Från altan till glasveranda på 40 år

Nu har vi provat hur den håller värmen i minusgrader. Jag satte upp ett draperi för dörren då den inte är tät och det gjorde åtminstone fem grader. Jag kommer även att sätta upp gardiner på kortsidans hörn och mitten där brädorna sitter för där är det inte riktigt tätt. Dom kommer ju också att gå o dra för i sommar när solen gassar som värst.
Nu när det blåste halv storm häromdagen så var det helt stilla därinne och så underbart tyst. Isoleringen gjorde nog lite nytta även om det sagts av "kunniga" bekanta att det inte spelar något roll med så tunna fönster.
Så vi har förlängt utesittarsäsongen med åtminstone någon månad i bägge ändar. Så fort solen kommer åt, vid tiosnåret, så blir det 19 grader ganska konstant förutom de gassigaste timmarna mellan 13 och 17. Då är det varmt...
 
Jag har just insett att jag behöver minst tre glasverandor för att få plats med alla gamla ting. Byttor o korgar o bunkar o foton och kagge o kavlar o damejann o spillekum o pilsnerflaskor och sist men inte minst en mycket robust pottstol för vuxna - hela vinden och uthusen är full med gamla skatter. Sen behöver jag en städerska också. Jag är inte en person som ska ha en massa pryttlar framme. Va jobbigt det blev. Har hittat farmors gamla lakan iallafall långt in under takfoten, ska kolla om dom funkar som gardiner.
 
Kom äntligen ihåg att ta lite bilder. Nu är det verkligen höstruggigt.
Maken tillbringar gärna en stund därute. Elbrasan värmer upp det ganska fort.

Har testat farmors lakan som gardiner men får inte riktigt till rynkorna.

Det här gamla bordet har stått i huset förr och återvände i höstas när mamma dog. Nu pryder det glasverandan.


Maken har en liten fruktsamling
 
Lite montering så vi kunde fortsätta piffa.
Stålvajer i taket;
20161112_151339_resized_zpsj9tljmb6.jpg

Så vi kunde hänga upp oljelampan


Och sen åt vi soppa i lampskenet. Nu behövs det dock två elbrasor och lite filtar för det ska vara behagligt.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 756
Senast: Ramona
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 560
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 464
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp