Gold Medal Dressyr Close Contact!

T

Tican

Har hittat en sån begagnad, fint skick, ett år gammal för 5200. :)

Jag är 13 år, 157 cm lång och ganska normalt byggt, inte jättebredbakad.

Min pålla är hbl/arab/anglo + lite russ, normal över ryggen, kanske lite smal, rak rygg å hög manke.

Har just nu en 16,5"/31 Zaldi Star. Den här sadeln är ju 17,5"/31, passar den tror ni? Zaldin är stor i storlekarna.. Gold Medalen har legat på en D-ponny (som min) som nu musklat sig för mycket för den, medan min ponny är nätt i kroppen naturligt, så att säga..

Hoppas nån svarar på min svamliga egotråd. :D :bow: :p
 
En ny sån sadel kostar väl bara en tusenlapp mer typ.
 
Um...jag fattar inte dirket vad det är man ska svara på :crazy:
 
Om ni tror den passar. :D

Erfarenheter av den.

Och då - om ni tycker att jag ska köpa den och be henne skicka den från norra Norrland till strax norr om Sthlm. :p
 
Och då - om ni tycker att jag ska köpa den och be henne skicka den från norra Norrland till strax norr om Sthlm. :p

Vi?
Ber om ursäkt om jag kanske verkar pessimistisk, men vi här på Buke kan knappast göra en vettig bedömning om huruvida sadeln passar din häst då vi varken sett det ena eller det andra :smirk:
 
Är det Hööks dressyrsadel så har jag bara hört dåligt om den.. Intressant att höra vad ni tycker..
 
Den är köpt på Hööks - ja, men inte den för 1500 som har sne bom. :crazy: Den brukar vara "Hööks dressyrsadel".
 
17,5" för lilla dig!? jag har 16,5" i min dressyrsadel och tycker den är helt lagom och jag är 168 lång och inte tjock..
 
Hur vet du att jag är liten..? :confused:

Men jag är kär i den sadeln. :love:
 
"Jag är 13 år, 157 cm lång och ganska normalt byggt, inte jättebredbakad" - fast egentligen de vet ja ju inte.. sorry. men haru suttit i en sån sadel?
 
Glömde vad jag skrivit. :angel:

Nope.. Ska till Hööks snart, då kan jag provsitta en! :idea:
 
Hög summa för en sådan skitsadel :crazy: :p

Enda sättet att se om sadeln passar är att prova.. Man kan få et thum genom att göra mallar med ståltråd och jämföra med sadeln men det går inte upp emot verkligeheten..
 
Om jag säger såhär:
Du kan få en dubbelt så
bra begagnad dressyrsadel
för nästan samma pris. :p
 
Håller med ovanstående, köp ett annat märke. Det finns mycket bättre beg. sadlar för det priset.

Ska du verkligen ha 17,5? Min förrförra sadel var 16,5 i sätet och passade mig perfekt. Hur passar den du har nu?Sedan köpte jag (domt nog) en 17,5, jag tänkte att det nog inte var så stor skillnad.
Kort därefter sålde jag den, det är inte alls skönt att "åka omkring" i en förstor sadel.
Nu har jag köpt en ny 16,5:a :D
 
Vad jag vet så har gold medal haft mkt problem med sneda bossor och dåligt hantverk i allmänhet. Som tidigare skrivits. Du får en bra mkt bättre begagnad märkessadel för ett billigare pris. Om du lägger ut samma summa på en begegnad kan du få en riktigt fin begagnad. Åk till något ställe där du kan prova ut om du har möjlighet. Det är att rekommendera :)
 

Liknande trådar

N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 410
Senast: Tussilago
·
T
Utrustning Jag ska antagligen köpa dressyrsadel och letar efter en billig och bra begagnad... Har hittat tre som jag tycker kan passa, nån som har...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp