Bukefalos 28 år!

Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Var har jag skrivit att jag tycker jag bestämmer över andr aoch deras inlägg? Har jag inte skrivit nånstans. Du borde nog rannsaka dig själv om du ser saker som inte står.

Jaså du, och avd är fel på min hästhantering då? Vad är skadligt för hästen?
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Har du inte insett än att du bara är onödig? För varje inlägg du skriver blir du ännu mer patetisk. Det är väldigt underhållande att se hur länge du orkar, hur länge du kommer nedvärdera dig själv på det sättet.

Du måste fatta dåligt, jag skrev att du inte skulle komentera!
Är det någon som är patetisk så är det DU... :rofl:
Du kan ju verkligen ingenting om hästar/ridning av dina inlägg att dömma!
Av alla de som skrivit i tråden finns det inte en enda som verkar hålla med dig... Märkligt du som är så duktig enligt dig själv....
Var i hela friden nervärderar jag mig själv? Jag har bara mycket roligt (egentligen är det ju tragiskt för din häst) åt vilken hästsyn du har! Du har då inte hästens bästa för ögonen iallafall,,,

"I vintras bröt jag ner min häst" Är du så dum ihuvudet att du tror att du gjorde det eller skriver du så för att du verkligen inte vet bättre??

Och jodå, du vrider på vartenda inlägg, snurrar in dig i dina egna ord, för att slutligen bli sartkastisk när du inte längre har några argument.... Hoppas att du någon gång lär dig något.... :smirk:
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Hur jag gjorde det står tidigare i tråden, vad som var fel med kan du ju kommentera istället. Men föärmodligen har du väl läst det och du vet inte vad som är fel med det, och därför kan du inte svara på det.

Så du tror att alla hästmänniskor är intresserade av den här tråden? Tror du att alla som äger hästar befinner sig på Bukefalos överhuvudtaget? Jag bryr mig ärligt talat inte om jag får medhåll i den här tråden, jag ahr inte gått in i den här diskussionen för att någon ska hålla med mig, jag märker att jag ahr gjort rätt, annars hade inte min häst varit som han är idag. Men som sagt, kom du och hälsa på, så får du se själv. :smirk:

Vem är det som förvränger? Om du tycker jag förvränger alla ionlägg, ge mig citat och kommentar. Jag kan inte se nånstans var jag har förvrängt någons ord, och hittills har jag bara sett den kommentaren från dig. Och jag har ju märkt hur du är... :angel:
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Jag orkar inte läsa genom hela tråden och plocka in från olika inlägg vad du har förvrängt, du intresserar mig inte så mycket.

Vad du tjatar om att jag hänger upp mig på andra, det är så många här som har smma syn på hästhantering som jag som är mycket bättre än jag på att göra en skrivande förklaring än mig, därför håller jag ju med dom! Jag har skrivit det flera gånger, är du liksom så trög i huvudet att du inte fattar det? Då behöver du nog isåfall hjälp med mer än din hästhantering....
Ooooohh, kom med ett tufft inlägg nurå, om att jag inte kan något osv. Har du föresten inget nytt att komma med?

Om du nu gör allt så rätt och så bra och dessutom kan allt, varför visste du inte att en häst belastar diagonlt om den har ont,,, :angel:
Har en häst som är galen och okontrollerbar efter fyra sketna veckor i sjukhage?
I ett inlägg skrivwer "drar iwesterngrimman tills han slutar att gå" Ja, jo så funkar dert ju med repgrimma.... :rofl: ''
Tror sig ha bytit ner din häst i vintras.....
Inte har fantasi nog att stimmulera sin häst...(Jo, jag vet att du stimmulerar den genom promenader! Jisses vilken stimulans)
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Det är citat som är viktigt för mig, L O kan tydligen inte sluta tjata om det, så då får hon väl komma med argument mot mig och inte abra att jag ahr fel och hon har rätt.



Jag förstår egentligen inte varför ett citat är viktigt för dig. Är du medveten om att ett citat aldrig kommer ge dig svar på vad begreppet betyder? Det kan endast en förklaring av begreppets innebörd ge dig, personen som är bakgrund till citatet jag kommer ge dig kan ju ha fel. Vem skulle kunna ge ett citat så bergsäkert att inget i det kunde vara fel i någon infallsvinkel? Leta istället upp vad begreppet betyder, det är ju det som var det viktiga, inte vad det användes till.
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Men varför är det okej (nu ahr inte du sagt det, men L O och du kanske hålelr med, så då kan jag fråga dig också) att en överenergisk häst ser spöken men en rastlös häst får inte göra det?
Enligt ditt resonemang om hästars beteende borde en häst som ser spöken vara olydig. För d¨litar den inte på dig och ser den spöken kommer den inte gå på lugn och snällt, nåt kommer den göra.
Betyder det att hästen inte är väluppfostrad och att hästen itne respekterar dig som ledare?



Raderat, såg nu att Alex gjort ett långt inlägg och där håller jag med henne till punkt och pricka.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Jag vidhåller att jag har brutit ner min häst psykiskt i vintras för att kunna kommunicera med honom. Men då du har svårt att förstå har vi ju sagt att vi ska kalla det disciplinerad, eller hur?
Och han ser mig som en ledare, utan tvekan.


För det första, en psykiskt nedbruten individ går knappast att kommunicera med på ett bra sätt.
Jag har inte svårt att förstå, däremot tycker jag det är synd att du menar en sak men skriver en annan för att du inte vet vad ett begrepp betyder. Jag tyckte det var bra att du använde ordet disciplinerad, men det var ingalunda ISTÄLLET för ordet nedbryta, eftersom det inte är samma sak övht.
Hur kan du vara så säker?
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Fjortisdravel? Snälla L O, ska vi snacka fjortisdravel :rofl:
Måste jag påminna dig om att det var du som började med den meningslösa diskussionen i bomlöstråden? Och likaså har du satt igång den här meningslösa diskussionen.

Jag kanske ska omformulera: du är inte delaktig i trådar som du var innan. Du bara försvann efter den tråden.


Rättelse, jag deltog inte mer i den tråden då jag ansåg det meningslöst. Det var som att skrika åt en vägg att den skulle lyssna, du är likadan nu.

Jag försvann efter det i 4 dagar, jag var på kurs i Skåne (för övrigt till stället som har den hemsida med övningar jag skickade till dig tidigare i tråden). Sedan var jag inte så aktiv då skolan började och jag fick mer att göra. Nu är jag tillbaka och är mer aktiv i alla forum som intresserar mig. Nu är jag delaktig i trådar igen, vilket du antagligen sett eftersom du såg att jag försvann på kurs.

Diskussionen i Bomlös tråden var ingalunda meningslös, till en början. Den blev meningslös när jag insåg att du aldrig skulle börja ta till dig vad andra sa, och då menar jag inte vad JAG sa, utan just vad ANDRA i allmänhet sa. Om du så gärna vill belysa Bomlöstråden här så föreslår jag att du länkar till den så att folk kan gå in och läsa vår meningslösa diskussion. För mig är det oförståeligt varför du hela tiden pekar på en annan tråd som ett argument i den här tråden?

Och ja, när man börjar hoppa på folk angående deras intelligens och andra privata saker så blir det sk. fjortisdravel och sådant kommer jag inte svara på, jag har i alla fall lärt mig något sedan bomlöstråden.
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Jag ser det inte som att hästen blir apatisk när man bryter ner den, eller disciplinerar den. Jag har skrivit tidigare i tråden om hur jag gjorde med min häst, tycker du att det är att misshandla sin häst så får du väl kommentera det då. Men varken jag eller någon i min närhet tycker att det är misshandel på nåt vis.


Problemet i det här resonemanget är att det du gjort med din häst (av det du skriver i alla fall) inte är ens nära "att bryta ned en häst", det du gjort är förmodligen helt vanlig uppfostran. Men du tror att det är "att bryta ned en häst", för du vet inte vad det begreppet egentligen innebär. Att disciplinera (uppfostra) är inte samma sak som att bryta ned. Känns som att jag skrivit det här 100 gånger nu, när tänker du lyssna?
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Har du inte insett än att du bara är onödig? För varje inlägg du skriver blir du ännu mer patetisk. Det är väldigt underhållande att se hur länge du orkar, hur länge du kommer nedvärdera dig själv på det sättet.

Det finns inga onödiga människor på ett fritt forum, förutom de som kommer med personliga påhopp och föraktfulla gliringar. Hur kommer det sig att du i slutet av alla mer långdragna trådar alltid befinner dig i den kategorin?
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

Diabolical_Kitten skrev:
Var har jag skrivit att jag tycker jag bestämmer över andr aoch deras inlägg? Har jag inte skrivit nånstans. Du borde nog rannsaka dig själv om du ser saker som inte står.

Jaså du, och avd är fel på min hästhantering då? Vad är skadligt för hästen?


Du har inte skrivit det, men man ser det ändå.

Till att börja med, din inställning, men jag tror egentligen inte att du är så mkt annorlunda än alla andra, bara det att du fått vad det heter och går ut på om bakfoten.
 
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!

*Knapplån*

Jag låser nu denna tråd eftersom man ändå inte kommer fram till något radikalt i sammanhanget nu, tråden kommer att finnas kvar men i fortsättningen låst.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 377
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp