Gloria - barnen

supercassie

Trådstartare
Hur ser Gloria de Campeao ´s första avkommor ut?

Tänkte att det kanske finns någon/några här på Buke som har kontakt med eller kanske rent av har ett Gloria-barn?

Så in med bilder, info, stam osv.

:bump:
 
Sv: Gloria - barnen

Jag har träffat 4 gloria barn. Alla bruna med prick! VI har två hemma på gården, en stor fin och en lite mindre som varit sjuk hos tidigare stallägare. Hon är på uppgödning nu ;)

Blir spännande o se nästa års auktion, då förmodligen många som betäckte med Gloria hade tänkt att göra storkovan......Gloria avkommorna kanske kan ha en egen auktion hihihi Det kommer garanterat bli några bra stjärnor med tanke på alla bra ston han fick betäcka!
 
Sv: Gloria - barnen

Kul! :)

jag har sett några fölbilder på någon sida... minns inte nu var :S

Jag vet att två ston som tidigare stått i träning "hos oss" var betäckta med honom och de finns på galoppsport men har hela tiden stått (och står fortfarande) som "ej färdigregistrerade"
Jag har noterat att det är rätt många som står just så. Alltså inte bara att de inte fått namn, utan just "ej färdigregistrerad".

Vet inte vad det kan bero på...
 
Sv: Gloria - barnen

Vet två ston som betäcktes av Gloria. Den ena tog sig inte och den andra kastade. Har hört ryckten om fler liknande fall. Inte hundra helt bekräftade som sagt men det skulle vara intressant att veta hur många som betäcktes, som inte tog sig, kastade och gav avkomma...
 
Sv: Gloria - barnen

delvis kl

Vet ni vad det kan bero på att avkomman "finns" ppå galoppsport men står länge som "ej färdigregistrerad". När de helt enkelt inte fått ett namn än brukar de ju stå som "NN".
Är de bara inte kontrollerade/ritade eller vad kan det bero på`?
Kan det vara så att de är döda? :confused:

Syns detta?
http://galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaAvkommor&hestId=702309

Det är ju jättemånga som står "ej färdigregistrerade"
 
Sv: Gloria - barnen

Det kan ju vara något med Glorias papper - rent administrativt alltså. Men det är goda tider ännu, det tar ett tag för registeringarna att gå igenom.
 
Senast ändrad:
Sv: Gloria - barnen

Jag har träffat ett stoföl och hon är helt enorm! ca 6 månader gammal och är säkerligen ca 150 cm! :p :D
 
Sv: Gloria - barnen

Hur tror ni det kommer bli med priser på avkommorna?

Kommer "alla" gå för riktigt mycket (med svenska mått mätt) eller tror ni att köparna kan vara lite reserverade, då vi ju faktiskt inte alls vet vad han lämnar?

Kommer alla öppna plånboken ordentligt, då vi inte kan veta säkert när/om han kommer till våra svenska ston igen?

(Nu verkar för övrigt alla avkommor vara inregistrerade på galoppsport, skönt)
 
Sv: Gloria - barnen

Jag har träffat 4 gloria barn. Alla bruna med prick! VI har två hemma på gården, en stor fin och en lite mindre som varit sjuk hos tidigare stallägare. Hon är på uppgödning nu ;)

Blir spännande o se nästa års auktion, då förmodligen många som betäckte med Gloria hade tänkt att göra storkovan......Gloria avkommorna kanske kan ha en egen auktion hihihi Det kommer garanterat bli några bra stjärnor med tanke på alla bra ston han fick betäcka!

För skojs skull kollade jag lite över hur Gloriabarnen "ser ut"

Av 59 st är 34 st bruna/mbr med vitt i pannan :rofl: och då är ju ändå 5 st inte klickbara än, så man ser ju inte deras färg/tecken.
 
Sv: Gloria - barnen

lite facit från auktionen i norr

färg, kön, härstamning, priset, huruvida det var köp=K eller Återköp=Å, samt vem som köpte.

F, k, härstamning BeloppSEK Bd Köpare m m
Alebäcks Stuteri AB, Vinninga 3 BEAR LUCK br h, Gloria de Campeao-Lucky Thoughts e Woodman 100 000 K Mr Ascot

57 BEAR PREMIER br h, Gloria de Campeao-Premier e Nicolotte 60 000 K Rios Leonard, Täby
50 BEAR DE CAMPEAO br h, Gloria de Campeao-Lousiana e Ransom O’War 10 000 K Engblom Henrik, P, k
37 BEAR GLORIOUS mbr h, Gloria de Campeao-Galla Placidia e Funambule NB
Brantshammar Stuteri AB, Knivsta 59 QUINTO fux v, Eishin Dunkirk-Quite Easy e Roi Danzig 110 000 K Olsen Bent, P, k, Danmark

2 PEARLY ROSE br s, Gloria de Campeao-Pearly Pet e Kefaah 69 000 Å Brantshammar Stuteri AB

53 GLORIA EKOTELL mbr s, Gloria de Campeao-Maggie Tulliver e Spectrum 30 000 Å Larsson Stefan m f

51 GLORY DAYS mbr v, Gloria de Campeao-Lovely Eyes e Red Ransom 60 000 K Smith Madeleine, P, k

46 STARMIX br s, Gloria de Campeao-Gryngolette e Linamix 155 000 K Willmer Karin, Örbyhus

42 IMPRESSIVE br s, Gloria de Campeao-Inching e Inchinor 200 000 Å Nilsson Pernilla

11 DOVER mbr h, Gloria de Campeao-Memory e Diaghlyphard 110 000 K Gustafsson Tommy, P, k

32 PILULA FELIZ mbr s, Gloria de Campeao-Danetime Music e Danetime 35 000 Å Stall Mojito

23 NN u Yaliho Bloom mbr h, Gloria de Campeao-Yaliho Bloom (ire) e Diaghlyphard 150 000 K Kleerup Konsult AB'

19 NN u The Fast Lane br s, Gloria de Campeao-The Fast Lane e Songline 30 000 K Dufva Marianne, Täby

34 NN u Nova Cyngi mbr h, Gloria de Campeao-Nova Cyngi e Kris S 80 000 Å Svista Säter

27 BLACK SOUL sv h, Gloria de Campeao-Learning To Fly e Statoblest 45 000 Å Vägerstorps Stuteri HB


tycker ni gloria fick rätt betalt?
 
Sv: Gloria - barnen

Svårt att säga när man inte ser individerna - eller resultatraderna...:p

Men överlag är väl priserna ganska vettiga med tanke på att han är helt oprövad och med blodlinjer som inte är vanliga här i Skandinavien.
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 058
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 588
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp