Bukefalos 28 år!

Granne som GLOR!

Den som syns att de glor vill visa att de glor. Ville de drägla på allvar så skulle de stå så långt in i rummet att de inte syntes.
Ska de konfronteras så behöver det nog göras inför andra människor annars blir det nog baklängesreaktion med mera gloende då de fick uppmärksamhet.

Vill man lära ungarna dummheter så är varsin kikare i familjen en variant! Så fort han glor så fram med kikarna allihopa och ställ er demonstrativt och och glo. Kryssjaga som fågelskådarna och lägg resultatet i hans brevlåda.
 
När min mamma blev gammal och vi pratade om vad hon gjort under dagen, svarade hon ofta -Jag går mellan fönstren! Nu bodde hon i eget hus med grannarna en liten bit ifrån, men ändå. Det var hennes nöje, liksom, att gå mellan fönstren och titta ut. Hon tittade på fåglar, på älven som rann förbi, på grusvägen, och absolut om nån gick förbi. Hon kikade säkert på vad grannarna sysslade med, men aldrig på ett spionerande eller dåligt sätt. Hon "gick mellan fönstren".

En gång blev en granne jättearg då hen påstod att mamma brukade spionera på dem med kikare. I själva verket tittade mamma på fåglar! Båda mina föräldrar var riktiga ornitologer och kollade dagligen efter fåglar. Pappa förde fågeldagbok med datum för när fåglarna kom om våren osv.

En gång hittade mamma grannens katt, som försvunnit under vintern. Den stod på stranden på andra sidan älven och tog sig inte hem eftersom isen släppt! Den upptäckte hon under sin dagliga fönstervandring.

Därmed inte sagt att ts' granne inte faktiskt glor på henne på ett helt oacceptabelt sätt. Men det förekommer definitivt att människor, ffa äldre, "går mellan fönstren" och detta är deras vardagsnöje, på ett helt oskyldigt sätt.
Jättefint inlägg!

Jag undrar bara var det samma granne som klagade som blev av med katten?
 
Hur var det med damen som ringde polisen och klagade på grannen
-snuskpellen går omkring naken och visar sig i fönstren.
Då polisen kom och undrade hur/var så svarade damen - Jo konstapeln, om ni kliver upp på stolen där så ser ni riktigt bra......

Vad en gubbe gör inne i sin lägenhet lär nog vara svårt att göra ngt åt. Man är ju tvungen att glo in i hans fönster/på hans balkong för att konstatera verksamheten.

Blir ju en aning komiskt när man ska förklara att man inte gillar hans tittande som man upptäckt genom eget tittande:confused:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 686
Senast: Breaktown
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 111
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 611
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp