Bukefalos 28 år!

Går det ens att komma efter 10 månader och begära..

Jag ringde polisen och gissa vad, dom kan inte göra något utan bevis. En lastbil som kör vårdslöst är inget bevis på någonting.

Och jag har inte skrivit att jag hyser agg mot alla. Det är dina ord inte mina. Dock står jag fast vid att många kör alldeles för farligt. Och faktiskt även om sverige skulle stanna utan lastbilar så är inte ens det en ursäkt att köra på ett farligt sätt som alldeles för många gör.
Du skrev nyss att du hyste agg mot lastbilar för att dom kör ofta på ett farligt sätt och verkar försvara varandra? Hur kan det INTE vara att hysa agg mot ALLA, om det inte gällt alla borde du skrivit "mot vissa lastbilar" istället. Det är visst dina ord, men vill du vända kappan efter vind så visst.

Vart någonstans har jag skrivit att det är en ursäkt för att inte följa lagar och regler? Nu läser du visst in något mellan raderna som jag INTE har skrivit. Jag försvarar definitivt INTE dom lastbilschaufförer som inte sköter sig, för dom FÖRSTÖR för oss som faktiskt sköter oss.
 
Fast egentligen varför drar du upp det här nu om det redan är åtgärdat, jag kan inte göra någonting åt saken ändå? Visst jag är lastbilschaufför men jag har inget med din olycka att göra. Verkar som du hyser agg mot lastbilar när man läser det du skriver.
Lastbilar kan för övrigt inte köra fortare än 90km/h, så att hinna ikapp en lastbil med personbil är en baggis, då personbilar kan köra mycket fortare än en lastbil.

Skickade du filmen till åkeriet?

Jag är ganska säker på att jag blivit omblåst av lastbilar som kört betydligt snabbare än 90. Är det alltid så?

Av nyfikenhet, sorry för ot!
 
Du skrev nyss att du hyste agg mot lastbilar för att dom kör ofta på ett farligt sätt och verkar försvara varandra? Hur kan det INTE vara att hysa agg mot ALLA, om det inte gällt alla borde du skrivit "mot vissa lastbilar" istället. Det är visst dina ord, men vill du vända kappan efter vind så visst.
Om du tar och läser vad jag skriver så skriver jag tydligt och klart att jag ofta hyser agg mot lastbilar. Ofta är ett ord som innebär att det inte är alltid det händer utan just ofta. Jag använde inte ordet alla en en enda gång.
Vart någonstans har jag skrivit att det är en ursäkt för att inte följa lagar och regler? Nu läser du visst in något mellan raderna som jag INTE har skrivit. Jag försvarar definitivt INTE dom lastbilschaufförer som inte sköter sig, för dom FÖRSTÖR för oss som faktiskt sköter oss.
Varför ens ta upp att sverige stannar utan lastbilarna då? Vad har det med saken att göra ens? Det ändrar inte det faktum att jag tycker alldeles för många kör både för fort och för farligt.
 
Senast ändrad:
Jag är ganska säker på att jag blivit omblåst av lastbilar som kört betydligt snabbare än 90. Är det alltid så?

Av nyfikenhet, sorry för ot!
Jo, jag vet, lastbilar SKA vara spärrade till 90 av lag, sen är det tyvärr dom som fuskar (de jag inte tycker om för de förstör för oss som sköter oss som sagt), de använder en magnet som lurar systemet på något sätt så de kan köra fortare, helt sjukt. Jag tycker 90 med lastbil går fort, sen när man har ett släp bakom ska man bara köra 80, men det är 9 av 10 gånger jag blir omkörd av andra bil och släp ekipage på motorvägen, tyvärr finns det knappt några trafikpoliser kvar längre, vilket är synd. Då det börjar likna vilda western på vägarna. :(
 
Du tog för givet att jag skulle kunna kört ikapp lastbilen för att den ju minsann bara går i 90 utan att ha en tanke på att vägen jag befann mig på inte var en lämplig väg att gasa på på. När jag skriver att jag inte kunde hänga med så borde du om du följer regler och skyltar förstå att det nog var olämpligt att köra ikapp den. Annars tolkar jag det så att du menar på att jag skulle kört ikapp den för att min bil skulle hinna ifatt.
Jag tog inget för givet, nu är det du som läser in mellan raderna igen. :)
Jag skrev bara fakta, då du skrev att lastbilen drog iväg i 150. Hur skulle jag kunna veta vad för väg du befann dig på när jag svarade då, vad för väg kom ju fram först EFTER det svaret. Jag kan inte veta förrän du ger all information.
När du skriver att lastbilen får i 150, tänker jag motorväg, vem kör i 150 inne i ett tätbebyggt område, eller rättare sagt 90 om lastbilen inte har magnet vill säga. Så hur skulle jag veta vad det var för väg innan du skrev det?
 
Jag tog inget för givet, nu är det du som läser in mellan raderna igen. :)
Jag skrev bara fakta, då du skrev att lastbilen drog iväg i 150. Hur skulle jag kunna veta vad för väg du befann dig på när jag svarade då, vad för väg kom ju fram först EFTER det svaret. Jag kan inte veta förrän du ger all information.
När du skriver att lastbilen får i 150, tänker jag motorväg, vem kör i 150 inne i ett tätbebyggt område, eller rättare sagt 90 om lastbilen inte har magnet vill säga. Så hur skulle jag veta vad det var för väg innan du skrev det?
Det är ett talset, man säger så för att visa på att den drog iväg i en jäkla fart. Och jag är också fullt medveten om att en bil kan köra ikapp en lastbil, det hoppas jag att du inte tvekar på att jag vet om. Isfåll borde du även undra om jag har körtkort överhuvudtaget också om jag inte kan sådan fakta.

Sen spelar det ingen roll vad det var för väg för skriver jag att det var olämpligt att hänga efter så var det det. Ganska självklart jag inte pratar motorväg då.
 
Det är ett talset, man säger så för att visa på att den drog iväg i en jäkla fart. Och jag är också fullt medveten om att en bil kan köra ikapp en lastbill, det hoppas jag att du inte tvekar på att jag vet om. Isfåll borde du även undra om jag har körtkort överhuvudtaget också om jag inte kan sådan fakta.

Sen spekar det ingen roll vad det var för väg för skriver jag att det var olämpligt att hänga efter så var det det. Ganska självklart jag inte pratar motorväg då.
Saker som är självklara för dig kan du inte utgå att de är självklara för andra. :)
 
Saker som är självklara för dig kan du inte utgå att de är självklara för andra. :)
Jo, vissa saker är självkara. Som att när det inte är lämpligt att hänga med, då är det även en väg som inte tillåter det. Eller bara acceptera att nehe, det var inte lämpligt att följa efter av många skäl. Varför då överhuvudtaget dra upp att en bil kan minsann köra ikapp en lastbil som bara går i 90. Liksom skriver jag att det inte gick att följa med så gick det inte.
 
Jo, vissa saker är självkara. Som att när det inte är lämpligt att hänga med, då är det även en väg som inte tillåter det.
Nej, bara för att en sak är självklar för dig, betyder inte det per automatik att den är självklar för någon annan, speciellt när inte all fakta framgår från början, då är det definitivt inte självklart.
Sen må det hända att information kommit i efterhand, men det betyder inte för det att det var självklart från början.
Det går inte att dra slutsatser när inte all fakta finns på bordet.
 
Nej, bara för att en sak är självklar för dig, betyder inte det per automatik att den är självklar för någon annan, speciellt när inte all fakta framgår från början, då är det definitivt inte självklart.
Sen må det hända att information kommit i efterhand, men det betyder inte för det att det var självklart från början.
Det går inte att dra slutsatser när inte all fakta finns på bordet.
Står fast vid att när någon säger att det var olämpligt att köra efter så var det det. Det är det skitsamma hur snabbt en lastbil går, olämpligheten att hänga med kvarstår.
 
Står fast vid att när någon säger att det var olämpligt att köra efter så var det det. Det är det skitsamma hur snabbt en lastbil går, olämpligheten att hänga med kvarstår.
Det må vara så när alla fakta är på bordet, men inte innan det skedet och vi kan vara överens att vi har olika åsikter. Ha nu en fortsatt bra dag. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 371
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 707
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 491
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 990
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp