Bukefalos 28 år!

grand danios

M

myelin

Har en tik på två år.. som inte gå i hop med andra hundra.. hon kan inte ta det lungt.. är detvanligt bland den rasen?
 
Sv: grand danios

Min GD tik e åxå två år och hon har åxå lite svårt att ta det lugnt, men det avhjälps snabbt med hjärnaktivering och att hon får följa med när jag rider. Hon gillar andra hundar men kan vara lite framfusig. Det jag kan märka är att Gd mognar lite sent och är ganska valpiga långt upp i åldern, om du socialtränar din Gd och aktiverar mkt så går det säkert bättre! Lycka till
 
Sv: grand danios

Nej det är inte ras betingat. Troligen en miss från din uppfostran. Mer motion mer aktivering och disiplin är medicinen för din hunds problem.
Hundar lugnar liksom inte bara ner sig för att de blir äldre (jo till viss del) man måste ju lära dem hur de ska bete sig också.

Min två åriga GD tik vet att det är ok att stimma loss med hund kompisarna men inne och bland folk är man hel lugn. Men hade jag aldrig lärt henne vad som var ok så hade hon säker också stimmat överallt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 290
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
821
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 774
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp