Graviditet och näseblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Hänger detta två på något sätt ihop? Jag har ALDRIG blött näseblod i hela mitt liv, aldrig någonsin inte ens vid vilda lekar som barn på landet.

Detta innebär att jag har inte sköra slemmhinnor el. om det är ytliga blodkärl i näsan antar jag. Sambon blöder näseblod ofta och lätt, han har bränt blodkärl vid ett flertal tillfällen, när han blöder ofta och mycket.


Både idag och i förra veckan så började jag blöda näseblod, helt utan anledning. Idag kom det när jag lagt mig i soffan för att vila :eek: . Eftersom att jag aldrig blött så blir man ju fundersam. Hänger en grav. ihop med att blöda lite näseblod då och då, eller är det ett symtom på något? Borde jag kolla upp det?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Graviditet och näseblod

Jag blödde näsblod till och från under bägge mina graviditeter!!! Tror inte jag gjort det någon gång sen dess(18 år sen sist ;) )

Aldrig får man va glad sa flickan... blöder det inte ur ena ändan, så blöder det ur den andra... ;)
 
Sv: Graviditet och näseblod

Ja, det hänger ihop. Man ökar sin blodvolym under graviditet och blir mer blödningsbenägen.
 
Sv: Graviditet och näseblod

smulis27 skrev:
Ja, det hänger ihop. Man ökar sin blodvolym under graviditet och blir mer blödningsbenägen.
Tack, då behöver jag inte fundera mer på det!
:bow:
 
Sv: Graviditet och näseblod

Vanligt att blöda näsblod när man har järnbrist också, vilket man lättare får när man är gravid.


MVH/


Jossan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 363
Senast: rutans
·
J
Gravid - 1år Fortsätter med mitt anonyma nick ett tag till. Jag har ett tag trott att jag har varit gravid, men det verkar inte vara så. Jag bara...
Svar
19
· Visningar
16 076
Senast: jolly_jolly
·
Trav Låter det som en lungblödare? Normalt sett när man har en häst som blöder näsblod ur båda näsborrarna så är man ju rädd för att det...
Svar
16
· Visningar
7 271
Senast: Mehl
·
W
Hästvård Igår kväll, hittade jag mitt minishetlandsto död inne i lösdriften. Hon var dräktig, o beräknades föla i mitten av juni. Vi hade varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 126
Senast: Mickis2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp