Bukefalos 28 år!

Gjort en dålig bilaffär

Jag har kört fast. Igår tog jag en paus från den här skiten p.g.a. födelsedag, men nu måste jag komma till skott med något. Känner att jag inte orkar vänta på att ett rekommenderat brev kommer fram och att säljaren agerar på den. Kommer ju ta hur lång tid som helst. Och jag måste sälja min gamla bil nu, helst redan igår. Och säljer jag den har jag inget att åka med. Känns som om det enklaste vore att betala reparation på nya bilen. Men då kommer säljaren undan. Och jag förlorar pengar.

Känner inte heller att jag har samvete att ringa en konsumentvägledare i en annan kommun än den jag bor i och hallå konsuments öppettider missar jag alltid för de är på förmiddagen.
 
Jag har kört fast. Igår tog jag en paus från den här skiten p.g.a. födelsedag, men nu måste jag komma till skott med något. Känner att jag inte orkar vänta på att ett rekommenderat brev kommer fram och att säljaren agerar på den. Kommer ju ta hur lång tid som helst. Och jag måste sälja min gamla bil nu, helst redan igår. Och säljer jag den har jag inget att åka med. Känns som om det enklaste vore att betala reparation på nya bilen. Men då kommer säljaren undan. Och jag förlorar pengar.

Känner inte heller att jag har samvete att ringa en konsumentvägledare i en annan kommun än den jag bor i och hallå konsuments öppettider missar jag alltid för de är på förmiddagen.
Totalt OT; men grattis i efterskott! 🥳
 
Tror jag ska jaga rätt på säljarens privata nummer. Där borde mitt nummer inte vara blockat. Sen ska jag korsförhöra honom om vad deras trygghetsgaranti innebär samt trycka på att bilen var i sämre skick än väntat och att de måste åtgärda den. Han kommer inte få möjligheten att ringa tillbaka senare, för det gör han aldrig. Jag ska ha svar direkt.
 
Tror ändå att det bästa är att åka dit och ta dem live, på plats.

Det är enkelt att låta bli att svara på mail/sms/tfn, svårare att ignorera när personen står där framför dem.

Känns det övermäktigt att åka själv, så ta med någon som är insatt i problemet och som kan backa upp dig.
 
Tror ändå att det bästa är att åka dit och ta dem live, på plats.

Det är enkelt att låta bli att svara på mail/sms/tfn, svårare att ignorera när personen står där framför dem.

Känns det övermäktigt att åka själv, så ta med någon som är insatt i problemet och som kan backa upp dig.
Det jävliga är att jag har ingen som kan backa upp mig. Har liksom inget socialt skyddsnät (mer än att jag har backup för katterna om jag hamnar på sjukhus). Bara att åka till Karlskoga är en pärs. Det är utanför min komfortzon och bara ett besök där triggar min ångest. Att ovanpå ett redan kraftigt ångestpåslag dessutom orka ta en fajt känns helt övermäktigt.

Jag är dessutom svag i diskussioner p.g.a. min autism. Jag tänker långsamt och kommer inte på rätt saker att säga i rätt tid.

Men ja, jag håller med dig i sak.
 
Senast ändrad:
Jag försökte hitta säljaren hos Eniro men den hemsidan fungerar inte just nu och jag hittar inget sätt att felanmäla. Så jag googlade och hamnade på mrkoll. Att det är rätt person känns säkert då han har bolagsengagemang hos företaget jag köpte bilen från. Men det finns inget telefonnummer där. Inte ens Ratsit har något telefonnummer till honom. Kollade också vidare i Googles sökresultat och hittade då ett resultat för namnsökningen på Eniro. Han fanns inte med på Eniro alls.

Så min plan att ringa upp honom privat ser ut att skita sig.

Så vad fan gör jag?
 
Jag försökte hitta säljaren hos Eniro men den hemsidan fungerar inte just nu och jag hittar inget sätt att felanmäla. Så jag googlade och hamnade på mrkoll. Att det är rätt person känns säkert då han har bolagsengagemang hos företaget jag köpte bilen från. Men det finns inget telefonnummer där. Inte ens Ratsit har något telefonnummer till honom. Kollade också vidare i Googles sökresultat och hittade då ett resultat för namnsökningen på Eniro. Han fanns inte med på Eniro alls.

Så min plan att ringa upp honom privat ser ut att skita sig.

Så vad fan gör jag?
Hitta? Kan abonnemanget stå på fru/sambo?
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 497
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 983
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 964
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp