Bukefalos 28 år!

Forumuppdatering

Om du tar bort filtret Olästa och bara har kvar Bevakade bör du se dem.
Annars är nog Bevakade under Hem en bättre plats för just städning.
Jag har skrivit lite runt Bevakat på andra platser i tråden, jag är nog inte helt färdig med hur, var och på vilket sätt den skall visas. Återkommer om det.
 
Om du tar bort filtret Olästa och bara har kvar Bevakade bör du se dem.
Annars är nog Bevakade under Hem en bättre plats för just städning.
Jag har skrivit lite runt Bevakat på andra platser i tråden, jag är nog inte helt färdig med hur, var och på vilket sätt den skall visas. Återkommer om det.
Men varför ska man behöva ta bort filtret för nya inlägg under bevakade för att se bevakade inlägg enbart? Det är bara förvirrande då det visas alla nya inlägg inte bara de bevakade nya. Nya inlägg ser man lätt om man väljer det alternativet.
 
Men varför ska man behöva ta bort filtret för nya inlägg under bevakade för att se bevakade inlägg enbart? Det är bara förvirrande då det visas alla nya inlägg inte bara de bevakade nya. Nya inlägg ser man lätt om man väljer det alternativet.
För mig visas enbart olästa bevakade. Det verkar konstigt att något annat visas för dig. Jag provade att spara ett filter också för att se om det kunde vara problemet men för mig visades återigen enbart olästa bevakade när jag klickade på Bevakat-ikonen.
 
För mig visas enbart olästa bevakade. Det verkar konstigt att något annat visas för dig. Jag provade att spara ett filter också för att se om det kunde vara problemet men för mig visades återigen enbart olästa bevakade när jag klickade på Bevakat-ikonen.
Jag såg nu att tar jag nytt knappen visas det precis som jag vill. Endast bevakat filtreras då fram, det funkar bra för mig.
 
Om du tar bort filtret Olästa och bara har kvar Bevakade bör du se dem.
Annars är nog Bevakade under Hem en bättre plats för just städning.
Jag har skrivit lite runt Bevakat på andra platser i tråden, jag är nog inte helt färdig med hur, var och på vilket sätt den skall visas. Återkommer om det.
Tar jag bort ”olästa” står det fortfarande att det inte finns något bevakat. Kan det vara för att jag inte har något nytt sas? De syns om jag går in på Bevakat under Hem.
 
Om du använder Radera utkast bör den inte dyka upp igen.

Texten sparas med jämna mellanrum, det indikeras på disketten. Möjligen kan du radera inlägget och sedan vänta på att det sparas igen, men det känns lättare att använda Radera utkast då.

Detta känns dock inte som att det borde vara ett så stort problem om man inte börjar skriva på inlägg i massor av trådar utan att skicka dem?
 
Om du använder Radera utkast bör den inte dyka upp igen.

Texten sparas med jämna mellanrum, det indikeras på disketten. Möjligen kan du radera inlägget och sedan vänta på att det sparas igen, men det känns lättare att använda Radera utkast då.

Detta känns dock inte som att det borde vara ett så stort problem om man inte börjar skriva på inlägg i massor av trådar utan att skicka dem?
Problemet finns om man råkar trycka på svara av misstag när man scrollar. Då hänger det inlägget kvar tills man raderat allt och skrivit något annat i den tråden.
 
Ok, det förstår jag, dessutom upptäckte jag ingen radera utkast på min mobil då. Jag fick dock för mig, kanske felaktigt, att detta gällde personlig integritet i första hand.
Jag skall försöka titta lite närmare på detta med att radera utkast i mobilen.

Spara utkast anser jag vara en hjälpsam funktion om man då inte klickar på svara av misstag.
 
En sak som stör mig väldigt(!) nu är att bilderna inte på något sätt alls anpassar sig efter skärmstorleken.

Jag sitter ofta vid laptop (mac med firefox som webbläsare). I bildtrådarna som finns så är 99,9% av bilderna för stora, så jag ser inte hela bilden på en gång utan hamnar att scrolla osv för att se dem. Det förstör hela intrycket och det känns helt meningslöst att försöka kolla i dessa trådar, som jag vanligtvis tycker väldigt mycket om.

Går det att göra något åt det här?
 
En sak som stör mig väldigt(!) nu är att bilderna inte på något sätt alls anpassar sig efter skärmstorleken.

Jag sitter ofta vid laptop (mac med firefox som webbläsare). I bildtrådarna som finns så är 99,9% av bilderna för stora, så jag ser inte hela bilden på en gång utan hamnar att scrolla osv för att se dem. Det förstör hela intrycket och det känns helt meningslöst att försöka kolla i dessa trådar, som jag vanligtvis tycker väldigt mycket om.

Går det att göra något åt det här?
Så skall det inte vara, jag skall försöka se om jag kan se om jag får liknande problem och kan lösa det.
 
Är det någon annan som har några bildstorleksproblem. Jag har precis kollat detta på min windowsdator och min androidmobil båda med chrome och för mig fungerar det som det skall.

Nu har jag kollat i firefox under linux och där fungerar det också bra @Red_Chili kollade med hundbildtråden.
 
Är det någon annan som har några bildstorleksproblem. Jag har precis kollat detta på min windowsdator och min androidmobil båda med chrome och för mig fungerar det som det skall.

Nu har jag kollat i firefox under linux och där fungerar det också bra @Red_Chili kollade med hundbildtråden.
Det är bara vissa bilder som svämmar över alla håll o kanter när de förstoras.
 
Det är bara vissa bilder som svämmar över alla håll o kanter när de förstoras.
Men det är väl en helt annan sak? Att bilder blir stora när man väljer att se originalbilden, beror på hur stor originalbilden är. Tanken är som jag ser det att då skall man se bilden i dess bästa upplösning oavsett vilken skärmstorlek man har.
 
Men det är väl en helt annan sak? Att bilder blir stora när man väljer att se originalbilden, beror på hur stor originalbilden är. Tanken är som jag ser det att då skall man se bilden i dess bästa upplösning oavsett vilken skärmstorlek man har.
För mig blir de stora innan jag klickar på dem. Kan se om jag kan ordna någon bild som visar hur det ser ut...

Här. Inlägg 78 i hundbildtråden.
20180415_161420.jpg
 
Nu förstår jag nog inte riktigt eller ja, det kanske jag gör.
Den bilden ser, som jag ser det, ut precis som den skall göra, den fyller ut hela inläggets bredd och inte mer klickar man på den blir den större.

I förra versionen av forumet hade jag ändrat så att bilderna max visades i 75% storlek om jag kommer ihåg rätt. Nu är det alltså 100%

Tycker ni andra att det vore bättre med ex.vis 75%?
 
Nu förstår jag nog inte riktigt eller ja, det kanske jag gör.
Den bilden ser, som jag ser det, ut precis som den skall göra, den fyller ut hela inläggets bredd och inte mer klickar man på den blir den större.

I förra versionen av forumet hade jag ändrat så att bilderna max visades i 75% storlek om jag kommer ihåg rätt. Nu är det alltså 100%

Tycker ni andra att det vore bättre med ex.vis 75%?
Bredden på bilden fungerar ja, men jag måste scrolla för att se hela bilden och så kan jag inte minnas att det har varit förut.
 
Bredden på bilden fungerar ja, men jag måste scrolla för att se hela bilden och så kan jag inte minnas att det har varit förut.
Det tror jag nog det varit, men det är möjligt att det inte märktes när storleken var 75% av bredden, höjden kanske vanligen hamnade inom din skärmstorlek då.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 577
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 054
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp