Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min syster planerar en tur upp (utgår från Landskrona) om du finns på vägen så kan du hoppa på.
Dock blir det inte förens veckan innan jul... vi orkar inte med trängseln som råder nu... =)
Nu har jag aldrig varit på Gekås, men veckan före jul låter som att det finns risk för köer då med…?
 
Nu har jag aldrig varit på Gekås, men veckan före jul låter som att det finns risk för köer då med…?

Nix... Alla har fullt upp och förbereda för julen, vi brukar vara där till lucia men detta året hinner vi inte med så får bli veckan efter.

De gånger jag varit där och fått stå i kö är i Oktober/November.
 
Jag och min syster planerar en tur upp (utgår från Landskrona) om du finns på vägen så kan du hoppa på.
Dock blir det inte förens veckan innan jul... vi orkar inte med trängseln som råder nu... =)


Jag bor i Kristianstad men orkar inte åka dit en vecka innan jul :p
 
Sorry om detta redan finns i tråden, hittar ej..... : Vilken modell av Horsewaretäckena är det som finns på Ge-Kås? Amigo väl? Men det finns ju flera modeller o tjocklek av dem med! Någon som vet exakt?
En maxad D-ponny som har 135, men eg. ligger mitt emellan 135 o 145, ska man ta 140 i de här då? Ska ev skicka bud med "icke hästmänniska", så måste veta innan
 
Sorry om detta redan finns i tråden, hittar ej..... : Vilken modell av Horsewaretäckena är det som finns på Ge-Kås? Amigo väl? Men det finns ju flera modeller o tjocklek av dem med! Någon som vet exakt?
En maxad D-ponny som har 135, men eg. ligger mitt emellan 135 o 145, ska man ta 140 i de här då? Ska ev skicka bud med "icke hästmänniska", så måste veta innan

Utbudet är lite olika, men ja det brukar finnas Amigo och Mio iaf då jag har varit där av olika tjocklek. Just 140 brukar vara svårt att få tag på de gånger jag har vart där och letat.
Min häst på 160 cm i manken med kort rygg ligger mellan 135-145 och 140 i horseware passar honom perfekt.
 
Min syrra brukar åka ner dagen innan julafton och har alltid varit i stort sett ensam där :D

Haha, samma här!
Tradition sedan några år tillbaka :D
Inte en kotte. Eller jo, dom där som hysteriskt springer runt för att få tag i julklappar. Det är roligt att se dom kuta runt som galningar :p

Vi åker mest dit för en sista runda för att se om vi hittar något mer. Åker alltid i slutet på november innan sonens födelsedag och tar julklapparna då med.
 
Var där förra veckan och köpte på mig en del saker!
Åker man med bil så kan jag verkligen tipsa om att köpa pellets där, ganska mycket billigare!
Har sett att de har guld och silver-glittriga boots, asså så sött.
 
Var där förra veckan och köpte på mig en del saker!
Åker man med bil så kan jag verkligen tipsa om att köpa pellets där, ganska mycket billigare!
Har sett att de har guld och silver-glittriga boots, asså så sött.
Menar du typ pellets som strö eller kraftpellets? :)
 
Var där förra veckan och köpte på mig en del saker!
Åker man med bil så kan jag verkligen tipsa om att köpa pellets där, ganska mycket billigare!
Har sett att de har guld och silver-glittriga boots, asså så sött.

Jag kollade bara snabbt på Krafft Muskel och det var faktiskt dyrare där än på djur och natur på min ort.

Jag köpte glittriga boots med leopardmönster :D
 
Någon som vart där nyligen och kan berätta hur utbudet av Horseware täcken va? Planerar att åka snart och hage gärna fått med mig ett HW täcke eller två :)
 
Har varit och syndat idag. Missade att det var sportlovsvecka. Tyckte väl att det var :devil: mycket folk för en vanlig sketen torsdag. Det var inga köer men fullt med folk utan sunt förnuft eller körkort för kundvagn. :rage:
Ridsportsavdelningen var ganska urplockad på saker för stor häst. För ryttare fanns det mest jackor. Säsongsvara antar jag.

Hittade dock följande:
Fleecetäcke med hals 199kr
Ljusblått IW schabrak 149kr
Mörklila schabrak 139kr
Långärmad grå tunn tröja 149kr
Marinblå piké 129kr
Grindhantag 5p 35kr
Isolatorer 25p 20kr
Grindankare 4p 13kr
Blåspray (köpt till mina elaka hönor) 35kr
Tvåpack ridstrumpor 30kr
Trefingervantar 60kr
Ridhandskar 80kr
Pälsglans 99kr

Hade velat köpa följande men det fanns inte kvar eller fanns inte alls:
Vintertäcke 155 ( jättesnäll personal gick ut på lagret och letade men den var slut. :cry:)
Longerlina
Snygg grimma stl full
Ulltäcke
Hovslagarutrustning
Vita handskar stl L
Broddar

Tror ni att Gekås förstår vilken köpkraft hästfolk har och att de borde utöka sitt sortiment? Pälsklingarna får ju inte sakna "något".... då kan de ju bli ledsna och känna sig oälskade... ;) :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 731
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 905
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 458
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp