Kan hen kräva mig på pengar?

Uppdatering igen.

Ja, hen skickar sms som är alltifrån dubblett på det med att hen saknar nyckel och betalning, till ”kan du snälla svara mig”.

Senast nu i morse fick jag ”vart är min nyckel??” Och ytterligare 722 andra frågor.

Jag skickade brevet med rekommenderat och trippelkollade adress, telenummer osv innan jag skickade det.
Har dessutom fått aviseringar hela vägen om vart brevet befinner sig och att det är senare blev Uthämtat.

Tror ni hen bara vill att jag ska reagera?
 
Uppdatering igen.

Ja, hen skickar sms som är alltifrån dubblett på det med att hen saknar nyckel och betalning, till ”kan du snälla svara mig”.

Senast nu i morse fick jag ”vart är min nyckel??” Och ytterligare 722 andra frågor.

Jag skickade brevet med rekommenderat och trippelkollade adress, telenummer osv innan jag skickade det.
Har dessutom fått aviseringar hela vägen om vart brevet befinner sig och att det är senare blev Uthämtat.

Tror ni hen bara vill att jag ska reagera?
Troligen. Har du inte skickat ett kort och sakligt svar angående att nyckeln är uthämtad och era affärer helt avslutade ut ditt perspektiv så gör det och blocka personen för din sinnesfrids skull. Om du nu inte ser det med humor och läser SMS tillsammans med popcorn som underhållning.
 
Uppdatering igen.

Ja, hen skickar sms som är alltifrån dubblett på det med att hen saknar nyckel och betalning, till ”kan du snälla svara mig”.

Senast nu i morse fick jag ”vart är min nyckel??” Och ytterligare 722 andra frågor.

Jag skickade brevet med rekommenderat och trippelkollade adress, telenummer osv innan jag skickade det.
Har dessutom fått aviseringar hela vägen om vart brevet befinner sig och att det är senare blev Uthämtat.

Tror ni hen bara vill att jag ska reagera?
Herregud vilken galning.

Blocka.
 
Troligen. Har du inte skickat ett kort och sakligt svar angående att nyckeln är uthämtad och era affärer helt avslutade ut ditt perspektiv så gör det och blocka personen för din sinnesfrids skull. Om du nu inte ser det med humor och läser SMS tillsammans med popcorn som underhållning.

Skickade en skärmdump på vart det var adresserat och spårningssidan och att det står att den är uthämtad.
Dock visade det sig nu när jag kikade igen att det inte skickats som rek iaf 😩
Jag orkar fan inte mer, frågade flera gånger på ombudet men ändå blir det fel.
 
Skickade en skärmdump på vart det var adresserat och spårningssidan och att det står att den är uthämtad.
Dock visade det sig nu när jag kikade igen att det inte skickats som rek iaf 😩
Jag orkar fan inte mer, frågade flera gånger på ombudet men ändå blir det fel.
Fast personen har ju ändock uppenbarligen hämtat ut nyckeln..... Postombudet scannar ju leg så det går även att se vem som hämtat den
 
Spelar det nån roll om du nu har bevis på att det är uthämtat?

Är väl bara att det inte är krav på legitimation/underskrift iofs vid uthämtning..
Men hade känts ytterligare säkrare om det hade blivit så.

Men ja uppgifterna är hens och det går som sagt att se exakt när hen fick avisering och hämtade ut osv
Och eftersom det gått till både email och telefonnummer så borde det vara safe.
 
Jag fick tydligen ”skicka lätt”, varor upp till 2 kg.
Man kunde välja men jag ville ju att det skulle hamna hos ombud och valde det.
Det är allt jag vet.
Ville ha rek men nu blev det ju inte så.
 
Tillägg till mitt egna inlägg ovanför.
Personen som hämtar ut måste ha koden/numret som skickats för att kunna hämta ut. Dock inget krav på legitimation.
 
Tillägg till mitt egna inlägg ovanför.
Personen som hämtar ut måste ha koden/numret som skickats för att kunna hämta ut. Dock inget krav på legitimation.
Deta här har krupit under skinnet på dig.
Slappna av så gott det går. Personen är galen. Sådana ska man inte lägga energi på.
Det finns inga som helst möjligheter att du ska kunna krävas på någonting alls.
 
Deta här har krupit under skinnet på dig.
Slappna av så gott det går. Personen är galen. Sådana ska man inte lägga energi på.
Det finns inga som helst möjligheter att du ska kunna krävas på någonting alls.

Det tär på mig. Som tusan.
Kände mig ok med det tills hen drog igång det här i morse.
Hen skickade tillbaka efter det att jag bara skickade dumpen med hens info och spårningslänken.
Typ ”vad är detta? Är det inte viktigt för dig att du Överlämnat vår gemensamma överenskommelse, dvs nyckeln till min verksamhet personligen? Vad menar du med en postförsändelse utan meddelande”

Har dock aldrig ens kvitterat ut någon nyckel på papper.
 
Det tär på mig. Som tusan.
Kände mig ok med det tills hen drog igång det här i morse.
Hen skickade tillbaka efter det att jag bara skickade dumpen med hens info och spårningslänken.
Typ ”vad är detta? Är det inte viktigt för dig att du Överlämnat vår gemensamma överenskommelse, dvs nyckeln till min verksamhet personligen? Vad menar du med en postförsändelse utan meddelande”

Har dock aldrig ens kvitterat ut någon nyckel på papper.
Hen är galen. Punkt.

Försök tänka på annat. All energi du lägger på det är förgäves. Du kan inte ändra på henom.

"alla klagar på vädret men ingen gör något åt det"
 
Det tär på mig. Som tusan.
Kände mig ok med det tills hen drog igång det här i morse.
Hen skickade tillbaka efter det att jag bara skickade dumpen med hens info och spårningslänken.
Typ ”vad är detta? Är det inte viktigt för dig att du Överlämnat vår gemensamma överenskommelse, dvs nyckeln till min verksamhet personligen? Vad menar du med en postförsändelse utan meddelande”

Har dock aldrig ens kvitterat ut någon nyckel på papper.
Om han fått rn postförsändelse utan meddelande så har han medgivet att han öppnat den :)


Om hen börjar stalka dig så meddela att du vill att hen omedelbart ska upphöra och polisanmäl.
 
Det tär på mig. Som tusan.
Kände mig ok med det tills hen drog igång det här i morse.
Hen skickade tillbaka efter det att jag bara skickade dumpen med hens info och spårningslänken.
Typ ”vad är detta? Är det inte viktigt för dig att du Överlämnat vår gemensamma överenskommelse, dvs nyckeln till min verksamhet personligen? Vad menar du med en postförsändelse utan meddelande”

Har dock aldrig ens kvitterat ut någon nyckel på papper.
Blocka numret, släpp det och gå vidare.
 
Om han fått rn postförsändelse utan meddelande så har han medgivet att han öppnat den :)


Om hen börjar stalka dig så meddela att du vill att hen omedelbart ska upphöra och polisanmäl.

Jag är så dålig på sånt här.
Men känns skönt att ni andra verkar ha koll.
Vet inte om hen menar att jag inte förvarnat hen om att jag skickat.
Eller ens vad hen menar med den meningen 🤷🏻‍♀️
 
Jag är så dålig på sånt här.
Men känns skönt att ni andra verkar ha koll.
Vet inte om hen menar att jag inte förvarnat hen om att jag skickat.
Eller ens vad hen menar med den meningen 🤷🏻‍♀️
Tänk lite logiskt, det enda skälen att denne person vill att du ska avisera är att ha något att anmärka på, vilja kontrollera, vilja ha kontakt, avsiktligt låta bli att hämta ut och liknande. Jag kan inte se ett enda legitimt skäl för att du skulle behöva tala om att du skickar en nyckel som personen begärt att få tillbaks/du inte behöver längre.

Strunt i personen fram tills du får inkassokrav åtminstone, får du det så bestrid kravet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 025
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag har en vän som hamnat i en svår situation som jag vill försöka hjälpa, dels är hen allvarligt sjuk, (kan till och med vara dödligt)...
Svar
6
· Visningar
1 805
Senast: astilbe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp