Bukefalos 28 år!

Grönt kort

Ferrari

Trådstartare
Är man registrerad någonstans när man tagit det?

Då jag har tappat bort det så undrar jag ifall det står någonstans att jag har klarat provet och få ett nytt kort?

Tacksam för svar
 
Sv: Grönt kort

Ring ridsportförbundet i din kommun å säg att du tappat kortet.Klart man måste vara registrerad/uppskriven, annars skulle det ju bli katastrof om man tappade bort diplom/licenser osv å hade betalt för kurser mm.
 
Sv: Grönt kort

jag letar efter mitt oxå, men du måste betala in 100 kronor till Jaana på förbundet i flyinge så letar de upp dig :)

dyrt att tappa det!

/jenny
 
Sv: Grönt kort

Ta kontakt med förbundet i det distrikt där du tog provet från början! Det är de som ska ha listorna på vilka som har klarat provet tidigare.
 
Sv: Grönt kort

Hur är det gäller grönt kort ett visst antal år så man måste fräscha upp kunskaperna då och då?

Mest nyfiken för ridit har jag inte gjort sen 99 (eller 98) och tog grönt kort någon gång innan dess. Fast skulle jag börja rida o tävla igen får jag skaffa nytt kort. :o Jag lyckades få nån gegga på kortet så det inte gick att läsa på det för nåt år sedan
 
Sv: Grönt kort

kortet gäller på livstid, men det är ju inget som hindrar dig från att gå kursen igen för att friska upp kunskaperna.

Om kortet tappats bort, eller man av annan anledning vill ha ett nytt, tex för att man gift sig och bytt efternamn (det blir enklare på tävling om det står samma namn på kortet som i startlistan), så kontaktar man sitt lokala distriktsförbund i det distrikt där man ursprungligen tog kortet. Om de hittar dig i sitt register så får du ett nytt kort mot en avgift som är olika i olika distrikt. Om de inte hittar dig (kan hända dels för dem som tog kortet de första åren, och dels om provledaren du tog kortet för har slarvat med att rapportera in de som blivit godkända) så måste du ta om kortet och då enligt dagens regler.
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 326
Senast: fio
·
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: krus
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
745
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 082
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp