Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magica

Trådstartare
Ja, då var det väl dags för en ny Gekås / Ullareds tråd för det nya året ;)

Jag var där igår, måndag, men kom hem med enbart:
* 2 reflexgrimmor
* 2 påsar morotsgodis
* en hink
* vinter ridvantar med ludd i och vattentäta, svarta
* stallboken 2013

Inte så roliga saker kanske ;)

Tyckte där var väääääldigt utplockat! Var på jakt efter ett nytt ulltäcke men fanns inte ett endaste ulltäcke! :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Här börjar det suga i gekås tarmen igen men ska försöka hålla med några månader till..
In med massa info om vad som finns inne!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Igår fanns det inte mkt inne. Som sagt, mkt utplockat. Mest små storlekar i täcken, boots, benskydd. Tråkiga schabrak. De fina pannbanden bara i ponny. Tråkiga träns. Men massor av fina grimmor i alla storlekar.

Nej, var inte så mkt kul där igår. :(

Ska nog upp igen om ett par veckor. Får se vad som finns då.

Förälskade mig dock i ett 300 g blått stalltäcke och i ett 100 g halvhalstäcke. Blått med gula kantband. Mne är inte i behov av något av det så de blev de inte. Kanske nästa gång :p
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag ska dit på söndag och hoppas på att den finns en del då de ska shoppas lite inför förhoppningsvis framtida häst, så de skulle vara bra om dom hade mycket men de är ju efter jul under låg säsong... Finns de några BoT grejer? Dom hade mycket innan jul när jag var där men man vet ju aldrig..
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ja BoT fleecetäcken fanns det gott om. benpaddar, knäskydd. lite till människan också. Något hundtäcke.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Det pratades ju om att hästavdelningen skulle utökas, är det någon som vet något mer om det?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

App app! inte fråga om priser...;)

Men det kostar 1495 kr :-)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Då jag nyss fått hem en egen häst så blev det ett förberedande besök på Ullared för ca 1 1/2 vecka sen, och hittade det mesta jag behövde (behövde ALLT)
*4 täcken (fleece, stalltäcke 200g, fodrat 100 g, vintertäcke 300 g)
* 2 träns ("vanligt" och remont)
* borstar
* grimmor grimmskaft
* longerlinor
* spannar
* skydd benslindor
mm mm :D Enda jag inte hittade var bett, sadelgjord och förbygel i stort sett...
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kul när man hittar en massa saker där som man behöver :D Och extra kul när man fått ny/egen häst och behöver allt. Kul att köpa från grunden igen ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Åh vill ha ett halvhalstäcke till min ponny, vad kostade det? vad var det för foder? :)



Förälskade mig dock i ett 300 g blått stalltäcke och i ett 100 g halvhalstäcke. Blått med gula kantband. Mne är inte i behov av något av det så de blev de inte. Kanske nästa gång
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Ja du jag kollade inte täcket så noga då jag inte var i behov av ett sådant. Kollade inte priset heller :-( så tyvärr inte mkt till hjälp :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vad tycker ni om lädergrejerna på ullared? Funderar på om de är värt att kolla efter sadelgjord, stigläder och en brösta där.. Har tidigare varit med om jätte konstiga former på tex martingal där ifrån, halsremen var jätte stor och resten var jättekort så de blev jätte fel när den satt på hästen...
Håller de länge eller är de mer värt att köpa "riktiga" grejer i stället?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Sadelgjordar har jag köpt, flera olika sorter o modeller o de håller jättebra.
Stigläder däremot hade jag nog tvekat på efter att kompisens läder gick sönder under ridtur o då var det inte så gammalt.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Läderkvalitén har jag upplevt som väldigt bra för det priset. Dock så kan storlekarna, som du har nämnt, vara väldigt konstiga. Köpte ett träns i till min förförförra :p häst. Tränset var lagom i storlek överlag förutom nosgrimman som var gigantisk. Fick göra massa nya hål och klippa av massa remmar.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Åh, skoj med ny Gekås-tråd. Tänkte åka dit i början av veckan förhoppningsvis, tråkigt att det verkade utplockat.
Ska kika efter 100 g helhalstäcke i stl. 125. Någon som sett något sådant nyligen?
Sen ska jag kika på foderskopor, täckeshängare, putssvamp, 3 m grimskaft och carr&day&martin-produkterna som jag läste om i förra tråden. Mest av allt behöver jag neatsfootoil, hoppas det finns!

Sen ska jag kolla på paddar att ha under fleecelindor. Har någon använt de som finns på Ullared? Är de bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp