GHS/Euro Horse shopping

KrullTroll

Trådstartare
Nu är det nära, snart slår portarna upp för shoppingmeckat :D:p
Tänker att vi kan samla planerade inköp här och sen dokumentera hur det blev när påsken e över :)

På min lista står
  • TRÄNS!!-har sålt av och pållen har lyckats göra sönder, så äger nu bara ett :eek::nailbiting: Men känns bra att ett inköp är befogat :D:p
  • Ridbrallor-ett par med silikon i rumpan står på önskelistan :) Gärna marinblå.
  • Stövlar- Har länge velat ha ett par, så nu tänkte jag på riktigt kolla och prova. Mountain Horse är det som står som önskemål då de verkar vara de enda i min prisklass som finns tillräckligt breda i vaderna :)
  • Pälsglans- Med en hårfager häst så behövs förrådet ständigt fyllas på ;)
 
Jag behöver köpa ett par ridstövlar och ett pannband till ena hästens träns. Men jag antar att jag kommer köpa på mig några schabrak, täcken, ridtröjor och diverse annat fint och roligt som jag inbillar mig att jag och hästarna behöver:angel:
 
I år ska jag faktiskt på allvar försöka begränsa mina inköp men det är klart att det finns några saker jag behöver :D.

Jag ska titta på hjälm har jag tänkt, är ien jag skulle behöva byta ut en av de jag har så hittar jag som passar mig så ska jag slå till.
Köpte ett väldigt fint armband förra året och är de på plats igen ska jag nog köpa mig ytterligare ett i en annan färg, använder det jag har flitigt och tycker verkligen om det.
Sen ska jag titta på BoT-tröja och ev ryggskydd.
Ev. blir det en oljerocksjacka också om den säljaren är på plats.

I övrigt behöver jag inget men känner jag mig själv rätt så kommer det nog inhandlas ett par saker till...
 
Om nån bara är gullig och köper min bponny så ska jag handla:
Ny ridhjälm. Innan var det mest på "vill ha"-listan. men efter att ha blivit avslängd två gånger så MÅSTE jag ha en ny.
Stövlar
Ridbyxor.
Helskodda, men helst inte silikon
Träns. Cponnyn Ogillar sitt nya fina miklem :( Så nåt snyggt achen får det nog bli.
Efter att ha levt med en fuxfärgad valack i nästan tio år öppnar det sig en helt ny värld med ett gulbrunt sto. Hon behöver rosa, vinrött, och lila schabrak med matchande lindor tror jag bestämt. :love:
 
Jag ska dit på fredagen, har kvällsbiljett så kan gå på mässan hela dagen om jag vill. Tjoho! Jag har lite saker jag ska kika efter.
- Dressyrschabrak (gärna två stycken) ¨
- Fleecelindor kanske
- Ridstövlar
- Ridbyxor med grip
 
Jag har en mycket exakt lista i år (om vi åker, men det hoppas jag väl)
Formiga sadelgjord - de verkar inte finnas någonstans längre..
Pad - formskuren utan neopren eller nåt sånt.
Pälsglans, flugmedel och sånt - Går alltid åt!

I övrigt mest dra runt och kolla läget
 
Jag tror mest jag kommer gå runt och kika, är inget jag behöver egentligen. Men ska kolla extra efter svarta ridbyxor, ett fint dressyrspö och skimmelschampo.
 
Hur brukar mässan vara, går det att fynda eller är det bättre att spara sig till Falsterbo? Var många år sedan jag var där men ska äntligen upp på söndagen i år.
 
Jag har en lista. Första delen är grejer som definitivt ska köpas:
-Strumpor till både mig och dottern
-Maskkontroll
-Mjukisbyxor SvRF
-Spraytvål
-Star Rider-ridbxor till dottern i turkos, blå eller lila. Eventuellt till mig själv också.
-Charles Owen YR8 Sparkly Brun-guld

Andra delen ska jag aktivt leta efter:
-Brodyr Stuteri Invictus: keps, väst, jacka eller dylikt
-Bruna sporremmar

Tredje delen ska jag kika efter med ett halvt öga:
-2*rid-/skritt-/tävlingstäcke i ylle/fleece, grönt/blå/brun/royalblå/turkos/plommon, brodyr "Stuteri Invictus"?
-Långa chaps?
-Soft Up Pro? Färg?
-Soft UP stigläder?
-Stigbygelpåsar?
 
Det finns bara en sak jag ska köpa (ska = behöver) och det är en hjälm.
Men det blir ju säkert en del till. Som schabrakoman så blir det nog minst ett :angel: och då ett marinblått Mias med kopparfärgat band i bakkant, eller ett marinblått från ES.
Som sagt, bara hjälm som är nödvändigt -men jag håller det öppet så att säga :laugh::grin:
 
Osäker om jag har biljett in i år men om så är så behöver jag köpa nya benskydd till hoppningen, matchande hoppschabrak, svart förbygel och kanske en bra tränibgströja (hade varit kul å se om de började komma lite bra kompressions eller liknande).
Nån som funderar på att hänga på Gothia Towern efterfest eller vad de kallar det?
 
Hur brukar mässan vara, går det att fynda eller är det bättre att spara sig till Falsterbo? Var många år sedan jag var där men ska äntligen upp på söndagen i år.
Jag har aldrig varit på Falsterbo så kan inte jämföra. Men tycker jag brukar kunna göra fynd i Göteborg.
Jobbar inne på ghs så har lyxen att kunna plöja genom mässan ordentligt för att leta och jämföra priser. Många sänker priserna till sista dagen så har man is i magen kan man göra riktiga fynd då :)

Lägger till en sadelgjord på listan :)
Men ska göra mitt bästa för att hålla mig från schabraken :p
 
Hur brukar mässan vara, går det att fynda eller är det bättre att spara sig till Falsterbo? Var många år sedan jag var där men ska äntligen upp på söndagen i år.

Jag tycker att fynden har blivit färre med åren, men det kanske hänger ihop med att jag sällan gått på mässan sista dagen de senaste gångerna. Har inte varit på Falsterbo så kan inte jämföra tyvärr.
 
Förra gången jag var på mässan hittade jag ett dyon english collection-träns för mer än halva priset sista dagen! Så nog kan man göra fynd alltid :)
 
Nu är det nära, snart slår portarna upp för shoppingmeckat :D:p
Tänker att vi kan samla planerade inköp här och sen dokumentera hur det blev när påsken e över :)

På min lista står
  • TRÄNS!!-har sålt av och pållen har lyckats göra sönder, så äger nu bara ett :eek::nailbiting: Men känns bra att ett inköp är befogat :D:p
  • Ridbrallor-ett par med silikon i rumpan står på önskelistan :) Gärna marinblå.
  • Stövlar- Har länge velat ha ett par, så nu tänkte jag på riktigt kolla och prova. Mountain Horse är det som står som önskemål då de verkar vara de enda i min prisklass som finns tillräckligt breda i vaderna :)
  • Pälsglans- Med en hårfager häst så behövs förrådet ständigt fyllas på ;)


Finns inget vettigt till mina små hästar jag jag bojkottar mässan. Om det finns är det rosa med mullehästar eller något sånt putti fnutigt.
 
Vi har planerat att bara åka dit över dagen. Så har eftermiddagen på mig att röja genom mässan! Och till ny häst behövs massor med grejor så vi får se vad jag hinner med.

- Träns, PS blir det väl.
- Lite nya schabrak och lindor
- Ridbyxor! Har sålt dom flesta då jag trodde jag skulle va utan häst ett tag..
- PS godis
- HW täcken
- Benskydd

Det är de jag kommer leta efter i Göteborg!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp