Bukefalos 28 år!

"Göra slut" med bästa vän..

Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Vad smart!

Em-pirre och korven: Hur gör ni då när det är nåt som inte funkar? Håller tyst om det och mår dåligt eller nåt annat?

Jag gör som Korven. Och som din kompis. Konstaterar att det inte är lika kul längre. Jag går vidare i livet och slutar lägga energi på något som jag inte har utbyte av.

Håller också med det som WL skrev ovan.
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

jag tycker inte det är konstigt alls att han reser med sin flickvän, självklart inte.
Men det verkar ju omöjligt att ens träffa mig fast jag är i samma stad som honom några dagar trots att han säger att han saknar mig och vill träffa mig. Det är det jag reagerar på är att han säger en massa saker men inte gör ett minsta smack för att se till att det händer. Att få höra att det är så jobbigt att ta sig till mig och att han aldrig har tid eller råd, hur kul är det att höra?
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Kanske han inte vågar säga att han inte har lust att träffa dig, utan säger det som han tror att du vill höra? Inte smart, men väldigt vanligt...

Eller så vill han träffa dig, men inte riktigt lika mycket som han vill göra andra saker.
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Det är väl det jag försöker göra, men det känns jäkligt trist. Jag vet att jag inte har hanterat allt perfekt, det är det jag sitter och funderar på nu. Hur jag kan bete mig bättre mot honom.
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Inte för att vara tråkig, men tycker tyvärr att det händer väldigt ofta. Man är bra kompisar, sen träffar killen en tjej och då finns det ingen tid över för att vara kompisar längre..:meh: Förmodligen "behövs" man inte längre, eller så är nya tjejen svartis el. liknande. Har sett det hända mer än en gång.

Mvh Domino_s
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Så kan det också vara. Men jag har sagt att han inte behöver säga saker bara för att, jag vill bara att han är ärlig. Fast sen säger han också att han blir en sämre vän till sina tjejkompisar när han har tjej.
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Han kanske inte vill att hans tjej skall vara kompis med någon kille hon haft sex med och utgår då från att hon tänker lika dant. Eller så är han lite tänd på dig och är rädd att det skall hända något som förstör mellan honom och hans nyfunna kärlek.
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Jag håller med ovanstående!

Annars så tycker jag mest att det känns som att ni har lite olika mognadsgrad. Han kanske har "växt ifrån" dig lite? Att tycka att det är anmärkningsvärt att han spenderar tid och pengar på att åka på minisemestrar med sin sambo är lite underligt, tycker jag - skulle han åka på semester med dig istället för sin sambo?
Har man sambo och börjar bli lite äldre (25 och uppåt kanske) så börjar man ju ofta att planera för att bilda familj och så vidare. Då finns det inte samma utrymme för singelvänner som annars. I sin sambo har man ofta både sin partner och sin bästa vän - det går inte att jämföra med någon tidigare vänskap/kk-relation.

Bra skrivet, jag håller helt med!
 
Sv: "Göra slut" med bästa vän..

Inte för att vara tråkig, men tycker tyvärr att det händer väldigt ofta. Man är bra kompisar, sen träffar killen en tjej och då finns det ingen tid över för att vara kompisar längre..:meh: Förmodligen "behövs" man inte längre, eller så är nya tjejen svartis el. liknande. Har sett det hända mer än en gång.

Mvh Domino_s

Jo det händer "ofta," jag skulle prata med honom om att du gärna träffar honom när ni är på samma ort, på en fika eller liknande och vara ärlig med att du saknar honom som vän och vill träffa honom och även hans flickvän.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 877
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
810
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp