gul_zebra

Trådstartare
Lurvas höftknölar (?) känns inte alls lika tydligt och han är mycket rundare nu. Yey :banana:
Vet ni någe annan mat till små marsvin som är nyttigt och kan få de att gå upp i vikt? Kan barnmat vara bra (utan kött såklart)? Tänk köpa till råttorna så han kan ju också få smaka om det är bra :) Havregrynsgröt kanske, är det bra för små svin?
 
Åh, är Lurvas en marsvinsbebis? :love: Läste just på ungdom och trodde det var en råtta.

Nötter och solrosfrön innehåller mycket fett men man får nog vara noga med att inte ge för mycket..

Jag hittade ett recept på marsvinsgröt idag. Ta lika delar vetekli, vetegroddar och havregryn, häll i kall nyponsoppa och blanda. Nyttig o bra :)

Här hittade jag massa bra foderfakta: http://www2.hemsida.net/cassiopeias/
 
Nope, snart 5 år är han men fick ingen bra (eller ingen alls oftast...) mat när syrran hade honom... Inte ens vet när han hade stor knöl på baken :( men han hade tur, var bara en fettknöl och ingen tumör... *puh*

Så jag har köpt honom av henne och han mår myyycket bättre nu :) Ingen svag rygg, inga avbitna tänder, inga långa klor, springer löst, ren bur... Och så alla grönsakerna, DÅ är man i marsvinshimlen :D Vem vet, han kanske är död :angel:

Tack för tipsen, ska kika in direkt :bow:
 
Barnmat skulle jag inte vilja riskera att ge, tror knappast att det skulle hjälpa heller. Ge Lurvas kruskakli blandat med lite vatten så det blir till en gröt! Det diggar alla marsvin :D, och nyttigt äre´ också.
 
Nyponsoppa är det socker i inte bra! Ett djur som ett marsvin ska gå upp i vikt av mer grönt och ren pellets inte fuska sig till hull via fett det är inte bra i längden!
 
Är det inte naturligt socker i det, alltså samma typ av socker som finns i frukt m.m.?
Borde ju finnas nyponsoppa utan tillsatt socker..
 
Ok...
Jo det vet jag. Tänkte inte på sockret :crazy: Menmen. Massa annat nyttigt borde ju finnas bortsett från alla dessa grönsaker ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 033
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 235
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 518
Senast: verser
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 887
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp