Bukefalos 28 år!

GHS/Euro Horse shopping

Jag behöver köpa ett par ridstövlar och ett pannband till ena hästens träns. Men jag antar att jag kommer köpa på mig några schabrak, täcken, ridtröjor och diverse annat fint och roligt som jag inbillar mig att jag och hästarna behöver:angel:

Följande saker inhandlades: pannband till tränset, två träns, några schabrak, keps, fleecetröja från KL, pälsglans, kolla masken. Hittade inga vettiga ridstövlar faktiskt (eller jo, jag hittade superfina men de var lite för dyra). Inser att mycket hamnade under den sistnämnda kategorin:D
 
Det här är mina fantastiska fynd från igår:


Pälsglans (bästa :love: ), trepack strumpor och ett par luftiga handskar. Blir kanske mer imorgon :p

Fråga till er som vart där, jag såg folk som bar på fina schabrak i lila, prassliga påsar utan logga på. Någon som vet vilken monter de köpts i?
 
Detta kom jag hem med!
- Träns, PS of sweden. Lädret är lite hårt till en början. Men blir väldigt bra sen! Enkelt att hålla rent och fint! (Haft två st innan)
- Eskadron schabrak
- BR lindor. Enda vinröda jag hittade på hela mässan!
- Equestrian Stockholm ridbyxor. Nedsatta från 2000 till 899, FYND!
- PS godis
- Roeckl handskar
- Sadelöverdrag då mitt egentligen är till hoppsadel tror jag..
201632610571324211204626_sbig.jpg
 
Jag kom hem med ganska mycket av det jag hade på min lista.
- Det slutade med fyra scahbrak. Equiline, ES stockholm, eskadron och kingsland. Bra priser måste jag säga! Dyraste gick på 500:-.
-Köpte två boxar med benlindor från eskadron 150:-/pack.
-Detangler från K9
- kolla masken
- smartbag till mobilen i sommar.
Tänkte fota lite i veckan så återkommer!
 
Det här är mina fantastiska fynd från igår:


Pälsglans (bästa :love: ), trepack strumpor och ett par luftiga handskar. Blir kanske mer imorgon :p

Fråga till er som vart där, jag såg folk som bar på fina schabrak i lila, prassliga påsar utan logga på. Någon som vet vilken monter de köpts i?

Kyro hade iaf den påsen
 
Mer bilder åt folket!

Jag kan inte från insta :( O har dessutom bara fr tåget men här är länkar:

https://www.instagram.com/p/BDbbrSoi3AB/

https://www.instagram.com/p/BDbb8iTC3Ak/

Hittade mycket på min lista, supernöjd! Lite sur över att Horze höjde priset på BoTs knäskydd under denna veckan medan de hade 15 %.... Så köpte på mässan till 10 % inkl padd på rea jag ev tänkte lägga i beroende på hur de passar. Velade klart om liniment (åtm vilket jag skulle köpa först) och hittade dessutom en Smart Bag som jag glömt skriva på listan.

KollaMasken mässpris 2 st, 440 kr
Kyro Riding Gear svart krokolackad nosgrimma, 349 kr
Nackpadd svart Xtreme Design (mjuk o billig!), 50 kr
Wahlströms Träna hästen för hållbarhet mässpris, 200 kr
Smart bag 3 st men en till mamma mässpris, 499 kr/3 st
Aloevera heat lotion och veterinary formula att blanda till liniment o fick sprayflaska på köpet, 445 kr
Back on Track knäskydd 10 % 360 kr + padd rea 30*50 cm 99 kr
WTP bett tredelat m specialled, 1150 kr
 
Gick på mässan några timmar under fredagen och lördagen. Hade som prio att hitta en schysst vardagshjälm som inte skulle kosta en halv förmögenhet eller vara ful som stryk.
Totalt omöjligt, kom det att visa sig.

Kom hem med ett dressyrschabrak från Schockemöhle, TIB-pälsglans, en långärmad piké från Horze & maskkontroll för ett djur (150:-!)
img_4021_56f6f75eddf2b355821c7b9d.jpg


Hittade över lag fler snygga schabrak på mässan än tidigare år :)
Något besviken på utbudet av kläder. Kändes som det till 90% var HV-polo, Pikeur eller Kingsland :P
 
Jag kom på i torsdags kväll att jag glömt hämta ut biljetterna! :banghead: Men där fanns ju ticnet på plats så det löste sig! Fick lite smått panik där!

Kollade dressyren och hittade allt jag kom dit för! Men gick 2000kr under min budget :banana:

Min mamma kom på tåget på att hon glömt ta med biljetterna :D Till slut hittade hon mailet o jag vb det bums till mig. Smidigt att de kunde scanna i mobilen, känner mig gammal :D
 
Min mamma kom på tåget på att hon glömt ta med biljetterna :D Till slut hittade hon mailet o jag vb det bums till mig. Smidigt att de kunde scanna i mobilen, känner mig gammal :D

Det är inte lätt! Jag brukar alltid välja sms biljett i vanliga fall, så har man biljetten i telefonen vilken man alltid har med sig. Men det kan man inte välja till detta. Får ta e-biljett nästa gång så vi skriver ut dom några dagar innan vi ska iväg! :D Men det är ju himla bra att dom hade ticnet där! Så att virrpannor som mig kan få se lite av hästarna också..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp