Bukefalos 28 år!

Granne som GLOR!

Vi bor i ett vanligt villakvarter med 2 barn. Allt är toppen förutom att en medelålders granne glor. Alltså på ett obehagligt sätt varje gång jag är ute i bikini. Vårt hus ligger i en sluttning så det ligger lite högre upp än hans och hans hus är högt. Dvs, det är omöjligt att plantera en häck som är så pass hög att den skymmer hans balkong där han sitter och stirrar.

Det här är något som äcklar mig och jag känner mig inte alls bekväm att vara ute på vår altan om sommaren. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta, jag vågar inte gå och knacka på och fråga vad i helvete han håller på med. Även om det är det jag helst vill.
I all hast pekade jag finger förra året till honom så han borde fatta vinken att det här är inte okej.

Jag försöker intala mig att inte bry mig, vill han glo så får han glo, sen dra en runk eller vad det nu är han gör när han försöker gömma sig bakom deras spetsgardin eller sätta sig på huk vid deras balkongräcke så han inte tror jag märker, men det är så jävla vidrigt.

Vem tror han att han är!? Jag som kvinna ska inte behöva känna mig obekväm i mitt eget hem pga honom och avstå från att sola eller sätta mig bakom en buske hemma för han inte ska se mig.


Jag hade nog traskat över och bett att få prata med båda man och fru och sen frågat om han kunde ha vänligheten att sluta spionera på mig i trädgården så fort jag solar. Du har inget att skämmas över, bara han. Det är ju hemskt jobbigt om det börjar gå snuskgubberykten på stan.

Jag hade nog byggt ett plank också. Och beväpnat mig med speglar att blända typen med. Och ruttna ägg omutifallatt. Och hojtat HÖGT så fort jag såg honom.


Jag hade lite problem när jag köpte mitt lantställe (fönstertittare) .Att jag var ung och ensam spreds snabbt.
Jag pratade med några granntanter, konfronterade gubben och sen försvann problemet.
Men det är hemskt att det över huvud taget händer.
 
Men åh! Kapar tråden lite för har liknande problem. Vi flyttade för en vecka sedan till en nybyggd lägga, och det finns inga persienner. Persienn-gubben kommer förbi imorgon men det tar väl ett tag att få det vi ska ha så kommer ju ha det här problemet lite till.

Iaf, vårt sovrum har en extra balkong med två stooora dörrar i glas (asnice förvisso) och mittemot (tvärs över gatan) är ett annat hus där jag märkt att mannen på våning tre (vi bor högst upp på våning 5 i vårt hus) står på sin balkong och stirrar! Iom glasdörrarna har han finfin insikt i sovrummet. Deras balkong är dessutom byggd så att det "naturliga" vore att titta åt andra hållet. För åt vårt håll finns bara vårt hus dvs ingen vidare utsikt. Men nä, han står där så fort man vistas i sovrummet.

Häromdagen rensade jag i garderoberna och provade flera par jeans, jag stod alltså i trosor emellanåt. Vem står på balkongen då, jo grannen. Jag stirrade på honom för att visa att "jag ser dig för fan" men nä det sket han i. Vad gör man? Vill ju inte ha fördraget jämt för det är så nice med de stora glasdörrarna men suger lite att han ska stirra.
 
TS kanske kan vara något för dig också?
Finns det någon fb-grupp för området du bor i?
Ställ där frågan hur du ska hantera att du har en granne som GLOR så fort du är ute i bikini. Då har du inte hängt ut honom med namn.
 
@Ajda Jag kommer ihåg hur jävla förbannad jag var då - inte rädd. Att någon tog sig rätten! Hade mage att...! Och som du kan läsa i tråden var jag inte ensam om att ha blivit drabbad. Det var hur många som helst som hade liknande historier att berätta. Gud, nu blir jag vrålarg igen när jag tänker på det!

Som jag skrev ovan så slutade han efter att jag agerat. Pissloppan.
 
@Ajda Jag kommer ihåg hur jävla förbannad jag var då - inte rädd. Att någon tog sig rätten! Hade mage att...! Och som du kan läsa i tråden var jag inte ensam om att ha blivit drabbad. Det var hur många som helst som hade liknande historier att berätta. Gud, nu blir jag vrålarg igen när jag tänker på det!

Som jag skrev ovan så slutade han efter att jag agerat. Pissloppan.

Hur agerade du @aprilmaj ?
 
Jag hade nog traskat över och bett att få prata med båda man och fru och sen frågat om han kunde ha vänligheten att sluta spionera på mig i trädgården så fort jag solar. Du har inget att skämmas över, bara han. Det är ju hemskt jobbigt om det börjar gå snuskgubberykten på stan.

Jag hade nog byggt ett plank också. Och beväpnat mig med speglar att blända typen med. Och ruttna ägg omutifallatt. Och hojtat HÖGT så fort jag såg honom.


Jag hade lite problem när jag köpte mitt lantställe (fönstertittare) .Att jag var ung och ensam spreds snabbt.
Jag pratade med några granntanter, konfronterade gubben och sen försvann problemet.
Men det är hemskt att det över huvud taget händer.
Så hade jag också hanterat det. Konfrontera gubben.
 
Det finns ju rätt stora parasoll som går att vinkla. Hade på ett demonstrativt sätt satt upp någonting liknande eller en tvättlina med lakan på i lämplig höjd så att jag fick vara ifred. Annars hade jag nog ställt mig och gormat om att han kunde sluta stirra på mig när jag solade och tipsat om att det finns något som heter internet där det finns halvnakna tjejer han kan kolla på istället. Annars är det bara att ta med kameran och teleobjektivet och fota gubben så fort han stirrar, folk brukar inte gilla att bli fotade när dom beter sig illa :angel:
 
Tråden är ju ett år gammal, håller han fortfarande på alltså?

Såg att han stod och kikade igår. Svårt att förklara. Vi grejade i trädgården hela familjen och han stod i sitt fönster ett tag. Han tittar liksom lite för länge för vad man tycker är okej...

Kunde inte gorma åt honom iom att han stod inne. Och inte gå över heller för det var bara en gång jag såg honom.

Kameran tänkte jag inte på! Letade fram den här tråden efteråt.
 
Det där med en spegel och bländande solkatter tyckte jag lät bra. Då behöver man inte säja nåt för att han ska känna sej träffad.
 
När jag träffar grannar här så kan dom fråga "såg du det eller det på vägen" (vi bor på samma väg på landet och det är mycket trafik här), svaret blir alltid "nä jag har annat för mig än att ha koll på allting som rör sig", jag är nog en särdeles tråkig typ som inte har järnkoll på allting här på landet. :p
En grannkärring som ingen orkar umgås med och hennes son som bor kvar hemma fast han närmar sig 50 har koll på allt och alla tror dom, fattar hälften och gissar resten men eftersom jag är så jävla tråkig och ointresserad av hans gnäll så gick det snabbt att bli av med honom när jag flyttade hit. Närmsta grannen och jag umgås istället "ganska" mycket, i helgen som var käkade jag middag där 2 dar i rad och vi håller ihop i vått och torrt. Härlig familj med 10 pers i familjen och stök, djur och barn i en härlig mix. :love:
 
När min mamma blev gammal och vi pratade om vad hon gjort under dagen, svarade hon ofta -Jag går mellan fönstren! Nu bodde hon i eget hus med grannarna en liten bit ifrån, men ändå. Det var hennes nöje, liksom, att gå mellan fönstren och titta ut. Hon tittade på fåglar, på älven som rann förbi, på grusvägen, och absolut om nån gick förbi. Hon kikade säkert på vad grannarna sysslade med, men aldrig på ett spionerande eller dåligt sätt. Hon "gick mellan fönstren".

En gång blev en granne jättearg då hen påstod att mamma brukade spionera på dem med kikare. I själva verket tittade mamma på fåglar! Båda mina föräldrar var riktiga ornitologer och kollade dagligen efter fåglar. Pappa förde fågeldagbok med datum för när fåglarna kom om våren osv.

En gång hittade mamma grannens katt, som försvunnit under vintern. Den stod på stranden på andra sidan älven och tog sig inte hem eftersom isen släppt! Den upptäckte hon under sin dagliga fönstervandring.

Därmed inte sagt att ts' granne inte faktiskt glor på henne på ett helt oacceptabelt sätt. Men det förekommer definitivt att människor, ffa äldre, "går mellan fönstren" och detta är deras vardagsnöje, på ett helt oskyldigt sätt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 686
Senast: Breaktown
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 111
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 611
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp