Bukefalos 28 år!

Frolic som hund-MAT

Sv: Frolic som hund-MAT

Jag fodrar ena hunden med Frolic och har så gjort ett bra tag tillsammans med kött minst en gång om dagen. Frolic får han fri tillgång på. Han är inte fet, inte heller har han dålig päls, tvärtom får han ofta beröm för sin fina blanka päls.
 
Sv: Frolic som hund-MAT

För att hunden har svårt att hålla hull och äter ogärna torrfoder öht. Vi har provat de flesta sorter som finns, vi har provat "svälta" honom, dvs ge honom annat torrfoder och inte ge något annat även om han matstrejkar. Utan framgång. Därför ger vi istället vanligt kött och fri tillgång på frolic. Han åt även ett annat foder, Doggy P Extra Aktiv, som han åt efter lite om och men. Men han föll ur och var dålig i magen under en lång period.
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag har det bara som godis och det märks direkt när Fjant har fått för många i samband med träning. Igårkväll var det allt annat än trevligt att försöka plocka upp efter honom. :crazy:

Men han gör allt för att få en. Det finns inga faror och inget är tråkigt när det väntar en bit frolic i slutänden :D
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag ger inte Frolic vare sig som mat eller godis - skulle aldrig komma på tanken att köpa det till min hund:cool:
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag tänkte mer om det ansågs "farligt" på något vis.
Det är ju knappast dåligt att ge frolic som godis någon gång ibland.
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag tänkte mer om det ansågs "farligt" på något vis.
Det är ju knappast dåligt att ge frolic som godis någon gång ibland.

Det beror helt på mängden, och om hunden tål det eller inte. Finns det bättre godis att tillgå och hunden inte går genom eld och vatten just för en frolic, så är det onödigt att kränga i hunden sådant. Vanligt levergodis, bacon, blodpudding eller märggodis är ju bara förslag på vad man kan använda istället! :)

Om jag kör ett klickerpass går det åt mycket godis t ex, därför väljer jag något bättre än frolic.
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag skulle aldrig ge frolic som varken foder eller godis till min hund
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag undrar dock hur hundar kan bli feta på Frolic egentligen? Minimala mängder protein och fett i det ju (17/13)...
Mina hundar hade förmodligen varit magra som staket på det, med tanke på att deras foder dom äter nu innehåller 35/31 och dom äter en del över rekommenderad mängd till och med.

Ger det dock som godis ibland, men för det mesta så glömmer jag att försluta påsen och slänger den istället. Gillar godis som kan ligga framme utan att bli förstört :p
Beror kanske på mängden de får också :p
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Ja men ändå.. Jag kan ju som sagt bara relatera till mina egna som äter ett foder för högpresterande slädhundar/andra extrema sporter, där dom äter för minst 5-7 kg mer hund än vad dom egentligen väger.

Hade nog gått åt sidådär 4 kg om dagen, per hund :rofl:
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Jag tycker det finns mycket bättre "godis" man kan ge en hund och vill därför inte stoppa i min hund Frolic:)
 
Sv: Frolic som hund-MAT

Skulle aldrig ge min hund frolic som hundfoder!

Min hund får det som träningsgodis ibland om matte är för lat för att stå och fixa hundgodiset i köket. Det brukar bara bli ett träningspass på 1kg frolic, sen får påsen vila en månad och sen är dom stenhårda även fast jag stängt den ordentligt ;).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 715
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 350
Senast: Migo
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 148
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
783
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp