Glöm inte passet....

Himla tur att jag åkte hem igår, äger nämligen inget giltigt pass:o

Dock verkar det som att det för svenskar ska räcka med körkort, de skiljer på Nordbor och övriga EU-medborgare.

Tycker att det är bra att de tar hotet på allvar och har utökad kontroll, förhoppningsvis avskräcker det ev terrorister, eller leder till ett gripande.
Märkte själv inte av terrorhotet, var mycket folk i rörelse och poliser såg vi inte till. Enda vi märkte av var att militären hade parkerat ett av sina fartyg i bukten nedanför vårt hus;)
 
Japp, Du har rätt... körkort skall gälla för nordiska medborgare... Skrev väl inlägget fortfarande lätt morgonseg....:o
Fast när jag läste artikeln imorse stod det faktiskt att även svenskar skulle behöva pass. Eller om det stod i rubriken eller ingressen på första sidan. Sidan har förmodligen uppdaterats.
 
Ja det står ju i länken överst "norge-kraver-svenskar-pa-pass" så de har kanske också varit för snabba på det :p
 
Fast när jag läste artikeln imorse stod det faktiskt att även svenskar skulle behöva pass. Eller om det stod i rubriken eller ingressen på första sidan. Sidan har förmodligen uppdaterats.

Har inte läst just den artikeln, men jag fick samma uppfattning tidigt i morse och att det sedan ändrades.
 
Tror att det uppdaterats. Hade nog blivit kaos annars med alla som ska på Norway cup och saknar pass...
 
Japp, Du har rätt... körkort skall gälla för nordiska medborgare... Skrev väl inlägget fortfarande lätt morgonseg....:o

Tack och lov för det, har en del arbetsresor dit inbokade och har inte lust att lägga pengar på pass för att kunna valla lite får ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi Ber om ursäkt om tråden hamnar fel, detta är min första! Hej! Hamnat i en jobbigt situation. Och jag ville från början skriva avtal...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 250
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 556
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Jag har lite tankar kring att ta med hunden på lite resor till norge för fjällvandring och dyl. Har suttit och läst på lite kring vad...
Svar
9
· Visningar
1 136
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp