Bukefalos 28 år!

Forumuppdatering

Jag har även jobbat fram en lösning på ett i mitt tycke större problem, en hel del här i tråden har hållit med.
Nu visas det sista inlägget som gjorts i tråden under Just nu och en del av de andra "widgetarna"
 
En liten grej som jag hittade, känns för mig mera logiskt att byta plats på + och -, så att + hamnar till höger och - till vänster.
Skärmavbild 2018-04-12 kl. 21.47.13.png

Gillar i övrigt designen skarpt :)
 
Heja @Gunnar du fixade Just nu-rutan så man ser början på det senaste inlägget istället för det första! Mycket bättre :up:.
 
Missade svara på detta tidigare; Om du klickar på Nytt-länken/!-ikonen igen bör du få med de senaste nya. Annars visas bara samma gamla sparade sökning.
Jo Nytt har ju blivit lättare nu, men ändå lite märkligt att siduppdateringen inte fungerar, det är ju den man använder i alla andra sammanhang.
 
Bra att man kan se innehållet i trådstarten när man håller pekaren över rubriken. Jag har svårt att läsa den lilla texten med låg kontrast mot bakgrunden som står under rubriken. Har även svårt att läsa text i citat av samma aledning. Vore förstås bättre om den texten kunde bli lite tydligare.
 
Bra att man kan se innehållet i trådstarten när man håller pekaren över rubriken. Jag har svårt att läsa den lilla texten med låg kontrast mot bakgrunden som står under rubriken. Har även svårt att läsa text i citat av samma aledning. Vore förstås bättre om den texten kunde bli lite tydligare.
När det gäller citaten försämrade jag synligheten på uppmaning från andra användare här. Jag skall försöka titta på detta lite mer längre fram, kanske kan jag komma fram till något som fler kan vara nöjda med.
 
Alltså kanske är jag superkorkad men hur söker en efter trådar nuförtiden? :o
Hittar inte alls den funktionen sedan uppdateringen.
Jag förklarade det lite kort ovanför ditt inlägg. Det är lite problem på servern.
Detta kanske även kan vara det som ställer till så att det går lite segt ibland.
 
När det gäller citaten försämrade jag synligheten på uppmaning från andra användare här. Jag skall försöka titta på detta lite mer längre fram, kanske kan jag komma fram till något som fler kan vara nöjda med.
Texten i citat är väldigt jobbig nu faktiskt. Innan uppdateringen gick det ju att ha den mer lättläst utan att folk klagade?
 
En sak som skulle minska risken att göra fel är att motsvarande skugga skulle vara med på citaten när man skriver nytt inlägg. Blir lätt att man råkar skriva inne i citatstexten om man tex plockat bort allt det man inte vill använda.
Fast å andra sidan är det ett gädra upprepande av text med den där funktionen - ibland vore det nog bättre att där bara var nån hänvisningsfunktion så får den som vill läsa på rätt ställ själv.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 052
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 104
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp