Bukefalos 28 år!

Sv: Gnägg

Men generella saker, täcken mm tar man under det generella gnägg, utrustning mm... Alltså fråga om täcke tar man under det generella utrustning...
 
Sv: Gnägg

Tack Snuffsan och IngelaH, utan er hade jag fortsatt gå omkring och tro att gnägg inte fanns :eek::bow:
 
Sv: Gnägg

Och även senior då, eftersom detta är ett hästforum och där får man inte prata häst ;)
Men var ska jag vara då :confused:............fast å andra sidan har du ju faktiskt rätt, bort med ungdom och senior. Nu har vi skapat ett seriöst forum för den hästintresserade, flamsa kan vi ju faktiskt göra på andra ställen :D
 
Sv: Gnägg

På ålderdomshemmet.. :devil:;):D

AM
hehehe :mad:.......;)

Appropå gnägg. Jag la en tråd på gnägg men den flyttades raskt vidare till hoppgnägg och nu har den flyttats återigen tillbaka till gnägg där jag la den från början. Nu tröttnar jag på att göra gnägg-trådar :mad:
 
Sv: Gnägg

hehehe :mad:.......;)

Appropå gnägg. Jag la en tråd på gnägg men den flyttades raskt vidare till hoppgnägg och nu har den flyttats återigen tillbaka till gnägg där jag la den från början. Nu tröttnar jag på att göra gnägg-trådar :mad:


Det är väl sånt som kallas "gubbröra". :rofl:

Ska jag vara ärlig så KAN det ha varit jag som "fixade gubbröran". Jag såg att inlägget flyttats från gnägg till hoppgnägg och då påpekade jag för moderator, att jag "trodde" att det var en mer "generellt" gnäggig "gubbröretråd"...
 
Sv: Gnägg

Men du såg alltså till att tråden flyttades FRÅN hoppgnägg tillbaka till gnägg där jag hade placerat den från början. Men vem såg då till att tråden flyttades TILL hoppgnägg :confused:

Gubbröra är den enda sannan röran på midsommar :d
 
Sv: Gnägg

Pjaa... det var väl någon nitisk moderator, som trodde du ville hoppa över skaklarna... eller om det är medarna (till gungstolen) i detta fall. :bow:
 
Sv: Gnägg

1.gif
 
Sv: Gnägg

Eller vad gäller forumen, tittar man under hästforum, så får man upp översikten...
 
Sv: Gnägg

kl.

Jag uppfattar det som att de som är inriktade på en mindre gren är nöjda. Islandshäst och travfolket t ex. Förstår att det kan vara bra med underforum för dessa grenar.

Men skulle man göra en undersökning om vilka sorts hästmänniskor som finns på buke så är jag ganska övertygad om att de flesta är allroundryttare alternativt mer inriktade på hoppning eller dressyr.

Visst skiljer sig tävlingsformerna, men träningen inför tävling, uppbyggnad av hästen, styrka, lösgjordhet, skötsel, hantering osv osv är endå i grund och botten samma.

Jag hade helt klart uppskattat mer generella forum, där alla kan samlas och diskussioner mellan grenarna kan hållas. En bra hästmänniska för mig är en människa som kan ta till sig information från olika håll och delar av hästvärlden. Plocka pusselbitar här och där, för att tillslut bilda sin egen filosofi. Just nu finns det ingen möjlighet till det.

Som det är nu kan jag t ex lägga in en bildtråd i dressyrgnägg med rubriken "Idag har jag tränat dressyr" Jag kan använda samma bilder och lägga in en tråd i hoppgnägg med rubriken "Idag har jag tränat markarbete" Jag kan också använda bilderna i generella gnägg med rubriken "Vad tycker ni om min häst?"
Tre trådar med 10 svar i varje, vilket leder till ingen diskussion och tråden dör.

På ngt sett känns det som att ni strävar efter ett diskussionsfritt diskussionsforum. Att ni är rädda för att det ska hetta till och bli stora diskussioner och det tycker jag är väldigt synd för det är ju det som för utvecklingen framåt. Jag tycker att det är synd att ursprungstanken med att alla ska kunna enas och lära av varandra har försvunnit och ersatts av ngn önskning att låsa in alla i fack.
 
Sv: Gnägg

Jag vet inte om jag förstår ditt inlägg riktigt.
Det finns generella rubriker, mest synliga är hantering och vård. Fritidridning, Grundutbildning, Utrustning och Gnägg finns även de kvar plus ett antal andra.

För de som hellre diskuterar inom sin egen inriktning enbart finns den möjligheten under de olika grenrubrikerna. Det som skiljer mot tidigare är att vi inte nu tvingar bort trådar från grenforumen till de generella forumen. En användare får numera själv välja om hon vill diskutera saken generellt eller under sin gren.

Jag kommer inom kort ta bort en del av de underforum som finns idag. Detta är något jag räknat med hela tiden efter att jag sett hur mycket intresse det är för de olika underforumen.

Exempelvis köravel hade jag inte räknat med att det skulle få speciellt många inlägg. Men jag ville genom att lägga in underforumen även rent praktiskt visa på att det numera är ok att diskutera dessa saker under grenarna, vilket är en förändring mot hur det var för några år sedan.

När det gäller Gnägg.
Jag skall vara lite tuff och överdriva en aning här.
Gnägg var aldrig tänkt som ett diskussionsforum egentligen. Det var tänkt som en typ av "lek och trams"-forum för hästrelaterade frågor.

Vad som hänt över tiden är troligen att gnägg fått mer och mer seriösa diskussioner blandat med det som var tänkt att vara där.
Dessa mer seriösa diskussioner anser jag skall föras på "de riktiga" forumen.

Samtidigt framfördes åsikter om att kunna placera mindre seriösa trådar från gren och avelsforum mer nära kopplade till dem istället för att lägga dem så att de snabbt försvann på det "enorma" Gnägg.

Detta är anledningen till att det tillkommit ett antal mindre gnäggforum och att jag gömt det stora gnägg en aning för att försöka se till att de trådar som faktiskt passar på de "seriösare" forumen, faktiskt hamnar där och inte på Gnägg.
 
Sv: Gnägg

- kl

Hur ändrar man startsida på buke?
Det var någon som nämde det och jag hittar inte det.. :angel: :o
 
Sv: Gnägg

Inte för att denna frågan hör till här men svaret är att gå in under verktyg högst upp på den gråa delen av sidan.
 

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Ananazen
·
Hästvård har en 6 årig Nordsvensk som har börjat bete sig märkligt vid ridning. Han gnäggar till och bockar lite lätt när jag ber honom göra...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Lingon
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 281
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp