Fråga från nybörjare

Sv: Fråga från nybörjare

En nordsvensk är ju en häst som är stor och med grymt mkt vilja. Dottern är 13 år och ridskolevana. Tycker att ni ska vänta med häst köp ett tag och kanske låta henne blir halvfoder värd eller medryttare på någon häst. Och så får hon se om det är verkligen det hon vill hålla på med.
Men om ni verkligen vill ha en egen häst så tycker jag att ställ hästen in ett stall med kunniga stallkompisar som kan hjälpa er när frågor kommer fram osv.

Jag själv fick min första halvfoder häst när jag var 11 år. Men hade den i ett stall där ägaren hade sin andra ponny och henne mamma hjälpte till osv.

Min första helfoder häst fick jag när jag var 13 år, skaffade mig då en 5 åring som jag skulle utbilda. Men detta var efter mina föräldrar pratat med ridskolan osv och dom tyckte att jag skulle kunna ta mig an en yngre häst. Första året jag hade hästen så red jag även för privat tränare men gick kvar på ridskolan.
Köpte senare denna hästen och det är mitt hjärtegull.

Sen när man köper en sådan "gammal" häst så får man näsan ta en dag i taget. Den är gammal och kan inte alltid prestera som en yngre häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 664
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej! Vi går i planer att utöka familjen med en ponny till sommaren till barnen som är ca (95cm, 15 kilo) och (128cm, 25kilo). (I...
2
Svar
27
· Visningar
3 187
Senast: Lyrisk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 575
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp