Bukefalos 28 år!

Granne som GLOR!

Ajda

Trådstartare
Vi bor i ett vanligt villakvarter med 2 barn. Allt är toppen förutom att en medelålders granne glor. Alltså på ett obehagligt sätt varje gång jag är ute i bikini. Vårt hus ligger i en sluttning så det ligger lite högre upp än hans och hans hus är högt. Dvs, det är omöjligt att plantera en häck som är så pass hög att den skymmer hans balkong där han sitter och stirrar.

Det här är något som äcklar mig och jag känner mig inte alls bekväm att vara ute på vår altan om sommaren. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta, jag vågar inte gå och knacka på och fråga vad i helvete han håller på med. Även om det är det jag helst vill.
I all hast pekade jag finger förra året till honom så han borde fatta vinken att det här är inte okej.

Jag försöker intala mig att inte bry mig, vill han glo så får han glo, sen dra en runk eller vad det nu är han gör när han försöker gömma sig bakom deras spetsgardin eller sätta sig på huk vid deras balkongräcke så han inte tror jag märker, men det är så jävla vidrigt.

Vem tror han att han är!? Jag som kvinna ska inte behöva känna mig obekväm i mitt eget hem pga honom och avstå från att sola eller sätta mig bakom en buske hemma för han inte ska se mig.
 
Har din partner märk av det också? Kan hen säga till?
Ja det har han. Menar du att han ska gå över och prata med honom? Han har mest gjort sig synlig i det området jag är i i trädgården. Jag tror inte han skulle frivilligt gå bort till grannen för att aktivt säga att det här är inte OK!
 
Gå dit och knacka på och säg "hej, jag såg att du glodde på mig nyss så antog att du ville säkert något?" Om han då nekar säger du att han kan ringa nästa gång han vill något istället för att stå och glo:mad:. Gärna inför hans fru också (om han har nån).
 
Gå dit och knacka på och säg "hej, jag såg att du glodde på mig nyss så antog att du ville säkert något?" Om han då nekar säger du att han kan ringa nästa gång han vill något istället för att stå och glo:mad:. Gärna inför hans fru också (om han har nån).
Jag tänker mig en variant av det. Att du TS går fram mot honom när han hukar på balkongen (:banghead:) och ropar Var det något du ville? Varje jävla gång tills han slutar.
 
Jag tänker mig en variant av det. Att du TS går fram mot honom när han hukar på balkongen (:banghead:) och ropar Var det något du ville? Varje jävla gång tills han slutar.
Precis! Så han får uppmärksamheten på sig och att han vet att du (ts) vet och snart vet varenda granne om han tänker fortsätta:mad:
 
Ja det har han. Menar du att han ska gå över och prata med honom? Han har mest gjort sig synlig i det området jag är i i trädgården. Jag tror inte han skulle frivilligt gå bort till grannen för att aktivt säga att det här är inte OK!
Jag tänkte bara om du inte vågar kanske han skulle göra det.
 
Jag tänker mig en variant av det. Att du TS går fram mot honom när han hukar på balkongen (:banghead:) och ropar Var det något du ville? Varje jävla gång tills han slutar.
Ja jag har varit bra nära att ungefär skrika så rakt ut några gånger när bägaren varit på väg att rinna över. Tyvärr är man svensk med allt vad det innebär och livrädd för att ställa till med konflikter och uppmärksamhet. Men eftersom det här på gått nu till och från i flera somrar så gissar jag att han inte planerat sluta men jag vill få slut på det.
Han har plåtfasad så annars tar jag och köper en soft airgun och skjuter på hans jävla hus om nätterna.

Han har fru och söner.
 
Ja jag har varit bra nära att ungefär skrika så rakt ut några gånger när bägaren varit på väg att rinna över. Tyvärr är man svensk med allt vad det innebär och livrädd för att ställa till med konflikter och uppmärksamhet. Men eftersom det här på gått nu till och från i flera somrar så gissar jag att han inte planerat sluta men jag vill få slut på det.
Han har plåtfasad så annars tar jag och köper en soft airgun och skjuter på hans jävla hus om nätterna.

Han har fru och söner.
Det är han som ställer till det med sitt beteende, inte du. Det är inte den som slår tillbaks som börjar.

Att neutralt med lite lite barskhet i rösten fråga Ville du något? - är inte att konflikta.
 
Kunde varit en av mina bästa kompisars farsa, han kan slänga ur sig "oooo va fin hon är" mm. med dregglet hängande ur mungipan och det blev värre sen hans fru dog. Jag markerade VÄLDIGT tidigt att det är ICKE okej att kåtglo och jag sa rent ut "nämen vafan, har du gått och blivit gubbsjuk?" :grin:
Han beter sig som folk inför mig när jag är där numera men det var inte poppis alls när jag inte trampade med i hans resonemang. ;)
 
Kunde varit en av mina bästa kompisars farsa, han kan slänga ur sig "oooo va fin hon är" mm. med dregglet hängande ur mungipan och det blev värre sen hans fru dog. Jag markerade VÄLDIGT tidigt att det är ICKE okej att kåtglo och jag sa rent ut "nämen vafan, har du gått och blivit gubbsjuk?" :grin:
Han beter sig som folk inför mig när jag är där numera men det var inte poppis alls när jag inte trampade med i hans resonemang. ;)

Nu drar jag alla över en kam, men jag hatar män! Vad ger dem rätten att kränka oss, att kåtglo och tro att dom har rätt till det!
 
Nu drar jag alla över en kam, men jag hatar män! Vad ger dem rätten att kränka oss, att kåtglo och tro att dom har rätt till det!
Jadu, det har jag också undrat många gånger. Jag är visserligen man men har blivit stirrad på som barn när jag skulle pinka i skogen och det av min egen FARSA! :rage: :banghead: :yuck: :turd:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 738
Senast: Breaktown
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 113
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 615
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp