Bukefalos 28 år!

Från flock till ensamkatt

Håller med om att det är osjyst att flytta ut en så gammal katt till stallet. Varför kan inte din andra katt flytta till stallet, medan denna får bo kvar inne de sista åren?
 
Jag håller med. En så gammal katt som är van sen 10 år att bo inomhus med människor tycker jag inte att man ska göra om till stallkatt. Lägg till att den knappt har några tänder och jag tycker att man absolut INTE ska göra om den till stallkatt eller utekatt alls. Om den behöver flyttas så tycker jag att den ska få bo som innekatt hos nån, helst med kontrollerad utevistelse.

Stallkatter fyller sin funktion men då ska det vara yngre katter som flyttar ut i stallet inte en 20-åring.
Livet som stallkatt hos @Nahar verkar dock innebära att bo inomhus och ha kontrollerad utevistelse :)
 
Sen förstår jag inte varför hon ska tvingas vara med människor på heltid när hon är rädd för människor. En person som lugnt rör sig kan få klappa och leka lite, men generellt tycker hon det är väldigt läskigt med människor som går, gör ljud, städar, har gäster, tappar saker... sånt som människor gör.
 
Håller med om att det är osjyst att flytta ut en så gammal katt till stallet. Varför kan inte din andra katt flytta till stallet, medan denna får bo kvar inne de sista åren?
För att andra katten har väldigt stort behov av mänsklig samvaro, vill ligga i sängen, prata med en, kolla på vad en gör etc. Som jag skrivit i tråden så bor lillkatten i köket nu för att jag ska lära känna henne och utvärdera situationen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 275
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 592
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp