Frågor ang. licens!

gucci

Trådstartare
Halloj! Jag har alltid varit "med" inom travet och praktiserat/haft helgjobb i travstall och ridit mycket snabbjobb men även kört lite travare! Nu har jag kommit fram till att det är det jag vill satsa på och det skulle vara så himla roligt att ha egna hästar i träning som någon kusk får starta och ev. kanske starta dem själv i monté som variation?? Då krävs det ju alltså en b-tränarlicens och montélicens! Just nu går jag in stenhårt för dethär och ska träna ordentligt för det här med monté (har hästar att rida). Dock undrar jag hur mycket erfarenhet ni hade innan ni anmälde er till b-tränarlicensen?? Jag kan köra häst, sela osv. men jag kan säga att jag har inte jättemycket koll att köra lopp (vilket jag inte heller får göra ju när jag bara har den licensen). Det känns lite otydligt på hemsidorna hur pass "duktig" man ska vara? Vad säger ni?? :) länka gärna till annan tråd om det redan finns någonstans.. dock hittar jag ingen :)
 

Liknande trådar

Trav Hej på er! Är inte speciellt ny inom travet men är så pass ny att jag ska ta min första licens. Tänkte då gå B-tränarlicensen. Men! Har...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Osby
·
Trav Jag tog licens vintern 2010, alltså för ganska precis 2 år sedan .. första året hade jag ingen häst att köra, nu andra året har jag en...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: ghost
·
L
Trav hej, jag tänkte höra om det finns någon som håller på med monté och kanske kan hjälpa mig med lite funderingar. jag har ridit in och...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: LyckaCamilla
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 298
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp