Gravid trots mens?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Calenfiriel

Jag har hört att det kan hända, men hur vet man?
Jag blev orolig några dagar innan jag skulle ha min förra mens, och sedan när den skulle komma så var den ett par tre dagar sen, men det kan ha varit på grund av oron. Han ingen aning om varför jag började oroa mig, en känsla bara.
Sedan gick det en tid, magen kändes konstig, lite svullen - även mellan de två mensperioderna som nu har gått (blöder sista dagen idag). Jag har varit obeskrivligt trött emellanåt, illamående till och från, och känt mig allmänt konstig även de perioder jag glömt att oroa mig, men jag vet inte.
Nu har jag som sagt haft mens en andra gång, och jag tycker att det KAN väl inte vara något, jag skjuter på testet hela tiden (och jag gör testet på ungdomsmottagningen vilket betyder tidsbeställning och kö så att det skjuts upp ännu mer) för att "få bevis" på att det inte är något. Det är väl dumt att skjuta på det när det är gratis att få ett svar, hur negativt det än är, det kan aldrig vara onödigt... Men ändå håller jag på...
Till detta hör att jag är jätterädd för att få "p-pillerbarn" (ja, jag går på piller, men är medveten om att det var lite slarv för ett par månader sen.....)!! Jag är rädd för att barnet skulle bli skadat på något sätt, vilket det i och för sig kan bli ändå, MEN.....

Äsch, det här är bara tankar, men jag var tvungen att skriva av mig lite.

Någon som vet ifall jag har kunnat bli gravid trots p-piller och mens?
Är jag alldeles galen som oroar mig?

Och någon som vet hur mycket pillrena skulle kunna skada fostret på en - två månader?

:confused:
 
Sv: Gravid trots mens?

Jag hade blödningar de 2- 3 första månaderna men det var inte alls lika mycket som vid normal menstration.

Köp ett test på apoteket för säkerhetsskull!
 
Sv: Gravid trots mens?

Jag hade oxå mens under den första månaden, och hade ingen aning om att jag var gravid förrän när mensen uteblev månaden efter.

Detta slutade dessvärre i missfall, och det var så jag fick konstaterat att jag gått fyra veckor längre än vad jag trott - så svaret är ja, man kan vara gravid trots mens.

Gör ett gravtest!
 
Sv: Gravid trots mens?

En kompis till mig upptäckte av en ren slump att hon var gravid i 19:e veckan!! Hon hade "mens" ända fram till dess...
 
Sv: Gravid trots mens?

Det är relativt vanligt att få en mensliknande blödning i v 4 och 8 (dvs när man normalt skulle fått sin mens) men de brukatr vara lätta...

Och man kan bli gravid på p-piller, UTAN slarv! :smirk: Jag vet! :love:
 
Sv: Gravid trots mens?

...och just det, p-piller skadar INTE ett eventuellt embryo!!! Oroa dig inte för det men köp ett test på apoteket!
 
Sv: Gravid trots mens?

Jag håller med om att du bör testa dig för att vara på den säkra sidan.

Men tänk även på att "allt" är psykiskt... Om du tror/fruktar att du är gravid kan kroppen gå in i ett "skendräktigt" stadie... Illamående, svullenhet osv, allt som hör till en tidig graviditet. Man intalar helt enkelt sig själv undermedvetet att man är gravid, och får symptom därefter.

Talar av egen erfarenhet.... :D
 
Sv: Gravid trots mens?

Tack för alla bra svar!!!
Jag har inga pengar till att köpa test, men ska beställa tid på u-mottagningen imorn! Hoppas det inte är något.....fast det vore kul.....äsch vi får se hur det blir.....
 
Sv: Gravid trots mens?

Det var inget! :crazy:
Jag tog testet idag och det var negativt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 457
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 906
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 986
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp