Bukefalos 28 år!

Går det ens att komma efter 10 månader och begära..

TheRedLightning

Trådstartare
Nu har min lastbil blivit anklagad för att ha kört ner en lyktstolpe, för 10 månader sedan. Jag vet att min lastbil är oskyldig (den borde haft skador från det, men aldrig lagat något, samt att jag körde den när lyktstolpen blev påkörd, samt jag var inte på det berörda stället när jag fick reda på det).

Det jag funderar på, går det ens att komma 10 månader efter att det har hänt och säga att det saknas en skaderapport?
Det jag funderar på är varför det kommer nu och inte när det inträffade...
 
Varför tar de det inte på Trafikförsäkringsföreningen? är ju till för sådana skador trafik orsakar och låter som det skulle passa här? för hur har de bevis? om det gått så lång tid.
 
Om du körde lastbilen och var någon annanstans så är det väl bara att du bevisar det så är det inget mer med det sen.
Ni borde väl ha register över körningar som man kan gå tillbaka till.
 
Förstår inte hur "de" bara kan ta en bil i luften och anklaga den för att ha kört på en stolpe?
Vem har gjort anmälan och vad har dom för bevis?
 
Om du körde lastbilen och var någon annanstans så är det väl bara att du bevisar det så är det inget mer med det sen.
Ni borde väl ha register över körningar som man kan gå tillbaka till.
Jo, grejen är ju att jag var och lossade där samma dag som det hade hänt, men jag skulle väldigt gärna också se bevis på att det faktiskt var jag. Stolpen ägs troligen av kommunen då det är en industrigata i en stad.
Det finns ett foto från händelsen och i bild är det ett släp, som inte är mitt, som står parkerat på andra sidan gatan, det togs samma dag som det hände.
Jag blev meddelad om händelsen när jag var på annan ort (alltså innan jag var där och lossade).
Nu ska de kolla i registren vilka som varit där å lossat, men tänk om det bara är jag och den som backade på stolpen t ex bara parkerat sitt fordon på gatan. Vår fordonsansvarig tycker också det är märkligt för vi borde haft inne både min lastbil och släp på lagning och jag backat på den lyktstolpen.
 
Jo, grejen är ju att jag var och lossade där samma dag som det hade hänt, men jag skulle väldigt gärna också se bevis på att det faktiskt var jag. Stolpen ägs troligen av kommunen då det är en industrigata i en stad.
Det finns ett foto från händelsen och i bild är det ett släp, som inte är mitt, som står parkerat på andra sidan gatan, det togs samma dag som det hände.
Jag blev meddelad om händelsen när jag var på annan ort (alltså innan jag var där och lossade).
Nu ska de kolla i registren vilka som varit där å lossat, men tänk om det bara är jag och den som backade på stolpen t ex bara parkerat sitt fordon på gatan. Vår fordonsansvarig tycker också det är märkligt för vi borde haft inne både min lastbil och släp på lagning och jag backat på den lyktstolpen.
Jag tycker inte du behöver oroa dig. Har du inte haft några skador på lastbilen/släpet så sitter du ju rätt så säkert. Låt dom utreda så mycket dom vill.

Sen självklart är det jobbigt. Men du får försöka att inte låta det ta över ditt liv för mycket. :)
 
Jag tycker inte du behöver oroa dig. Har du inte haft några skador på lastbilen/släpet så sitter du ju rätt så säkert. Låt dom utreda så mycket dom vill.

Sen självklart är det jobbigt. Men du får försöka att inte låta det ta över ditt liv för mycket. :)
Jo, det är sant, men varför börjar man tänka "men tänk om det var jag ändå och jag inte märkte nått?" fast man är oskyldig, man börjar ifrågasätta sig själv lite. Det är ändå 10 månader sedan och vem kommer ihåg alla detaljer från så längesedan?
 
Jo, det är sant, men varför börjar man tänka "men tänk om det var jag ändå och jag inte märkte nått?" fast man är oskyldig, man börjar ifrågasätta sig själv lite. Det är ändå 10 månader sedan och vem kommer ihåg alla detaljer från så längesedan?
För att man är mänsklig :D
 
Säkert så, gillade att en kollega hade kvar en konversation som vi förde dagen det hände och i den nämndes några namn som fordonsansvarig kan ta och kolla med dom också. :D

Om du alltid är noggrann med att rapportera det du orsakat/varit med om, oavsett hur litet, så blir det lättare för dig själv att slå ifrån sådana frågor.
 
Om du alltid är noggrann med att rapportera det du orsakat/varit med om, oavsett hur litet, så blir det lättare för dig själv att slå ifrån sådana frågor.
Jag rapporterar alltid när jag orsakat något, anledningen till att det inte är rapporterat något nu är för att det är inte jag som är skyldig utan någon annan. Jag kan inte rapportera åt någon annan, eller hur? :)
 
Jo, det är sant, men varför börjar man tänka "men tänk om det var jag ändå och jag inte märkte nått?" fast man är oskyldig, man börjar ifrågasätta sig själv lite. Det är ändå 10 månader sedan och vem kommer ihåg alla detaljer från så längesedan?
Har du inte märkt något är du väl oskyldig i vilket fall som helst? Dessutom är det ju bara en lyktstolpe, inte något att bry sig om när det inte är så att du medvetet smitit :)
 
Har du inte märkt något är du väl oskyldig i vilket fall som helst? Dessutom är det ju bara en lyktstolpe, inte något att bry sig om när det inte är så att du medvetet smitit :)
Nä, det är svårt att smita från någon som man inte gjort. Vill bara försöka hjälpa fordonsansvarig att reda ut det, då försäkringsbolaget kontaktat honom angående detta och pekat ut min lastbil som skyldig..
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag rapporterar alltid när jag orsakat något, anledningen till att det inte är rapporterat något nu är för att det är inte jag som är skyldig utan någon annan. Jag kan inte rapportera åt någon annan, eller hur? :)

Alltså finns det inget att fundera över för dig eller hur? Hade du gjort det hade du rapporterat det.
 
Nä, det är svårt att smita från någon som man inte gjort. Vill bara försöka hjälpa fordonsansvarig att reda ut det, då försäkringsbolaget kontaktat honom angående detta och pekat ut min lastbil som skyldig..
Ok, då förstår jag. Det är nog inget mer du kan göra än att säga att du inte har märkt att du backat på stolpen och att din bil(släp) inte har haft några skador eller något annat som kan tyda på att det är du som är skyldig.
 
Ok, då förstår jag. Det är nog inget mer du kan göra än att säga att du inte har märkt att du backat på stolpen och att din bil(släp) inte har haft några skador eller något annat som kan tyda på att det är du som är skyldig.
Har sagt detta och fordonsansvarig säger att om de kan vänta 10 månader med att ta upp detta kan de vänta lite till, tills vi hittat vem det egentligen är som backat på.
Skulle dock vara intressant att se försäkringens bevis på varför de pekar ut just min lastbil. :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 586
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 470
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp