Bukefalos 28 år!

Lavinia

Trådstartare
Hallå!!

Jag har inte hört nånting om alla gulliga grisar som finns där ute, på jättelänge och nu börjar grisabstinensen bli jobbig. Kan inte ni söta grisägare berätta om era gullegrisar och vad dom hittar på??/ Lavinia, som saknar alla gristrådar
 
Sv: Grisar???

Mina två killar Humle och Dumle har sedan en tid fått flytta in i sin vinterbox i stallet där dom mest tillbringar tiden med att äta, snarka och möblera om mattes stall så fort dom får en chans:D :love:
 
Sv: Grisar???

Lavinia skrev:
Hallå!!

Jag har inte hört nånting om alla gulliga grisar som finns där ute, på jättelänge och nu börjar grisabstinensen bli jobbig. Kan inte ni söta grisägare berätta om era gullegrisar och vad dom hittar på??/ Lavinia, som saknar alla gristrådar
Ja mina 2 gör inte så mycket mer än äter och sover.
Så det är väldigt lat period för dom nu.
 
Sv: Grisar???

Ebba-Gris har flyttat in i det fd hönshuset och stormtrivs men har tyvärr inte insett att halm är till för att sova och bäddas i utan tror allt utom spån är mat. Häromdagen så hade lilla rara Ebba lekt action-man och demolerat grinden så hon sussade på det gamla foderbordet intill hästarnas box....:smirk:
 
Sv: Grisar???

Tja mina är det väl si och så med.

Tilde har lunginflammation och har nu sprutats i 4 dagar. ( se Tildetråden)

Turold behöver klippa klövarna, men eftersom det är rena kriget och han blir jätterädd får jag nog ta ut vet och söva honom , men det drar man ju sig litet för på en så gammal gris (han e typ 10).

Aknot minstingen behöver banta, han snor av dom andras mat. Fast jovialisk är han ju, gillar att gosa och så.


/KT
 
Sv: Grisar???

Tack!

Nu känns det lite bättre, ja inte med Tilde förstås men de andra..
Jag och sambo känner oss lite lugnare nu, men kan inte vänta tills vi flyttar ut på landet och skaffar oss ett par egna...

/ Lavinia
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 844
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 846
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp