man tänkt sig
Mobilen funkar ok
Iphone6 och safari
 
Skaffat ny mobil o tänkte att nu jäklar ska buke fungera!

Jag har problem med att det hoppar, misstänker översta annonsen o den under första inlägget. JÄVLIGT störigt att vänta o tro sidan är klar o klicka på en tråd och gång på gång komma in i en annan tråd eller ha klickat på annonsen! Det hjälper föga att hålla inne o välja "öppna"eller "öppna tråd i ny flik".

Det är fortfarande inte hundra att skriva inlägg i standardläget utan jag klickar in på den enkla fortfarande trots snabbare lur.

Chrome, Samsung Alpha o nån Android 4.4.4?
 
Det tar fortfarande minst 10 sekunder innan sidan har laddat klart för mig. Väldigt irriterande när sidan hoppar hit och dit. Sitter vid dator och använder firefox.
 
FÖr mig har läget på iphonen och ipad varit oförändrat senaste veckorna. Väldigt segt, går knappt att skriva inlägg, hackar sig, felmeddelanden osv hela tiden. Har försökt skriva om detta inlägg tre gånger nu och bläddra sida i tråden tog flera försök...
 
Jag är hemskt ledsen för alla dessa problem.
Jag har gjort en del ändringar nu och får för mig att det fungerar bättre på mobil nu?
Troligen finns det ytterligare som kan göras för att förbättra, men skulle gärna höra om ni liksom jag tycker det blivit lite bättre nu?
Buke har blivit otroligt segt sista 6 månaderna.. tror du behöver en större server för buke börjar ju bli rätt stort nu=)

När man ska skriva inlägg tar inte datan med alla bokstäver och man ser inte de man skriver förrens flera sekunder efter de att man skrivit.
Väldigt irriterande och man drar sig för att svara i trådar
 
Kl
Jag har inte de grava problem folk beskriver ang att ladda sidan (iPhone 4S och Ipad 4 , safari .) Datorn är jag aldrig på buke med men bredbandet är snabbt och felfritt för all surf i övrigt . Har däremot inte brytt mig om att uppgradera till IOS 8 då det alltid brukar vara så mycket buggar när första uppgraderingserbjudandena kommer .

Jag har "bara" problem ang Buke med att sidorna rullar och när man skrivit ett inlägg kan de hoppa - ibland rullar det väldigt förvirrande så man ser inte att inlägg postats .
 
Buke har blivit otroligt segt sista 6 månaderna.. tror du behöver en större server för buke börjar ju bli rätt stort nu=)

När man ska skriva inlägg tar inte datan med alla bokstäver och man ser inte de man skriver förrens flera sekunder efter de att man skrivit.
Väldigt irriterande och man drar sig för att svara i trådar
Ni med dessa problem kan ni, möjligen igen, skriva vad ni använder att surfa med. Vissa med vissa typer av mobiler har jag fått för mig är de som drabbas oftast.
Detta är inget som drabbar alla. Möjligen kan sämre processor, mindre internminne och eller en massa annat igång samtidigt ställa till det med den avancerade editorn.

Ett sätt att komma runt problemet kan vara att använda den enklare BB-kod editorn. Prova gärna och rapportera hur det går här.
Kryssa ur den avancerade editorn och spara på följande sida: http://www.bukefalos.com/account/preferences
 
Ni med dessa problem kan ni, möjligen igen, skriva vad ni använder att surfa med. Vissa med vissa typer av mobiler har jag fått för mig är de som drabbas oftast.
Detta är inget som drabbar alla. Möjligen kan sämre processor, mindre internminne och eller en massa annat igång samtidigt ställa till det med den avancerade editorn.

Ett sätt att komma runt problemet kan vara att använda den enklare BB-kod editorn. Prova gärna och rapportera hur det går här.
Kryssa ur den avancerade editorn och spara på följande sida: http://www.bukefalos.com/account/preferences

Min förra mobil hade både mindre internminne o sämre processor o betedde sig precis så. Var ju tvungen o skaffa ny för o kunna skriva inlägg på buke :D
 
Om det nu är/var det som är problemet hade det kanske gått att lösa genom att ändra i dina inställningar för val av editor, men då hade du ju inte fått köpa en ny mobil ;)
 
Jag har Samsung S3 mobil och Samsung Tab3 platta jag försöker använda varje dag men det slutar med att jag blir galen när buke strular. Enda gången det EVENTUELLT kan fungera är på förmiddagen.
 
Jag har gjort som du föreslagit nu @Gunnar och det funkar faktiskt ännu sämre!
Tangenterna tar inte när jag skriver, jag ser inte vad jag skriver och allt laddas om hela tiden!
 
Har samma problem på min iPad med Safari.
Laddar om sidan väääääldigt många gånger innan jag ens kan kolla en tråd.
 
Idag har Buke varit väldigt segt och buggigt med felmeddelanden ("ett oväntat fel uppstod") och ibland har sidor inte laddats utan man har fått klicka på uppdatera flera gånger.

Jag har laptop, W7 och Firefox, allt är uppdaterat.

@Gunnar
 
Ni med dessa problem kan ni, möjligen igen, skriva vad ni använder att surfa med. Vissa med vissa typer av mobiler har jag fått för mig är de som drabbas oftast.
Detta är inget som drabbar alla. Möjligen kan sämre processor, mindre internminne och eller en massa annat igång samtidigt ställa till det med den avancerade editorn.

Ett sätt att komma runt problemet kan vara att använda den enklare BB-kod editorn. Prova gärna och rapportera hur det går här.
Kryssa ur den avancerade editorn och spara på följande sida: http://www.bukefalos.com/account/preferences

Jag har problem till och från både på dator och i mobilen.

Dator:
Använder chrome.
Har på senaste tiden krånglat här på buke. Segt att ladda, det hänger upp sig. Ibland (oftare på senare tid, och ofta när det är "högt tryck" på buke) så får jag meddelande om att Shockwave Flash inte fungerar. Ibland (allt oftare) hänger sig alltihop...
har inte märkt någon skillnad med vilken editor jag använder.
Tror som sagt att det är Shockwave Flash som är mitt största problem, men vet inte hur jag ska göra för att det ska bli bra...

Mobil:
Samsung galaxy trend
Chrome
Fungerar okej ibland, men oftast är det väldigt segt att ladda sidor, skriva inlägg funkar, men texten dyker inte upp direkt vilket gör det svårt. Fungerar bättre med mobliens nät än Wifi.

Nu sitter jag oftast vid datorn ändå...
 
Idag är det helt fantastiskt segt. Jag kan heller inte citera och multicitera, emellanåt kan jag heller inte skriva något i svarsrutan.

Så fungerar allt igen, för att lägga av några minuter senare. Otroligt irriterande.
 
Jag har kört en del olika optimeringar någon dryg timme nu, dessa kan i sig sega ner saker, förhoppningsvis kan det gå lite snabbare när de väl är klara.
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Det har gått segt med pluggandet till BE-kortet. Planen från början var att jag skulle bli klar med den till våren, d.v.s. 1 april. Men...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Wille
·
Fordon Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
10 130
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp