Bukefalos 28 år!

Forumet segt och fastnar

Senaste veckan har det bara blivit trögare och trögare igen efter en ganska trevlig sommar.

Är det antal användare och semesterreturer som hägrar?
Bara att skriva detta inlägg krävde fyra omladdningar av sidan.
 
Sista veckorna har det bara blivit bättre och bättre hos mig via telefonen. Jag har inte gjort några som helst ändringar men het plötsligt går det mycket bättre men inte riktigt smärtfritt ;)
 
Vinnarum möjligen? :meh:
På mobilen nyss (iphone 6 med safari) blev jag utslängd och fick logga in igen typ 5 ggr på lika många minuter. Råkade se vid något tillfälle att den där annonsen låg i topp på sidan. Skulle gå hit och skriva om det men då blev jag utslängd varje gång oavsett vilken annons som låg där, fick gå över till ipad för att skriva detta.

Har inte varit här sedan slutet av oktober, detta hände aldrig innan. Är det så här jämt nu? Det är ju helt olidligt.
 
På mobilen nyss (iphone 6 med safari) blev jag utslängd och fick logga in igen typ 5 ggr på lika många minuter. Råkade se vid något tillfälle att den där annonsen låg i topp på sidan. Skulle gå hit och skriva om det men då blev jag utslängd varje gång oavsett vilken annons som låg där, fick gå över till ipad för att skriva detta.

Har inte varit här sedan slutet av oktober, detta hände aldrig innan. Är det så här jämt nu? Det är ju helt olidligt.


Precis, vissa gånger är det bara att strunta i Buke och göra annat :mad: :mad: :mad:
 
På mobilen nyss (iphone 6 med safari) blev jag utslängd och fick logga in igen typ 5 ggr på lika många minuter. Råkade se vid något tillfälle att den där annonsen låg i topp på sidan. Skulle gå hit och skriva om det men då blev jag utslängd varje gång oavsett vilken annons som låg där, fick gå över till ipad för att skriva detta.

Har inte varit här sedan slutet av oktober, detta hände aldrig innan. Är det så här jämt nu? Det är ju helt olidligt.

Jag använder Android och Firefox och upplever inga problem med att bli utslängd så som du beskriver det. Har flashblock som tillägg så ser inga annonser vet ej om det gör någon skillnad.
 
Jag använder Android och Firefox och upplever inga problem med att bli utslängd så som du beskriver det. Har flashblock som tillägg så ser inga annonser vet ej om det gör någon skillnad.
iOS9 ska tydligen stödja annonsblockerare ... men jag vill inte ha det för jag vill inte blockera annonser på tidningssajter. Fortsätter detta på buke får jag låta bli buke på mobilen, helt enkelt.

Att det inte ska funka på en 64GB iphone6 med 36 GB ledig kapacitet är jättekonstigt.:confused: Om det är ett utbrett problem måste det vara riktigt allvarligt för Buke, den pryl där surfandet ökar mest är ju mobilen. Inte konstigt om nytillskottet av ungdomar minskar isåfall.
 
På mobilen nyss (iphone 6 med safari) blev jag utslängd och fick logga in igen typ 5 ggr på lika många minuter. Råkade se vid något tillfälle att den där annonsen låg i topp på sidan. Skulle gå hit och skriva om det men då blev jag utslängd varje gång oavsett vilken annons som låg där, fick gå över till ipad för att skriva detta.

Har inte varit här sedan slutet av oktober, detta hände aldrig innan. Är det så här jämt nu? Det är ju helt olidligt.
Jaha så du är tllbaka nu. Känns det bättre nu då :)
 
@Gunnar - just nu får jag "webbsidan lästes in igen pga fel" mer eller mindre varje gång jag byter sida eller försöker skriva inlägg på forumet via min iPad. Fruktansvärt frustrerande. Det har hållit på i ett dygn ca.
 
Jag har precis testat några sidor via min ipad och har inte stött på några problem. Jag har inte märkt av några andra problem, men inser att andra har problem, frågan är vad de beror på.
Hoppas kunna testa mer under morgondagen. Fick upp vinnarum-banner ett par gånger när jag testade, märkte inget problem med den.
 
@Gunnar - just nu får jag "webbsidan lästes in igen pga fel" mer eller mindre varje gång jag byter sida eller försöker skriva inlägg på forumet via min iPad. Fruktansvärt frustrerande. Det har hållit på i ett dygn ca.

På Ipad går det lite bättre än på Iphone för mig men jag har krascher där också. Kritiska lägen är om jag scrollar lite för snabbt eller zoomar i bilder, så läses webbsidan in igen. Men ibland blir jag utslängd om jag byter flik och kollar lite snabbt på nåt annat. När jag kommer tillbaka måste jag logga in igen.
 
Jag har som sagt inga som helst problem med min samsung a5 med chrome (fri 4g). Nästan lika snabbt och smidigt som med dator. Laddar aldrig om, man kan citera, skriva och posta hur smidigt som helst.
 
Jag har som sagt inga som helst problem med min samsung a5 med chrome (fri 4g). Nästan lika snabbt och smidigt som med dator. Laddar aldrig om, man kan citera, skriva och posta hur smidigt som helst.
Håller med. Jag har Samsung Tablet surfplatta 32GB å aldrig några problems :D
 
Har nu en helt ny mobil och med Chrome som förut fungerar det mesta perfekt :confused:

Huawei P8 lite :) :love: :banana::banana::banana:

Den fungerar överallt där inte ens Samsung A5 klarade ringa med :o;)
 
På mobilen nyss (iphone 6 med safari) blev jag utslängd och fick logga in igen typ 5 ggr på lika många minuter. Råkade se vid något tillfälle att den där annonsen låg i topp på sidan. Skulle gå hit och skriva om det men då blev jag utslängd varje gång oavsett vilken annons som låg där, fick gå över till ipad för att skriva detta.

Har inte varit här sedan slutet av oktober, detta hände aldrig innan. Är det så här jämt nu? Det är ju helt olidligt.

Åhhh, Bläckis!! :love:
 
Det verkar vara vid den här tiden framförallt. Men nu när några påpekat annonsen så tittar jag upp direkt när det börjar krångla och nog sjutton är den där då.
När de andra annonserna är uppe verkar det inte vara några större problem. Den lilla till höger, samma annonsör, varkar inte ställa till problem.

Kan det vara det "lilla"?
 
Det kanske kan vara annonserna som ställer till det.

I min nya mobil dyker dom inte upp och jag har inte problem med att sidorna laddas upp om och om igen.

Bara seghetsproblem när jag skriver :love:
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Det har gått segt med pluggandet till BE-kortet. Planen från början var att jag skulle bli klar med den till våren, d.v.s. 1 april. Men...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Wille
·
Fordon Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att...
2
Svar
30
· Visningar
2 656
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 921
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp