¨Fråga...

T

Tasty_mushroom

Undrar bara vad man får göra när man tar ftkortet nr 2?
Har väl tänkt starta * till hösten men måste ju ta de först å ja e bara nyfiken på vad man får göra!
 
Det är ett banhoppningsprov där man får visa att man klarar av att rida hästen i olika tempon och att man kan reglera språngängden.
Jag har gjort det men kommer inte ihåg exakt hur banan ser ut, det finns en banskiss som är samma över hela landet. jag har för mig att man ska hoppa två räcken och kunna rida på 4,5 och 6 galopsprång. Man ska också hoppa två hinder ganska snett och jag har för mig att de är 1 eller 2 språng emellan. Tror oxå att man hoppade en serie men jag kommer inte ihåg riktigt. Hinderhöjden ska i alla fall vara 1.10m
lycka till så ses vi ute på tävlingarna i vår, längtar...
 
Okej okej..DE e ju bra att man har en aning om va de går ut på iaf..
Hm var det inte dej vi pratatde med på gotland för 2 år sen när jag var där med cross ? Hm..?
ha d bra!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: hhere
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp