Bukefalos 28 år!

Forumet segt och fastnar

Nej, jag får nog ge upp Buke på ipad också. Så mycket som jag fått logga in igen den här förmiddagen är det inte värt det. Då återstår bara jobbsurf, för datorn hemma har jag nästan aldrig igång. :(
 
Nej, jag får nog ge upp Buke på ipad också. Så mycket som jag fått logga in igen den här förmiddagen är det inte värt det. Då återstår bara jobbsurf, för datorn hemma har jag nästan aldrig igång. :(
Jag blir iaf inte utkastad när sidan läses in igen, men med tanke på hur less jag blir så förstår jag att du blir det!
 
Har inte läst hela tråden, men vill skriva att jag är en av dem där sidan laddas om inte och otid. Har inga problem att skriva inlägg, men i trådar och menyer laddar sidan om ganska ofta.

Har iPhone 5 och iPad.
 
Jag har köpt ny telefon för några dagar sen (iPhone 5 ) och plötsligt fungerar buke lika bra som på datorn, dvs inga problem.
 
Mina problem är alltså på ipad och iphone 6. Nu ska jag pröva på min jobbmobil ett par dagar. Den är också en iphone 6 men med väldigt få appar, till skillnad från min privata. Ska se om buke blir stabilare då.
 
Det är lite konstigt detta och svårt att försöka åtgärda då det verkar som om vissa har problem medan andra inte har det på samma eller liknande hårdvara.
Om man surfar privat, använder coockie-blockerare eller andra "säkerhets"-program kan jag tänka mig att det kan ställa till det när det gäller att man bland annat loggas ut.
En mobil med lite minne kvar, "konstiga" appar, skulle kunna ställa till problem.
Jag har en svag iphone 5c samt en ipad2 som jag testat på med jämna mellanrum utan att ha sett några problem.
Jag har testat på gamla androidmobiler med android 1.5 och 2.2 där har det helt klart varit segt och problem, men jag har inte haft några problem med nyare androidmobiler.
Sonymobiler kan möjligen använda något tangentbord (möjligen används det av en del andra också) som kan ställa till det när man skall skriva inlägg.
Ni som haft problem med sådant kanske kan prova att ladda ned något annat tangentbord och prova med. Men det skulle möjligen även kunna förvärra, men kan vara värt att prova.
 
Igår och idag än så länge har det varit rent hopplöst med omladdningar och byte/hoppning mellan sidor jag inte ens varit inne på.
Likadant med detta försök att skriva.
Lägger ner och försöker senare.

Ca 2 veckor gammal Huawei P8lite med Chrome.
Skriver helt i blindo, kan bara se tangentbordet...
 
Mina problem är alltså på ipad och iphone 6. Nu ska jag pröva på min jobbmobil ett par dagar. Den är också en iphone 6 men med väldigt få appar, till skillnad från min privata. Ska se om buke blir stabilare då.
På min jobbmobil (iphone6, 16 GB med Telia, få appar) verkar det stabilt.

På min privata (iphone6, 64 GB med Telenor, många appar) katastrof. Liksom på ipad. Alla tre har Safari.

Om problemen beror på antalet appar, eller vissa appar, vet jag inte.
 
Idag har mobilen fungerat perfekt igen.
Måste varit något konstigt igår som gjorde att det inte fungerade ;)
 
För en stund sen fastnade Buke på mobilen så till den milda grad att sidan stängde av sej själv.

Var nog flera veckor sedan det hände och då var det på Samsung mobilen.....
 
Alltså sorry men nu har jag försökt i en och en halv timme att skriva ett inlägg med några bilder. Sidan har laddat om sig så allt jag skrivit raderat, fastnat, några bilder har funkat men inte en annan (fast jag gjort på exakt samma sätt). Jag sitter på en Samsung mini och har definitivt inga konstiga appar. Buke är den enda sidan som tjaffsar för mig.
 
Idag hade jag ett nytt provlem jag inte stött på tidigare! Försökte öppna buke i mobilen (iPhone 5) vilket alltid funkat tidigare :/ Nu började sidan ladda men kopplade direkt till AppStore, vilket det ju kan göra i vissa appar/hemsidor när en klickar på reklamen, men nu hade jag inte klickat på nått :confused: Nu funkar det dock, men tänkte att det är väl bra om det noteras ifall nån mer stöter på problemet...
 
Jag har stängt av java script så fort det krånglar på paddan och då fungerar det fint. Men man får ju inte med filmer etc.

Dessutom måste man ju hela tiden alternera mellan att sätta på den och stänga av den då vissa, de flesta sidor (som banken bl.a) är beroende av det.

Liiiite krångligt känner jag.
 
Okej, sista veckan eller två är buke hopplöst från min iphone. (6+, lite appar)
Sidan laddas om gång på gång på gång... Och jag datorvägrar tyvärr på hemmaplan.
 
Tråkigt, jag trodde det mesta hade löst sig för de flesta efter de senaste uppdateringarna då det varit tyst om eventuella problem.
Jag har precis testat med min iphone 5c, både inloggad och oinloggad, via wifi och ser inga som helst problem med omladdningar, jag skrev dock inga inlägg.
Vet inte vad dina problem kan bero på, kanske du kan prova att logga ut och logga in igen.
 
Här har det fungerat bra tills för några dagar sedan. Har halva minneskapaciteten ledig. Inga konstiga appar. Spelar ingen roll om jag surfar är genom wi-fi eller bara från mobilen.
Har iPhone 6+. Kan inte hitta något riktigt mönster när det krånglar. Men det verkar som om det är något den hakar upp sig på. Typ bilder, reklam eller så.
Tror inte det är Buke i sig som krånglar utan något på Buke som min telefon inte gillar.

Dumma telefon :rage:
 
Jag klagar inte nu när jag tagit bort java script. Då fungerar det felfritt. Däremot måste jag som sagt klicka i och ur hela tiden då jag behöver JS på andra sidor.
 
Jag tillåter javascript på de telefoner och datorer jag testat med och har inga problem.
Jag kan inte förstå att vissa har sådana problem och det gör det väldigt svårt för mig att lösa eventuella problem som Bukefalos möjligen skulle kunna vara upphovet till.

Det jag på rak arm kan tänka mig möjligen skulle kunna ställa till det är om era enheter på något sätt sparat/cachat gamla icke fungerande script eller liknande.
Då är någon form av rensning av er webbläsares cache troligen en lösning.

Alternativt att vissa av er kanske får upp någon typ av banner/bild som jag aldrig får upp som på något sätt inte fungerar som den skall.
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Det har gått segt med pluggandet till BE-kortet. Planen från början var att jag skulle bli klar med den till våren, d.v.s. 1 april. Men...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Wille
·
Fordon Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att...
2
Svar
30
· Visningar
2 656
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 921
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp