Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag vill se bilder på allas fynd :). och framförallt vill jag åka diiiit!
Någon som vet om de brukar ha B-vitamin där?

och heltäckande benskydd? sådana där mjuka alá proffenial choice? (felstavat jag vet) har själv sett isabell werths vita dyra men tänkte billigare kopior?

och är det någon som vet om det skiljer något mellan storleken på jacsons och catagos dressyrskydd? jag har catagos bak i str cob och de är alldeles förkorta bak på mina pollar, köpte sedan jacsons set med fyra i storlek full och de funkar men är på gränsen till förstora, men om catagos är liiite mindre än jacsons i strl full är det värt att köpa en hel uppsättning annars känns det inte värt.

men eftersom det är en bildtråd så kan jag ju visa iaf vad jag köpte sist jag var där (september tror jag).
i satin/siden typ så inte så hållbart men 199 kostade det bara (tror jag) och tyckte dte var sååå snyggt :)
I3499279W541H507V20141130T162856Z.jpeg


samma pris köpte jag ett schabrak (från horze men köpte i ullared) med noppror på ovansidan för att ligga still under sadeln. samt sköna (vardags)chaps (99:-)
I3508607W676H471V20141130T180808Z.jpeg


och äldre köp men brukar ju finnas där. ullareds luddskydd
I3500442W391H507V20141130T162855Z.jpeg
 
Någon som varit där och kan svara hur det ligger till med täcken?
Söker fleecefodrade regntäcken och 100 grams utetäcken i storlek 105, 115 och 135. Samt en stalloverall.

pm:a gärna om priser med om det ej är ok att skriva ut här.
 
Någon som varit där och kan svara hur det ligger till med täcken?
Söker fleecefodrade regntäcken och 100 grams utetäcken i storlek 105, 115 och 135. Samt en stalloverall.

pm:a gärna om priser med om det ej är ok att skriva ut här.

Täcken kollade jag inte så noga på, men overaller fanns inne både med och utan reflex när jag var där i helgen.
 
Ska jag vara helt ärlig tittade jag inte på schabraken :) Då jag har unghäst som inte rids så mycket just nu plus att jag har massor med utrustning kvar sedan min förra häst :P Där i bland näst intill oanvända schabrak (och så har jag fått "köpa schabrak förbud" från min sambo :P )
Jag köpte (inte på hästavdelingen) stora plastbackar med klicklock att förvara saker i.
Ett ofodrat regnset från Active horsewear med reflexer på
Stallstrumpor
Koksaltlösning
Ja... tror det var allt från hästavdelningen. Jag var uppe i Stockholm på Sweden international horseshow torsdag-fredag! Då köpte jag lite mer saker. Ullaredsbesöket blev mycket oplanerat! :)
 
På tisdag ska jag till Ullared för första gången i mitt liv ☺ Har ni rutinerade ullaredsshoppare några tips till en nybörjare?
Det jag är på jakt efter är horseware täcken storlek 160 el 165. Brukar det finnas så stora? Sen luddskydd och neoprenskydd, någon som vet hur sortimentet ser ut för dem?
Risken finns att mycket annat följer med också
 
Nu var jag en såndär tråkig köpare som bara köpte pälsglans, stallboken och en martingal. Fanns inte ett stalltäcke jag ville ha så då fick det va så :)
 
Har en ullaredsresa inplanerad den 23, men en kompis var nere idag och det är ju så svårt att motstå :p
Och man vet ju inte vad som finns eller inte nästa gång.
Så hon fick göra ett race på hästavdelningen för mig och fota allt och resultatet blev...ett 200 grams innetäcke och tre dressyrschabrak. Jag och mina schabrak alltså...:angel::o
B495A3F3-0106-4A5D-82FF-2FFD47E3D35E_zpsib9gky99.jpg


Det mörka schabraket i förgrunden byttes dock ut mot detta
48790AA7-3E42-4065-AA81-4413D9E61EA8_zpsatoy31kg.jpg


Det mörka var klart snyggare men snyggheten skulle ju försvinna under sadeln. Jag fattar inte vitsen med att ha mönster där sadeln ska ligga. Men jag kanske e en omodern tant :p

Närbild på det grå med glitter
A88DF834-D487-4DE6-A548-0A9784323090_zpsjzumf74v.jpg
 
Vet ni om det finns western saker där?
Är ute efter iallafall ett träns och tyglar till att börja med...
Var länge sedan jag var där o kan inte minnas om jag sett sånt....
 
Vet ni om det finns western saker där?
Är ute efter iallafall ett träns och tyglar till att börja med...
Var länge sedan jag var där o kan inte minnas om jag sett sånt....

Har inte sett westernprylar mer än någon padd man har under sadeln någon gång.
Ska dit imorgon så kan kika om du vill :)
Ska ändå ner till avdelningen, så klart :D

(Men ska inte ha något, som man alltid säger...)
 
Jag ska dit och jag ska ha massor!!!!!


nja. Jag ska ha stora vattenbaljor, kanske nåt tunt täcke med hals om det finns i rätt storlek, en sadelgjord om jag hittar rätt, julklappar till mina hästvakter, nåt bett och ah. Antingen hittar jag massor eller så blir jag opepp, gnällig och klarar mig på under tusenlappen.
 
Har inte sett westernprylar mer än någon padd man har under sadeln någon gång.
Ska dit imorgon så kan kika om du vill :)
Ska ändå ner till avdelningen, så klart :D

(Men ska inte ha något, som man alltid säger...)

Åh du får gärna kika!
Finns det inga träns där kan jag ju beställa ett på webben innan, ska dit först den 22/12 :)
 
Jag såg inga westergrejor ikväll överhuvudtaget, tyvärr......

Joföresten, något westerninspirerat stångbett fanns det men det var sådan skarpkantad port på det så det föll fet bort :(
 
Blev en tur till Gekås idag i förhoppningen att alla andra skulle vara hemma och lussa! ;):p Men så var det inte..

Med hem i shoppingkassen kom:
– Ett vintertäcke med hals, 350 g fylllning, Amigo Hero 6 turnout plus heavy i storlek 155 cm. Det enda i denna storlek. Perfekt till tunnpälsade hästen som konverterats till lösdriftshäst :)

– En brun lädergrimma med bling på sidorna i storlek Cob till den mindre storhästen. Snygg, mjuk och billig!

– En burk hovtjära
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 703
Senast: Valle
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 766
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp