Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vad är det för märke? Haglunds?

Det är från Haglunds. Rekommenderar att köpa sitter bra på min häst som bara har amigo täcken, brukar ha svårt att ha andra märken förutom detta. Det har regnat en hel del och hästen har varit torr under. Väldigt nöjd!:)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag har massa Haglunds täcken och älskar passformen och att de håller tätt alltid! så det blir nog ett sådant :-)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*

Någon som varit där nyligen som sett om de har vita ridbyxor med gummiskoning på knäna? (alt. vanlig knäskoning, men inte helskodda)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl
Var där igår lördags eftermiddag, är riktigt besviken på häst avdelningen,
Fanns varmfodrade härliga jacson jodphurs dock!
Inga bra lädergrimmor direkt..
Vinterridstövlar fanns en modell, dock konstiga storlekar.
Fleecetäcke med hals fanns för 199:-
Många olika vinterjackor.
Fråga gärna om ni undrade över nåt :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl.
Mamma kom just hem från ullared med en laddning hästsaker :love:

* Svarta ridbyxor med vita detaljer, helskodda
* Marinblåa ridbyxor med vita/röda detaljer, helskodda
* Dunjacka med luva, svart med vitt foder
* svart aachenträns med vita detaljer på pannband och nosgrimma
* Rosa neoprenboots
* Orangeröda Gummiboots
* Svarta neoprenboots med fårskinnsludd
* Tjocka ridhandskar
* 4 par ridstrumpor

Det var nog det .. Bilder kommer när jag tagit mig upp ur sängen ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*

Jag var där i helgen och blev väldigt besviken på hästavdelningens utbud, brukar vara mycket bättre!

Kom i alla fall hem med vita Catago-skydd, ett småmaskigt hönät (som dock var slut när jag skulle hämta ett till) och lite annat smått och gott som spön, grimmor, schampo. De hade himalaya-saltstenar för väldigt bra pris, det gjorde mig lite glad! Bra utbud av Horseware-täcken, men jag behöver (tyvärr :p) inte fler.

Amigotäckena låg ungefär 30% lägre i pris än när jag köpt i butik.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

799kr för ett 200g med hals betalade en kompis förmåga dagar sen :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

knapplån

Jag undrar om det finns vintertäcken med 400 grams (ev. 300 grams) fodring med helhals i storlek 125-135 där borta? och vad dom kostar ungefär? en bekant ska dit och shoppa i dagarna och då kan jag lämna en "beställning" om det är ngt jag behöver :D

Sedan undrar jag om dom där protectorskydden med ludd som kostade ca 99 kr paret när jag var där i somras, finns kvar och finns dom i vitt?

Amigo täcken, är dom normala i sina storlekar? vilken storlek ska man välja om hästen pendlar mellan 125-135?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tycker dom är normala i stl.

Har köpt två amigo därifrån. Ett regn och ett vinter med avtagbar helhals. Han har stl 115 och täckena sitter helt perfekt!
Ett 110 hade varit för litet för honom, så vore jag dig hade jag testat med 135.
Dom sitter som ett smäck runt halsen på min häst så dom är inte stora där och åker inte ner om täcket skulle vara någon cm för långt för din häst.



Kl

Har en fråga till er som varit där nyligen. Dom har ju kraffts foder inne. Någon som såg om dom har krafft muskel och vita mineralerna?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Krafft muskel finns för typ 279:- Om jag inte minns helt fel. Krafft miner vit har dock inte funnits då jag varit där eller hört någon annan som köp/Sett heller.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tack för ditt svar :)

Då kan jag lika gärna köpa här hemma. Skulle upp nästa vecka ändå.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Har lagt upp lite bilder på från senaste shoppingen på gekås, det som fick följa med var detta:
- 2 shabrak
- 3 grimskaft
- Longerlina
- Bruna benskydd
- Flugspray
- Biotin
- Skimmelshampoo
- Transport grimskaft

Här är länken. http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/2013/november/gekas-ullared.html
Kommer senare även lite bilder från allra senaste köpet från gekås. 200gr horsewaretäcke med hals, och ett rutigt fleecefodrat regntäcke.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag tog en sväng till Gekås igår... Köpte nästan bara julklappar så jag unnade inte mig mer än två saker från hästavdelningen.

Swarovski-pannband med röda o ofärgade stenar. (har ett ofärgat sedan tidigare o det blingar riktigt snyggt)
wpid-dsc_0682_20131115075240630.jpg


Köpte även ett par bruna catago-boots. Hade planerat köpa de rosa lackbootsen men de varså himla höga även i ponnystorlek så min stackars häst hade fått dom upptryckta i kotan i varje steg... Besviken fick jag ta ett par som var betydligt kortare och tråkigare. Även om det.är en härlig brun färg.

De hade inne Tyras kavajer till riktigt lågt pris! Blev lite besviken där med eftersom jag i våras skulle köpa rosa kavaj, Tyras var för tillfället slut då -så jag köpte kingslandkavajen istället... för tio ggr pengarna mot Gekås pris! Grrr.... Men för er som vill ha en rosa kavaj är tillfället perfekt nu!
wpid-dsc_0679.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Men åååååh!
Kan någon köpa kavajen och skicka?
Betalar självklart frakten!
Mamma var nere häromveckan men då hittade hon inga!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Jag har fortfarande inte fotat det jag köpte, väntar på bra väder så jag kan fota dem!

Tyras kavajer fanns inne när jag var där 1nov också, var lite sugen på en men de fanns bara i 36-38.. så det blev ingen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp