Bukefalos 28 år!

Från altan till glasveranda på 40 år

Pardörrar ska man hålla i!

En klasskamrat fick sina stulna tillsammans med några fönster.
 
Pardörrar ska man hålla i!

En klasskamrat fick sina stulna tillsammans med några fönster.
Stockholmarna var ute i helt legitimt ärende. Dom ringde helt enkelt före mig på annonsen...snyft.
Var din kompis hon som blev av med hela verandan?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Stockholmarna var ute i helt legitimt ärende. Dom ringde helt enkelt före mig på annonsen...snyft.
Var din kompis hon som blev av med hela verandan?

Misströsta icke! Är du på jakt efter dörrar har jag ett otroligt fint dörrparti från snickeri. Vi köpte fönstren till verandan, men behövde inte dörr (ingen utgång därifrån). Den blev helt enkelt över.

Förutsättning? Jo, den är gjord för ett specialutrymme och därför får man inte vara längre än en välväxt smurf för att komma igenom den :D

Men den är väldigt vacker, med spröjs och väldigt välgjord. Och låg...
IMG_1248_zpsa07blw95.jpg
 
Senast ändrad:
Nja välväxta smurfar är väl lite i underkant. Men tack för erbjudandet. Denna dörr var 196 cm med karm och i rätt tidsålder med gamla huset. Dessutom inte skev, hade hela glas som också var i proportion med dom andra rutorna. Och billig. Jag förstår verkligen Stockholmarna som kastade sig i bilen och åkte ända till Falköping.
Jag har ju mest tittat på begagnade dörrar av modernare slag för jag förstod att jag inte ville lägga mycket pengar men sen beslutat mig för att bygga själv när jag insåg att ytterfönstren i garaget var så grova.
 
Så har jag nu målat med Linoljefärg första lagret. Gick fint, strök ut så mycket det bara gick.
Maken tycker att vi ska vara klara nu.....han är som ett barn, hur länge ska det torka, kan det vara klart i helgen? Han vill sitta och steka i glasvärmen innan det blir höst på riktigt. :-)
Jag kontrade med att peka på panel som ska rödfärgas.
 
Så har jag nu målat med Linoljefärg första lagret. Gick fint, strök ut så mycket det bara gick.
Maken tycker att vi ska vara klara nu.....han är som ett barn, hur länge ska det torka, kan det vara klart i helgen? Han vill sitta och steka i glasvärmen innan det blir höst på riktigt. :-)
Jag kontrade med att peka på panel som ska rödfärgas.

Blev han glad då? ;) :rofl:
 
Vadå! :mad: Är det något fel på oss menar du? :D ;)

Fast jag räknas knappast som riktig stadsbo. Här där jag bor är det lika mycket på landet som det är på landet i resten av landet.
Hängde du med där? ;)

Du har åkrar i närheten men det tar hus i helvete när bonden kommer med svämgödseln eller om bonden, Gud förbjude, släpper djur där för då blir det FLUGOR?

:p :rofl:

Vissa stadsbor gör sig bäst i en stad... :cautious: Här har bönderna inte haft problem ännu tack och lov.
 
Du har åkrar i närheten men det tar hus i helvete när bonden kommer med svämgödseln eller om bonden, Gud förbjude, släpper djur där för då blir det FLUGOR?

:p :rofl:

Vissa stadsbor gör sig bäst i en stad... :cautious: Här har bönderna inte haft problem ännu tack och lov.
Äsch, va inte sån där nu! ;)
Här har vi en åker precis utanför huset och en massa stall och hagar runt omkring. :p
 
Nu är det färdigkittat. Fönstren står på plats....men felvända och presenning utanför. Ska torka och målas några omgångar till. Sista jag kittade var dörrfönstren, första gick som smort trots att jag hela tiden glömde att sätta i stiften och fick kladda med det i kittet. Sen till sista så traskade jag ner till garaget och hämtade fönster att ta glas ifrån. Superlätt att ta bort tre rutor från ett murket fönster som ska slängas. FEL MÅTT. Ä va sjutton, jag hade ju mätt tidigare i sommar, ok ner o hämta nästa fönster. Kittet sitter som berget, knäcker en av två hela rutor, hämta nästa fönster, får ur två hela rutor. Och så när jag kittat nästan runt alla...SÅ HAR JAG GLÖMT STIFTA. När jag stiftar så SPRÄCKER jag en ruta. Och det kan jag säga, den får baske mig vara spräckt.
 
Men, sicket lyft det blivit - för hela huset! :love: Jag vill sitta där i en fåtölj med tända ljus i fönsterkarmarna, en läslampa, ett stort glas vin, lite ost och kex och en bra bok. Till exempel. (ett av de sätt som jag använder min veranda, som jag också älskar)
 
Jag kan säga att min Pineterestmapp är full, jag vet precis vilken känsla jag vill ha därute. Det enda som jag behöver köpa egentligen är dagbädd. Vinden är full av saker som funkar. Det enda som inte får godkänt av resten av familjen är min ide om ljuskrona av den gamla taggtråden som jag sparat. - Herregud, vi kommer ju att fastna i den...
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 975
Senast: Ramona
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp