Bukefalos 28 år!

Gjort abort och är så nöjd!

Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Läste en undersökning att bara 1 på 60 ångrar sig. Det är ju bra. Och bra att du känner dig nöjd med ditt val.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Varför blir man provocerad?

Hon skriver: Gjort abort och är så nöjd... Jag tolkar det precis som så att hon är nöjd över sitt beslut och ångrar det inte.

Testa och skriv: Jag har precis avlivat min katt, och jag är så nöjd!
Det ser helt enkelt inte så bra ut, hur väl motiverade skälen än kan vara, och även om glädjen kommer av själva beslutet. De flesta berörs lite illa av att någon finner nöje i en sådan sak.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

De flesta? De flesta berörs inte illa och blir provocerade i denna tråd i allafall, jag tror det beror på hur man läser och tolkar TS

Testa skriv: Jag har precis avlivat min katt men jag är trots allt nöjd med det beslutet. Det är ungefär så jag tolkar TS inlägg.

Tolkar man det som att TS är nöjd över att ha avlivat sitt foster så förstår jag om man anser att det är provocerande.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Testa skriv: Jag har precis avlivat min katt men jag är trots allt nöjd med det beslutet. Det är ungefär så jag tolkar TS inlägg.

Ja, men det är lite annorlunda, och så skrev hon inte. Och jag tolkade nog hela första sidan som att folk trodde sig förstå vad hon menade, men tyckte att rubriksättningen var rätt sådär.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Ja du har givit mig ett svar på varför det är provocerande, men det var inte bara jag på första sidan som undrade vad som var provocerande med TS tråd/inlägg.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Testa och skriv: Jag har precis avlivat min katt, och jag är så nöjd!
Jag ser en enorm skillnad: katten är ett resultat av ett aktivt val och anskaffande. Den är önskad, den har levt en tid och man har hunnit skapa en relation till den.

Ett embryo/foster som aborteras är - krasst nu - sällan resultatet av ett aktivt val och anskaffade, det är i regel inte särskilt önskat (eftersom det aborteras) och även om jag absolut ser att man skapar en relation med sitt ofödda barn så är det nog ganska sannolikt att en sådan relation saknas mellan mamman och ett oönskat foster. Krasst då - det finns ju de som ser en relation direkt och tar aborten jättehårt också (finns ju folk som dränker kattungar också).
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Tolkar man det som att TS är nöjd över att ha avlivat sitt foster så förstår jag om man anser att det är provocerande.

Oj, ja jag kan förstå om man anser det vara provocerande, om man tolkar rubriken så. Där ser man, problemet med att uttrycka sig i skrift ibland. Jag har inte ens tänkt på det åt det hållet, därför jag inte tagit med i beräkningen att det kunde tolkats som att jag var glad åt att ha släckt ett liv. Det kändes så främmande för mig att jag inte ens kunde föreställa mig att andra tolkar det så. Jag har valt att inte ens se graviditeten på det viset, då hade jag tyckt att det varit betydligt jobbigare. Självklart är jag medveten om vad som rent praktiskt händer, men så vill och kan jag inte tänka.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Nej inte jag heller, men tydligen så har iaf en person blivit provocerad av att du uttryckt dig som nöjd över att ha avlivat ditt foster.
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

För att förklara mig:

Det var själva rubriken som jag reagerade på, inte att du gjort en abort och mår bra. Som några vart inne på tidigare, man kan läsa in en mening på flera sätt. Och jag läste in din "fel". Jag hade själv valt att uttrycka mig på ett annat sätt.

Vad skönt att du mår bra över din abort, och det menar jag helt uppriktigt! :)
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Oavsätt vad man gör för val här i livet så är det bra om man mår bra över valet man gjort. Mår man bra över det, så var det antagligen rätt val. Glad för din skull :).
 
Sv: Gjort abort och är så nöjd!

Jag ser en enorm skillnad: katten är ett resultat av ett aktivt val och anskaffande. Den är önskad, den har levt en tid och man har hunnit skapa en relation till den

Utan att det har något med tråden att göra, är det ofta - tyvärr - inte så. Men bortsett från det, så var det inte alls vad jag åsyftade med inlägget, utan att de flesta inte associerar någotdera med nöje och därför kan reagera.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 185
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 504
Senast: Skralt
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp