Bukefalos 28 år!

"Frihetsdressyr"

M

Marocca

Jag prövade "frihetsdressyr" för ett par veckor sen och ena min shettis kom direkt och travade efter mig. Men min andra shettis har alltid varit lite skygg och rädd (vet inte varför). Men nu dom senaste dagarna har hon också börjat gå och springa fram till mig och börjat lita på mig. och självklart blev jag jätteglad men nu så vill jag kunna gå ett steg till, och inte bara inkallning och att dom ska spring efter mig och backa osv.. Jag vill att dom ska kunna några trick i alla fall den "skygga" ponnyn för den andra är liksom 27 år så tänkte att det är lite svårt att lära in. Men om ni har tips och tricks som jag kan lära dom skriv! :laugh:
 
Sv: "Frihetsdressyr"

Jag håller på att jobba med att bygga upp en riktigt stabil grund enligt KF. Hempflings bok Dansa med hästar. Dvs. kommunikation genom kroppsspråk, därifrån tänker jag gå vidare med att lära hästarna lite trick. Hempflings bok är mycket läsvärd, även om den inte innehåller några trick! ;) Finns mycket på internet också om hur man lär in trick, bara att googla.
 
Sv: "Frihetsdressyr"

Det var nån artikelserie om frihetsdressyr för nåt år sen tror jag i typ Hästmagazinet kanske. Tror hon hette Debbie nånting, men är inte riktigt säker. Men det går ju googla.
Har du kollat in JF Pignon? Han har hållit på länge och är väldigt duktig. Kan säkert få några tips på tricks där. På youtube finns flera videor.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 597
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
996
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp