Bukefalos 28 år!

Frågetråd för Facebook och -messenger

Rosett

Trådstartare
Tycker det behövs en tråd där man kan ställa frågor om Facebook och messenger.

Idag när jag chattade med en på messenger så kom ett bubblande ljud hela tiden då personen skrev. Så irriterande! Jag har försökt ändra ljudinställningar både i messenger och i telefonen men det hjälpte inte.
Nån som vet hur man stänger av det där?
 
Tycker det behövs en tråd där man kan ställa frågor om Facebook och messenger.

Idag när jag chattade med en på messenger så kom ett bubblande ljud hela tiden då personen skrev. Så irriterande! Jag har försökt ändra ljudinställningar både i messenger och i telefonen men det hjälpte inte.
Nån som vet hur man stänger av det där?
Jag har telefonen på ljudlös, då kommer inget ljud.
 
Gå in i appen och gå in på "aviseringar och ljud" - stäng av allt som har med ljud att göra = inget hörs när man får ett meddelande.
Själv har jag bara förhandsvisning av meddelande aktivt, inget ljud och inget ljus.
 
Tycker det behövs en tråd där man kan ställa frågor om Facebook och messenger.

Idag när jag chattade med en på messenger så kom ett bubblande ljud hela tiden då personen skrev. Så irriterande! Jag har försökt ändra ljudinställningar både i messenger och i telefonen men det hjälpte inte.
Nån som vet hur man stänger av det där?
Om du går in på inställningarna i appen så kan du stänga av ljudaviseringar från messenger på telefonen.
 
Om du går in på inställningarna i appen så kan du stänga av ljudaviseringar från messenger på telefonen.
Jag har provat det också men det fortsatte "bubbla". Tror jag. Det var några timmar sen och mitt minne är av typen teflon. Ska kolla igen.
 
Hur får man bort den där automatiska översättningen dom börjat med?
Tror att jag blivit av med den. Nu minns jag såklart inte exakt hur jag gjorde, men tror att jag klickade på länken under där det stod något om att visa originaltexten (om jag inte minns fel ;) ). Ett av alternativen som ploppade upp var att "aldrig översätta från engelska". Eller något i den stilen.
 
En fb-fråga:
Jag har inte messenger utan öppnar fb i telefonens webbläsare, där är jag alltid inloggad. Chatten har jag aldrig påslagen. Men tydligen ser andra mig som "online" hela tiden?! Hur får man bort det? Alltså jag verkar stå online dygnet runt typ.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 179
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 425
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp