Grammatikfråga.

Jag avskyr sådana där lappar. De allra flesta som har problem med svenska har det inte för att de är ute efter att jävlas med språkpoliser, utan för att de faktiskt har problem med svenska. Ett korrekt språk innebär makt och är ett privilegium att ha fått lära sig. Jag kan inte annat än att tycka att det är ganska drygt att racka ner på folk för att de inte äger samma privilegier som en själv.

Jag håller faktiskt inte med. En jäkla massa som har problem att skilja de och dem bryr sig helt enkelt inte. De kan skilja på jag/mig du/dig vi/oss men inte de/dem - jag ser det som till största delen att folk helt enkelt varken bryr sig om de skriver korrekt eller bryr sig i att lära sig.

Dessutom så kan man använda det utmärkta ordet dom och då är problemet väck.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp