Bukefalos 28 år!

"Glänsande" plastskydd?

cili

Trådstartare
Går det att få vanliga plastsenskydd att glänsa sådär fint som dom gör när dom är nya?
Mina har mattats av efter en hel del användning. Kör jag dom i tvättmaskinen så blir dom ju rena och fina, men dom är fortfarande matta och det känns som om smutsen bara sugs fast på dom direkt.
Känns ju onödigt att köpa nya skydd bara för en sån fåfäng anledning, så därför söker jag efter tips att få dom sådär glänsande ny-snygga igen.
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Jag har inte testat men kan silikonspray funka? Är det inte det man använder inuti bilar för att få plastinredningen glänsande? :confused:
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Jag putsar dom med lite sadeltvål o fett, sedan torkar jag av o putstar. Som en sista finish på med lite hårspray sen så blänker de som nya igen!
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

"Effax boots shine 100ml
Spray som tar fram glans och färg på matta plastskydd efter tvätt och slitage, fungerar även på gummi- /konstläderstövlar."

Låter som något för dig :D Finns på H**ks!
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

nej varför då? Man putsar med matoljan och låter dom torka. Tvättar man bara med vatten så kommer ju det gråa fram direkt när de torkat. Putsar man istället med matolja så behåller skydden färgen.

Mina har det aldrig fastnat mera skit på efter denna behandling.
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Skulle tippa på att innehållsförteckningen innehåller silicon och att det är billigare att handla bilvårdsprodukten.
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Varför skulle det vara billigare att köpa den i en bilvårdsbutik ?

Dom är definitivt dyrare på sadel/lädertvål än vad samma produkt kostar hos ridsportaffärerna....
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

jag tar stübben glycerintvål på skydden, blir snyggt då.
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Tja, det är ju bra att något i "hästvärlden" är billigare än i övriga världen. Men om Effax boots shine till övervägande delen innehåller silicon så betalar jag 79 kronor för 100 ml. Köper jag "vanlig" siliconspray så betalar jag 68 kronor för 400 ml.
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

KL

Kanske kan man använda vanlig vinylglans? Heter även cockpitshine och är även det en bilvårdsprodukt. Funkar iallafall kanon på ridstövlarna =)
 
Sv: "Glänsande" plastskydd?

Har inte provat så kan inte säga vad som är bäst. Var bara ett tips till TS då jag såg det på hemsidan ..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 894
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 308
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp