_Runaway_

Trådstartare
Vi har nu börjat med Frontline på hunden. Hur tycker ni att det funkar? Har ni varit med om spec. biverkningar av medlet?
 
Sv: Frontline

Frontline har funkat jättebra hos flera som jag känner som användt det. Ska själv använda det nu detta året har jag bestämt.
 
Sv: Frontline

Vi har använt frontline till både hundar och katter här hemma under ett par år och tycker det funkar bra, vår ena katt brukar vara full av fästingar men när vi Frontline-ar henne har hon inte en endaste en.
Man märker lätt när effekten börjar avta, då har fästingarna party i hennes päls och då är det dags för en ny dos.
Några biverkningar har jag aldrig märkt på någon av katterna eller hundarna.
 
Sv: Frontline

Jag tycker det är bättre med fästinghalsband då man kan ta av det och då försvinner det inte när man badar hunden. Det varar också längre. :bump:
 
Sv: Frontline

Hade fästinghalsband förra sommaren men det hjälpte inte. Bor på Mälaröarna= En av de fästingrikaste områdena.
 
Sv: Frontline

Har använt frontline på mina hundar + katt i flera år, och så länge man doserar på medlet 1 gång / månaden under den varmare årstiden så är det enligt min egen erfarenhet fästingfritt.

Har aldrig sett biverkningar av detta medel, inte ens på småttingar, och mer praktiskt än ett halsband som också behöver bytas med jämna mellanrum för att bibehålla effekten.
 
Sv: Frontline

jag använde frontline förrförra sommaren, inga biverkningar men de fick lite fästingar ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
786
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Är det någon här som äter eller har ätit Venlafaxin? Hur har det funkat för er? Fick ni många biverkningar?
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Mira
·
Hundhälsa Någon som vet ngt om att behandla med cytostatika för omgivningsallergi på hund? Har en gammal hund och han får mycket biverkningar av...
Svar
17
· Visningar
1 692
Senast: fijja
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp