Gör något för första gången!

Jag har de senaste åren startat "riktig" dressyrtävling (54 år) startat agility, och startat lydnad. Och för mig som absolut inte är nån tävlingsmänniska har det varit stora hinder (haha) att övervinna! Får se vad jag hittar på i år, nu när jag är 57 :)
 
Vilken rolig tråd! Jag ska åka skidor i fjällen och resa till Australien. Jag är en sån som måste ha koll på allt och att ens åka till en annan stad än jag är van vid får mig att bli orolig. Så resa blir min "utmaning" för i år.
Sedan kanske, eventuellt, att jag vågar starta någon tävling med hästen också. Provade en i höstas men fick total blackout pga nervositet så vet i tusan om jag utsätter mig för det igen :crazy:
 
Åh, vad roligt med alla svar i tråden!! Kul med massa inspo och att läsa om allt kul ni ska göra! @majola gud vilken kul grej att ge barnen! och @Monkie Kul att du ska cykla tjejvättern! Det ska jag också göra för första gången i år! Blir det en Tjejklassiker för dig? Det blir min första i år!

//r
 
Åh, vad roligt med alla svar i tråden!! Kul med massa inspo och att läsa om allt kul ni ska göra! @majola gud vilken kul grej att ge barnen! och @Monkie Kul att du ska cykla tjejvättern! Det ska jag också göra för första gången i år! Blir det en Tjejklassiker för dig? Det blir min första i år!

//r
Då kanske du swischar förbi mig :D

Jag kanske gör tjejklassikern nästa år, hade varit kul men det är så mycket utrustning som behöver handlas så jag får nog ta det lite som det kommer. Vad har du för cykel? :)
 
@Monkie det är nog troligare att du swischar förbi mig :) jag är en glad motionär. Jag har cyklat ett lokalt cykellopp som är sju mil här hemma ett par ggr på min gamla kärringcykel så jag vet att det går om det kniper. Men planen är att köpa en lite bättre cykel iaf på blocket eller så :).
Annars har jag redan allt jag behöver iaf :) vad har du själv för cykel eller du ska köpa? Vilken nivå är du på typ? :)

//r
 
Jag gjorde något jag aldrig gjort idag. Det var lite nervöst, men jag gjorde det. :nailbiting::D

Det hela utspelade sig på en mack, där jag skulle ta min lunchrast, för att komma till lastbilsparkeringen måste du åka genom personbilsparkeringen. När jag närmade mig svängen insåg jag att här kommer jag inte förbi, stod en personbil med släpkärra ivägen. Hade jag haft bara lastbilen eller personbil hade jag kommit förbi. Kunde inte backa därifrån heller.
Jag klev ur lastbilen och gick för att titta om det verkligen var en p-ruta där, det var det inte. Den sista rutan var till vänster med sådana där diagonala linjer.
Jag memorerade regnr, färg och märke och gick in i resturangen och frågade personalen vad jag kunde göra. De sa att jag skulle fråga i matsalen, det var ju några bord och jag orkade inte gå runt och fråga alla. Så jag tog ett djupt andetag och höjde rösten rejält och frågade om det var någon där som kändes vid den bilen med släpkärran efter då jag inte kom förbi.
Jodå hittade ägaren till bilen som vackert fick flytta på den till en riktigt p-plats där den inte var i vägen för någon, förarens bortförklaring var att han hade haft bråttom.

För 10 år sedan hade jag aldrig vågat höja rösten i ett rum fullt av främlingar och fråga det jag frågade. Jag gillar skarpt hur jag har utvecklats och det känns så bra, jag vill fortsätta utvecklas åt det här hållet, samtidigt som jag lär mig nya saker också. :D
 
@Monkie det är nog troligare att du swischar förbi mig :) jag är en glad motionär. Jag har cyklat ett lokalt cykellopp som är sju mil här hemma ett par ggr på min gamla kärringcykel så jag vet att det går om det kniper. Men planen är att köpa en lite bättre cykel iaf på blocket eller så :).
Annars har jag redan allt jag behöver iaf :) vad har du själv för cykel eller du ska köpa? Vilken nivå är du på typ? :)

//r
Jag har precis börjat cykla så är på låg nivå :). Kör MTB och cyklocross, planen är att skaffa en räcer till våren också. 7 mlil, då har du en liten aning om vad som väntar iaf! Mitt max är än så länge 3,5 mil bara.
 
@Monkie Cyklocross vet jag inte ens vad det är?^^ Knappt MTB heller iofs... men det låter kul att du har planer! Lycka till! Jo, precis så det ska inte vara några problem, ska bli kul att det äntligen ska bli av nu, för det ska det!

//r
 
Annars något nytt som jag vill försöka med i år, det är att ta tag i träningen och försöka träna aktivt och testa något nytt som motiverar, vad det nu kan vara. :p
 
Jag gjorde något jag aldrig gjort idag. Det var lite nervöst, men jag gjorde det. :nailbiting::D

Det hela utspelade sig på en mack, där jag skulle ta min lunchrast, för att komma till lastbilsparkeringen måste du åka genom personbilsparkeringen. När jag närmade mig svängen insåg jag att här kommer jag inte förbi, stod en personbil med släpkärra ivägen. Hade jag haft bara lastbilen eller personbil hade jag kommit förbi. Kunde inte backa därifrån heller.
Jag klev ur lastbilen och gick för att titta om det verkligen var en p-ruta där, det var det inte. Den sista rutan var till vänster med sådana där diagonala linjer.
Jag memorerade regnr, färg och märke och gick in i resturangen och frågade personalen vad jag kunde göra. De sa att jag skulle fråga i matsalen, det var ju några bord och jag orkade inte gå runt och fråga alla. Så jag tog ett djupt andetag och höjde rösten rejält och frågade om det var någon där som kändes vid den bilen med släpkärran efter då jag inte kom förbi.
Jodå hittade ägaren till bilen som vackert fick flytta på den till en riktigt p-plats där den inte var i vägen för någon, förarens bortförklaring var att han hade haft bråttom.

För 10 år sedan hade jag aldrig vågat höja rösten i ett rum fullt av främlingar och fråga det jag frågade. Jag gillar skarpt hur jag har utvecklats och det känns så bra, jag vill fortsätta utvecklas åt det här hållet, samtidigt som jag lär mig nya saker också. :D

You go girl! :banana::bow:
 
Jag började året med att lära mig åka skidor :up: Det varvmycketmroligare än jag trott, sen är det ju ingen nackdel atg vi hade en meter snö så man fick leka av sig

/ Bor i skåne och ser typ 10 flingor om året :D
 
Provar ni några fler nya saker?:bump::banana:

I söndags åkte jag långfärdsskridskor för första gången, något jag länge gått och sagt att jag vill prova, men det har inte blivit av. Det var skoj!

//r
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 953
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 710
Senast: Badger
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 058
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp