Bukefalos 28 år!

Från eget till delat sovrum?

Sandra78

Trådstartare
Dottern som är 3 år har sovit i eget rum sedan hon var 8 månader. Nu funderar jag lite på att låta henne och lillebror (6 månader, det skiljer alltså 2,5 år mellan dem) dela sovrum när han börjar sova hela nätter. Nån som har gjort så, hur funkade det? De har idag samma sovtid, lägger sig vid 18.30 och kliver upp 7.
Det blir i så fall i samband med en flytt, så de får då ett större rum tillsammans.
 
Sv: Från eget till delat sovrum?

Dottern som är 3 år har sovit i eget rum sedan hon var 8 månader. Nu funderar jag lite på att låta henne och lillebror (6 månader, det skiljer alltså 2,5 år mellan dem) dela sovrum när han börjar sova hela nätter. Nån som har gjort så, hur funkade det? De har idag samma sovtid, lägger sig vid 18.30 och kliver upp 7.
Det blir i så fall i samband med en flytt, så de får då ett större rum tillsammans.

Vi funderade på det, men vågade inte riskera att storebrors fina sovrutiner skulle bli satta ur spel. Lillasyster började sova hela nätter i egen säng vid 8 månader, men behövde hjälp vid "napptapp" då och då, så det var rätt skönt att hennes säng stod vid fotänden av vår. När hon var 1,5 flyttade vi hennes säng till gästrummet/kontoret istället (detta kunde vi ha gjort tidigare, men det hade inte blivit av).

I höstas de var drygt 1,5 respektive 3,5 år så fick de dela rum för första gången i vår nyinköpta sommarstuga och oj, så livat det blev... :meh: Lillasyster kastade ut sina nappar och bad storerbror att plocka upp dem och så höll de på i över en timme.

Båda våra kan ta god tid på sig att somna, så jag misstänker att de hade kört igång varandra även hemma. Vi stannar inte tills de har somnat, utan vi läser saga och säger godnatt och sedan pysslar de själva. Storebror brukar ligga och "läsa" och lillasyster snurrar runt och pratar för sig själv.
 

Liknande trådar

Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 520
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
3 886
Senast: Imogen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 506
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 284
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp