Bukefalos 28 år!

Funderar på distans :)

TIzzANO

Trådstartare
Hej. Har precis blivit ägare till en fin arab. Jag själv har aldrig tävlat innan då jag känner att jag inte haft nerver för det. Men har nu börjat läsa lite om distans och fastnat mer och mer för det. Hästen står just nu på bete hemma hos mina föräldrar och kommer förmodligen att plocka ner henne till Jönköping till höstern. Vill jätte gärna ha tips och ideer som kan hjälpa mig att komma igång. Vore dumt att inte låta denna häst tävla, har en bror som heter Shah Khan och en pappa som heter Elcatero.

Många anväder bomlösa sadlar, har tyvärr ingen erfarenhet av dessa, hur är det med western sadlar?

Distans personer i jönköping vore det jätte roligt att komma i kontakt med.
 
Sv: Funderar på distans :)

Hej!
Vad kul att du hittat distansen. Det är en jätte rolig och trevlig ridsport. Jag tycker att du ska åka och titta på lite distanstävlingar och även följa med som groom, då lär man sig jätte mycket.
Jag bor endast ca 8 mil från Jönköping och tränar distans på en travare och tävlar för Isabergsridklubb. Om du är sugen på att åka på distanstävling inte så långt från jönköping så tycker jag du ska åka till Isabergsritten som går av staplen 1 juli i år. Jag ska då tävla T50 km och det finns plats i bilen om du vill följa med ut på banan en sväng.

/Jonna
 
Sv: Funderar på distans :)

Hej, det var snällt och jag hade jätte gärna följt med kommer dock inte hem förens i slutet av juli då jag är i USA nu. Passa på att handla mycket hästsaker:)
 
Sv: Funderar på distans :)

Vart i USA är du? Det finns många tävlingar att åka till här också (jag bor i Texas). Kolla tävlingskalendern på http://aerc.org/ och så får du gärna höra av dig om vart du kan kolla på distansgrejer. Messa privat i så fall.
 
Sv: Funderar på distans :)

Tack så mycket.
Jag är fortfarande kvar i USA och har även hittat några hästar som vill bli ridna, synd att det är så jäkla varmt bara. Ska försöka komma iväg och titta på någon ritt. ser ut som att det finns ganska många :) Tack än en gång :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 815
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 049
Senast: Fraegd
·
N
Distans Jag behöver snabb hjälp. Har en nyinköpt arabdam som jag ska tävla distans med. Tyvärr passade inte min gamla dressyrsadel, en Arabian...
Svar
5
· Visningar
4 744
Senast: RÖDLUVAN
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 531
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp